Gjest gjest1 Skrevet 19. november 2004 #1 Skrevet 19. november 2004 :o Vet ikke hvor jeg skal sette denne jeg, men dere får flytte rundt omkring om dere må. I dag kom jeg på skolen litt sent, og hadde visst gått glipp av en hel del. Ei i klassen min hadde snappa totalt og gått løs på ei jente i klassen min og slått henne i ansiktet og kalt henne anoreksiavrak osv, og slått enda ei jente. Hun hadde visst gjort dette helt uprovosert. Senere klikket hun på ei annen ei og sa det var ikke rart hun var så stygg, foreldrene hennes var jo skilt, og derfor MÅ hun jo være kriminell, og faren hennes hater henne, og slike stygge ting. Jeg klarer ikke høre folk si slike ting til folk jeg ser på som venner, men da klikket det igjen og hun kalte meg "jævla russerhore" (jeg er da født og oppvokst i norge med norske foreldre/besteforeldre osv?) jaja. Så måtte lærerne og kontaktlærere og avdelingsledere komme og skille de to som sloss som bare grisen, og hun løp etter oss på vei hjem. Er dette normal oppførsel fra ei på 23 år?? Jeg blir jo nesten redd for å gå på skole jo!! Joda, folk vil nok svare at vi må være en bedre venn for henne osv, men jeg klarer ikke det, da hun har drevet og befølt meg helt fra skolestart og ikke ville slutte og bare lo av meg. Dette er da ikke normalt???
Saga Skrevet 19. november 2004 #2 Skrevet 19. november 2004 :o Tja... kanskje de sosiale antennene hennes rett og slett bukket under...
Gjest gjest1 Skrevet 19. november 2004 #3 Skrevet 19. november 2004 Det er godt mulig. Jeg vet iallfall ikke om jeg tør å gå på den skolen mer, om hun bare skal klikke slik for ingenting!
Saga Skrevet 19. november 2004 #5 Skrevet 19. november 2004 Det er godt mulig. Jeg vet iallfall ikke om jeg tør å gå på den skolen mer, om hun bare skal klikke slik for ingenting! Kanskje hun har mentale grunner.. som ikke er din oppgave å finne ut. Man vet jo aldri hva som befinner seg der inne..
Gjest gjest1 Skrevet 19. november 2004 #6 Skrevet 19. november 2004 Men om de ikke er min sak, trenger hun ikke slippe ut galskapen heller you know... arrrgh galehus var skolen i dag. Jeg banket henne ikke for hun hadde allerede slost med 3 andre, og jeg orket ikke noe kloremerker eller blåmerker.
Anders26år Skrevet 19. november 2004 #7 Skrevet 19. november 2004 Jenter behandler hverandre så stygt Anders
Dru Skrevet 19. november 2004 #8 Skrevet 19. november 2004 Så ta kontakt med lærere og si at du føler deg utrygg med henne i nærheten.
Gjest gjest1 Skrevet 19. november 2004 #9 Skrevet 19. november 2004 Tilogmed de hadde problemer med henne og var ganske redd for henne... håper egentlig bare hun slutter. Og en ting til, hun skulle ha oss til å fremstå som rasister, enda ingen hadde påpekt noe som helst med nasjonaliteten hennes (hun er tyrker) likevel sa hun vi hadde dannet en mobb som kalte henne "jævla pakkis" jeg blir gal.
Dru Skrevet 19. november 2004 #10 Skrevet 19. november 2004 Men sånn som det skal det ikke være. Skolen har mulighet til å utestenge henne med begrunnelse i andre elevers sikkerhet, samt brudd på ordensregler o.l.
waco Skrevet 19. november 2004 #11 Skrevet 19. november 2004 Men sånn som det skal det ikke være. Skolen har mulighet til å utestenge henne med begrunnelse i andre elevers sikkerhet, samt brudd på ordensregler o.l. Hva med sikkerheten til tyrkerinnen da? Det virker som om det er hun som har det vondt her... Jada glupe forslag dere kommer med, kast henne ut...vi må jo tenke sikkerhet... Jaja, man kan ihvertfall ikke unnskylde jenter for å ikke være snevre..... SIKKERHET.....uff for et misbrukt begrep... Waco
Dru Skrevet 19. november 2004 #12 Skrevet 19. november 2004 For å utdype litt: Skolen har også mulighet til å henvise jenta til hjelpeapparat. Og at man har det kjipt selv rettferdiggjør ikke at man er kjip mot andre, waco.
waco Skrevet 19. november 2004 #13 Skrevet 19. november 2004 Eeeh, jeg vet ikke jeg druscilla.... jeg kjenner meg ikke helt igjen i det å "henvise til et hjelpeapperat"... hva er det for noe?? En eller annen logoped eller psykolog eller taleterapaut som skal finne ut hva som er galt...? Hvorfor ikke spørre selv da? Hva er det som er så vanskelig med å ta med seg 23 åringen på cafe og spørre hva det er, .... skal hun gifte seg i istanbul, har hun blitt voldtatt av fetteren, har hun angst for fremtiden, føler hun seg ikke sett og lagt merke til, ....er hun lei av at folk bare forskyver problemet foran seg og bare henviser henne til andre enda mer ukjente,,....? Glad jeg ikke kjenner dere i det private liv, tenk om jeg hadde hatt problemer....uff Waco Hva hadde du selv følt da Drucilla, dersom du gikk til en venninne, og hun ikke gadd høre på deg og sendte deg til en ukjent rådgiver?
