AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #1 Skrevet 3. oktober 2016 resten av livet? Jeg er møkklei av å jobbe og kunne fint vært arbeidsledig resten av mitt liv. Jeg har jobbet siden jeg var 16 og er nå snart 50. Fostret opp barn samtidig med jobb, noe som til tider har vært veldig slitsomt både for meg og barna. Hadde barnefaren i bildet i 14 år, da ble vi skilt. Hadde jeg visst om en mulighet til å ha den inntekten jeg har idag uten å måtte jobbe, ja da hadde jeg gjort det. Jeg har høy arbeidsmoral, sjelden syk. Gjør jobben min til punkt og prikke, men nå er jeg lei av ALT. Barna er nå myndige og klarer seg selv, men bor fremdeles hos meg. Jeg er selvfølgelig ikke lei av de, bare for å ha sagt det. Eller er du en som elsker jobben din og aldri kunne tenkt deg 100% frihet? Anonymkode: 701dc...752
Shepherd Skrevet 3. oktober 2016 #2 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg trives godt i jobben min, men klart det er enkelte dager jeg helst skulle gått hjemme og gjort akkurat set som passer meg :-) 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #3 Skrevet 3. oktober 2016 Hadde jeg vunnet i lotto hadde jeg sagt opp på flekken. Kunne ikke tenkt meg å være arbeidsledig og leve på nav, men hadde jeg vært økonomisk uavhengig ville jeg ikke jobbet mer. Ville reist resten av livet og i perioder drevet frivillig arbeid. Anonymkode: 07968...f14 3
Ulla Ullsokk Skrevet 3. oktober 2016 #4 Skrevet 3. oktober 2016 6 minutter siden, Shepherd skrev: Jeg trives godt i jobben min, men klart det er enkelte dager jeg helst skulle gått hjemme og gjort akkurat set som passer meg :-) Signerer denne.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #5 Skrevet 3. oktober 2016 Er bare 30 så å være uten jobb resten av livet er uaktuelt. Men kunne godt jobbet litt mindre enn 100%. Anonymkode: 4381a...653
ajarRun Skrevet 3. oktober 2016 #6 Skrevet 3. oktober 2016 Hvorfor valgte du ikke en jobb du liker? Jeg fungerer ikke hvis jeg ikke jobber, da vil jeg bare drikke.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #7 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg har vært syk en stund og jeg kunne tenkt meg å jobbe med noe jeg hadde likt og funnet utfordrende. Om jeg hadde hatt det kunne jeg vært et arbeidsjern (om jeg ble frisk). Men om valget er en kjedelig jobb jeg ikke liker og "frihet", så hadde jeg valgt det siste. Men da hadde jeg sannsynligvis endt opp med å lage en egen bedrift/ liten butikk og drevet med det.... Jeg liker å drive med prosjekter, jeg liker å bruke hodet. Man kan alltids lese litt bøker på fritiden og sånn, men det føles ikke like bra som når man må aktivt bruke kunnskapene til noe. Anonymkode: d1afc...d50
finnbjarne Skrevet 3. oktober 2016 #8 Skrevet 3. oktober 2016 I en perfekt verden ville jeg fortsatt jobbet, men jobbet mye mindre. Har nå 100 % stilling, og føler at livet dreier seg kun om jobbe. Var 50 % sykemeldt en kort periode, og jobbet da halve dager. Det var helt herlig! Ferdig på jobb kl. 12, og hadde masse tid til andre ting på ettermiddagen.
Gjest Psychonaut Skrevet 3. oktober 2016 #9 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg elsker ikke jobben min, men å snylte på andres inntekt er totalt uaktuelt. Da sulter jeg heller, eller prostituerer meg. Men dersom jeg derimot hadde flere millioner på bok, og var selvforsynt på den måten, hadde jeg gjerne latt være å jobbe for resten av mitt liv.
RompeRusk Skrevet 3. oktober 2016 #10 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg elsker jobben min, og kunne aldri tenkt meg å slutte, selv om enkelte dager er kjipere enn andre Men skal dog sies: Dagen jeg og kjæresten flytter sammen ønsker jeg å gå ned til 80 %. Fordi jeg ønsker mer fritid (Og dette vil selvfølgelig være fritt frem for han også).
