Gå til innhold

Hvordan man enklest kommer seg til Arendal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor på Sunnmøre, og skal ha en legetime i Arendal om noen uker. Er det da enklest å ta fly til Kjevik og så ta buss eller tog til Arendal? Eller er det best å fly til Gardermoen og så ta buss/ tog fra Gardermoen? Må mest sannsynlig innom Gardermoen uansett, evt så er det mulig å fly via Bergen til Kjevik.

Synes det var så få flybusser fra Kjevik til Arendal, og det samme med å finne togtider. Litt vanskelig å sitte på andre siden av landet og planlegge når jeg ikke aner hvor langt unna ting er der nede. Tenkte jeg skulle orientere meg litt om avstander før jeg ringer pasientreiser for bestilling av fly, nemlig.  

Noen som bor i nærheten, eller kjenner til buss/ togtilbudet og som kan hjelpe meg litt på vei? 

Anonymkode: fab49...108

Skrevet

Enkleste er klart å ta fly til Kjevik og buss videre. Er ca 1 time mellom Kristiansand-Arendal. Går busser ganske ofte - se på rutetidene hos Agder kollektivtrafikk.

Blir ganske omvei og lang vei fra Gardermoen og nedover. Når jeg selv har brukt nesten 3.5 timer fra Oslo til Grimstad (jeg bor der nå), blir tiden enda lenger fra Gardermoen.

Blir det kun dagsreise eller behov for overnatting også?

Skrevet

Tusen takk for svar! 😊

Jeg har fått time kl 13 på sykehuset, så håper at jeg skal klare å få det til på en dag, og slippe overnatting. 

Er bare litt skeptisk til om jeg rekker det, for om pasientreiser lar meg fly fra min nærmeste flyplass, så lander flyet på Kjevik kl 10.15, og flybussen går kl 10.10-10.30, så håper bare at den bussen venter til alle fly har landet. Om jeg må vente på neste flybuss så rekker jeg ikke timen min. 

Om jeg reiser fra nærmeste flyplass kan jeg dra hjemmenifra 05.40 og har 10 minutter å gå til den, men flybillettene er iallfall dobbelt så dyre som fra flyplassen 2 timer unna. Om jeg må bruke den billigste flyplassen må jeg kjøre hjemmenifra senest kl 03.30 for å rekke en ferge (går ikke buss på natten). Men da lander jeg evt litt tidligere på Kjevik og dermed mer sikkert å rekke timen... Men skjønner da ikke helt hvordan jeg skal klare å kjøre hjem fra flyplassen når jeg landet om kvelden etter å ha stått opp kl 3 på natten. 

Kjenner jeg alt er litt stresset for om jeg rekker å komme frem slik jeg rekker timen min. 

Vet du om det er langt fra busstopp til det sykehuset ligger? 

Skrevet

Den du linket til, er privat. AKT har og flybuss.

Om flybussen går ned til Arendal, så er det ikke så langt til sykehuset, men vet ikke om det går buss helt opp. Om du kan ta drosje, så er sentralen på samme sted som bussen kommer inn. 5min opp til sykehuset. Eller be sjåføren stoppe nærme sykehuset, er nemlig en kort bakke du kan gå opp, men det er litt vanskelig å forklare veien her, bedre om sjåføren hadde vist deg, og stoppet ved den bakken (rett ovenfor fengselet), for er bare en vei du kan gå, og du ser sykehuset med engang du kommer ned fra akken igjen, så lett å finne frem..

Anonymkode: e6849...154

Skrevet

Hmm, det er den flybussen som blir lenket til på Akt sine sider, der er en flybuss til, men den går kun på kvelden. 

Det order seg nok. Får bare krysse fingrene for ingen forsinkelser. 

Tusen takk for hjelpen, setter pris på at du har tatt deg tid til å svare meg! 

Skrevet

Fly til Kjevik. ring flybussekspressen på forhånd, så de vet at de evt må vente på deg. Det er bare en minibuss eller drosje, så det går greit. Når du kommer til Arendal går det buss til sykehuset fra busstasjonen. Evt ta drosje. Det er gangavstand mellom sentrum og sykehus, ca 20 min å gå. 

Anonymkode: 36c88...052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...