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2004 #15 Skrevet 19. november 2004 Eeeh, jeg vet ikke jeg druscilla.... jeg kjenner meg ikke helt igjen i det å "henvise til et hjelpeapperat"... hva er det for noe?? En eller annen logoped eller psykolog eller taleterapaut som skal finne ut hva som er galt...? Hvorfor ikke spørre selv da? Hva er det som er så vanskelig med å ta med seg 23 åringen på cafe og spørre hva det er, .... skal hun gifte seg i istanbul, har hun blitt voldtatt av fetteren, har hun angst for fremtiden, føler hun seg ikke sett og lagt merke til, ....er hun lei av at folk bare forskyver problemet foran seg og bare henviser henne til andre enda mer ukjente,,....? Glad jeg ikke kjenner dere i det private liv, tenk om jeg hadde hatt problemer....uff Waco Hva hadde du selv følt da Drucilla, dersom du gikk til en venninne, og hun ikke gadd høre på deg og sendte deg til en ukjent rådgiver? Jeg er enig med Waco her. Hva med å oppsøke henne hjemme, du alene, og snakke med henne. Det sier seg selv at dette ikke er normalt for en jente på 23, men om dere andre har rent mel i posen, så er det noe hun sliter med privat. Prøv å rekk henne en hjelpende hand. Høres ut som hun trenger ett trygt nettverk rundt seg. Ronja_80
waco Skrevet 19. november 2004 #16 Skrevet 19. november 2004 Hva ville du gjort, waco? Spurt henne hvorfor hun gjør det vel, hva hadde du gjort?
Saeria Skrevet 19. november 2004 #17 Skrevet 19. november 2004 Min første tanke er at her må det ligge noe mere bak. Kan hende hun som gikk løs på medelevene sine sliter med ett eller annet. Uansett så rettferdiggjør ikke det bruk av vold. Men det kan hende hun trenger noen å snakke med. Når noen bærer på noe så lenge at det går så galt som dette, så tror jeg ikke det er noe som medelever kan løse. Jeg vil nok tro at en trenger hjelp fra en person med kompetanse, og som kan lytte og snakke på den rette måten med vedkommende. Skolen bør ta kontakt med jenta og prøve å tilby henne hjelp av et eller annet slag, men de må også ta hensyn til at medelevene hennes er blitt skremt av denne oppførselen. En sånn situasjon er lei for alle parter, og det finnes sikkert ikke noe fasitsvar for hva som bør gjøres. Men noe bør skje for at alle parter skal kunne føle seg vel på skolen.
waco Skrevet 19. november 2004 #18 Skrevet 19. november 2004 Saera, noen ganger holder det bare og være en venn. Og den personen med kompetanse, hvorfor kan ikke det være deg selv, er ikke du også menneske kanskje? Har ikke du selv erfaringer og bidrag som kan hjelpe andre mennesker, eller MENER DERE FOR FULLT ALVOR AT MAN BLIR MOTIVERT AV Å SNAKKE MED EN PSYKOLOG MAN HAR BLITT HENVIST TIL????? Tragedier oppstår ikke alene... Waco
Gjest Gjesten Skrevet 19. november 2004 #19 Skrevet 19. november 2004 Men dette var faktisk ikkje ei venninne, men ei på same skule... Eg forstår jo at du Waco saknar ei mjukare og meir kjærleg verd, men når folk gjer ein redde er det ikkje lett å strekke ut den handa. Og i alle fall ikkje når det er ukjende...
Saeria Skrevet 19. november 2004 #20 Skrevet 19. november 2004 Saera, noen ganger holder det bare og være en venn. Og den personen med kompetanse, hvorfor kan ikke det være deg selv, er ikke du også menneske kanskje? Har ikke du selv erfaringer og bidrag som kan hjelpe andre mennesker, eller MENER DERE FOR FULLT ALVOR AT MAN BLIR MOTIVERT AV Å SNAKKE MED EN PSYKOLOG MAN HAR BLITT HENVIST TIL????? Tragedier oppstår ikke alene... Waco Når det har gått så langt at en bruker vold, så er det ofte for kompliserte problemer som ligger bak at en person på vgs. kan klare å løse de. Selvfølgelig hjelper det å ha en venn om kan stille opp, som har en skulder personen kan gråte på, og som vedkommende kan prate med. Men det er ikke alltid det er nok med en venn. Selv om en er forholdsvis ung, så vil venner ha erfaringer og bidrag som kan de kan dra nytte av når de vil hjelpe en venn som har det vanskelig, men ikke alle problemer kan løses på denne måten. Det var vel bare det jeg ville frem til. Man kan da heller ikke tvinge noen sånn helt uten videre til å gå til en psykolog, det valget må personen selv få ta. Det er da heller ingen skam å få en psykolog til å hjelpe seg med å takle vanskelige ting i livet. En psykolog kan faktisk hjelpe. Hvis jeg skal si noe om mine erfaringer i livet, så har jeg mange. Mange vonde og mange gode. Jeg er absolutt et menneske selv om jeg noen ganger vil tro at en profesjonell kan hjelpe bedre enn meg selv. Stille opp for en venn vil jeg da gjort uansett. Det er sånt som i min verden goes without saying.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå