Gå til innhold

Hjelp..

Fremhevede innlegg

Gjest Gruer Meg
Skrevet

I morgen skal jeg til legen!!!! :oops:

Gruer meg noe helt forferdelig, for jeg skal ha en gynekologisk undersøkelse......!!!!!!!!!!! :cry:

Har ALDRI vært på det før, og dere kan tro jeg er nervøs nå!!!!!!!!!!!!

Trenger all den oppmuntring jeg kan få, også lurer jeg egentlig litt på hva legen gjør for noe!??

På forhånd takk :-?

:lol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner følelsen! Du kan trøste deg med at det går veldig fort, og når legen er "kommet i gang" er det ikke så flaut lenger. Det gjør ikke vondt i det hele tatt, det gjør det i hvert fall ikke for meg. Legen stikker et par fingre opp i skjeden din og kjenner etter om alt er som det skal der, så titter han inn :oops: , og så stikker han deg med en liten nål for å ta prøver. Det er det eneste jeg synes gjør bittelitt vondt. Eller, ikke vondt, men ubehagelig. Så lenge du klarer å slappe av tror jeg ikke du vil synes det er vondt heller.

Jeg tror grunnen til at jenter gruer seg til gynekologiske undersøkelser er at det er flaut, ikke fordi de tror det er vondt. Første gangen jeg var hos gynekolog bestemte jeg meg for å legge an en litt fleipete tone for å lure meg selv til å tro at jeg ikke var nervøs. Det hjalp faktisk, og legen begynte også å tulle, så stemningen ble faktisk ganske god.

Så prøv å ta det med ro, og gled deg til den letta følelsen du kommer til å ha når du er ferdig! Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

I dag har jeg vært hos gynekolog, og nå er det overstått!!!

Det gikk bedre enn forventet, og til alle de som gruer seg til første gang....

Det er virkelig verdt det.....

Jeg kunne velge om jeg ville tenke på det, eller bare hoppe i det!!! Jeg hoppet i det, jeg!!! Det aller værste var å kle av seg, legge seg på benken og spre beina!! :roll:

Men, jeg overlevde...... :hoho:

Legen min sa hva han gjorde og det fikk meg til å slappe mer av!

Det var litt vondt når han tok en børste og skrapet for å ta tester.... Men, jeg kan si med hånden på hjertet at jeg ikke gruer meg til neste gang jeg skal!!

var utrolig nervøs i går og før jeg skulle inn i dag, men nå har jeg lettet 10 kg og er utrolig glad!!!!!!!! :D

smil fra lille meg :wink:

Skrevet
I dag har jeg vært hos gynekolog, og nå er det overstått!!!

Det gikk bedre enn forventet, og til alle de som gruer seg til første gang....

Det er virkelig verdt det.....

Jeg kunne velge om jeg ville tenke på det, eller bare hoppe i det!!! Jeg hoppet i det, jeg!!! Det aller værste var å kle av seg, legge seg på benken og spre beina!!  :roll:  

Men, jeg overlevde......   :hoho:  

Legen min sa hva han gjorde og det fikk meg til å slappe mer av!  

Det var litt vondt når han tok en børste og skrapet for å ta tester.... Men, jeg kan si med hånden på hjertet at jeg ikke gruer meg til neste gang jeg skal!!

var utrolig nervøs i går og før jeg skulle inn i dag, men nå har jeg lettet 10 kg og er utrolig glad!!!!!!!!    :D  

smil fra lille meg   :wink:

Sikker på at det var en gynekologisk undersøkelese og ikke noe annet? :blunke:

Det høres nesten ut som om du er i esktase :D

Men skjønner deg godt :) Godt å få det 'unnagjort'. Fint at det er verdt det.. hehe :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ronja-Mag: :D

Hehe..... Ja, når du sier det så kan jeg godt forstå hva du mener!!! Var bare litt stolt av å ha gjennomført dette! Har tenkt på det et års tid, så det var jammen på tide!!!

Men, jeg må jo le litt når jeg leser det jeg skrev!!! Kan jo lett misforståes..... :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...