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #11 Skrevet 3. oktober 2016 Et helt liv uten arbeid ville for meg ha vært utenkelig. Jeg ville ikke ha hatt noe struktur i hverdagen, som igjen nok hadde ført til latskap og lite engasjement på andre plan. I tillegg mister jeg jo en da en stor del av det jeg liker i livet mitt. Det fungerer sikkert dersom du er en sosial og utadvendt type som engasjerer deg i mye annet i hverdagen, men for andre kan det fort bli lite optimalt. Anonymkode: 522de...502 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #12 Skrevet 3. oktober 2016 Hadde helt fint gått uten jobb! Anonymkode: ec619...a55
Siri84 Skrevet 3. oktober 2016 #13 Skrevet 3. oktober 2016 Elsker jobben min 💖 Hadde jeg vunnet i lotto, så hadde jeg jobbet mindre, men hadde ikke sluttet 😉 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #14 Skrevet 3. oktober 2016 Nå er jeg bare 25 og har vært i jobben min i litt over ett år, men jeg trives veldig godt. Synes det er kjedelig å ha fri mer enn én dag av gangen, og gleder meg til å gå på jobb Ser for meg nå at det er dette jeg skal gjøre resten av livet, men det kan jo selvfølgelig endre seg. Anonymkode: f3de1...49e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #15 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg er glad i jobben min, og jeg er glad i å jobbe. Hvis det ikke hadde hatt noe å si økonomisk kunne jeg glatt gått ned til 70% og fått mer fritid, men har ikke lyst til å ikke jobbe. Alle jobber jeg har hatt har gitt meg mye, enten i form av selve jobben eller på grunn av arbeidsmiljøet. Synes jeg er heldig som kan jobbe og har hatt jobber jeg har likt så godt. Anonymkode: e1b4b...ce4 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #16 Skrevet 3. oktober 2016 Er nyutdannet og har bare jobbet deltid. Synes det er helt fantastisk å ha så mye fritid Er ikke klar for voksenlivet og jeg er 30 år...haha Anonymkode: 5720f...5e8
Bloodless Skrevet 3. oktober 2016 #17 Skrevet 3. oktober 2016 Vet ikke helt. Til tider hater jeg jobben min og den gjør meg fullstendig miserabel, men tror jeg hadde blitt gal av å gå hjemme hele tiden. Kunne godt reist rundt og nytt livet en stund, men spørs om jeg ikke hadde blitt lei av det også til slutt. Kunne fint jobbet 50% om jeg hadde økonomi til det, for det kan være slitsomt å stå 9 timer i strekk, 5-6 dager i uken.
dillyduzit Skrevet 3. oktober 2016 #18 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg likte jobben min veldig godt (trodde jeg) helt til jeg ble arbeidsledig og sliter nå med å finne jobb (flyttet til ny del av landet). Det fikk meg til å innse at jeg virkelig elsket det jeg jobbet med. Forsåvidt har jeg jobb, men gikk fra å være assisterende til ringehjelp. Jeg hatet til tider jobben og kunne kom hjem gråtende, men det kom alltid en ny dag med nye muligheter. Merker jeg savner jobben veldig.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #19 Skrevet 3. oktober 2016 Selv om man ikke liker jobben sin. Så må man jo gjøre det. Hvis ikke så snylter du på alle andre som heller ikke liker jobben sin. Men må gå der hverdag for å fø på deg. Man vil jo ikke stå opp om morgenen og jobbe. Det er derfor man får betalt for å drive med det. Anonymkode: 63dfa...d1b
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #20 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg har alltid hatet å jpbbe, jeg er ikke særlig utholdende og blir utslitt av fysisk arbeid og kjeder meg til døde med monotont arbeid. Ikke fant jeg noen utdannelse som kunne passe meg heller for å få en mere utfordrende jobb, så da jeg fikk et durabelig sammenbrudd og ikke kunne jobbe mer, så var jeg nesten bare glad til. MEN, for noen år siden så fant jeg faktisk det man nesten kan kalle et kall. Jeg bare visste at dette var det jeg vil jobbe med, og begynte på skole som jeg tok i moduler og prøvde å lære meg det her. Nå har jeg fått mine aller første betalende kunder, og tenker at jeg faktisk kanskje kan tjene penger på dette. Det som har vært mitt problem hele tiden er at jeg er ikke vokst opp med den idèen at man kan faktisk tjene penger på noe man ELSKER, og har derfor trodd at livet mitt kom til å bli et endeløst slit. Anonymkode: fe473...a99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå