Gå til innhold

mister motet av tanken på alle de andre damene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Har et skikkelig i-landsproblem, men det plager meg ganske mye, så jeg håper ikke jeg blir slakta helt her.. ;) Problemet mitt er at jeg til vanlig føler meg som en normalt pen jente med slank kropp og en personlighet (som er det viktigste) som jeg liker. Vet ikke om jeg dater feil type menn, men de siste tre mennene jeg har datet har vært typiske kjekkaser (de har tatt kontakt med meg - en gang på byen og to ganger på tinder), har gjort meg så sykt usikker på eget utseende. Ingen av de har vel vært skikkelig interesserte, ihvertfall ikke etter den første tiden, og det har vært litt av og på med alle. Det de også har til felles er at de liker og begynner å følge de vakreste damene i dette land som jeg ikke når til storetåa en gang hvis man skal sammenligne utseende. Sitter da igjen med en klump i magen og tenker at jeg er hun mindre pene dama som han kan ha på gress mens han prøver å få de som virkelig er vakre. Hater å tenke sånn om meg selv og jeg vet jo at utseende ikke skal være det viktigste og ikke er det, men føler likevel at jeg ikke kan konkurrere med alle de sinnsykt pene norske jentene og uansett hvor bra personlighet jeg har, vil menn alltid ønske de heller var med en slik dame. Har lest at man må finne en i sin liga, kanskje jeg må innse at når de kjekke gutta tar kontakt er det kun for å ha meg på gress og at jeg ikke er i den ligaen?

flere som føler på dette?

Anonymkode: 555f3...ab9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Selvinsikt kan være grådig, men det betyr ikke at du er uattraktiv. Uansett går fjerdedelen av menn barnløse her i landet så du har nok å ta av.

Endret av Lee Jones
  • Liker 1
Skrevet

Det er fordi sånne menn har lært seg teknikker på å få damer,gjøre dem usikre og skape høy verdi hos seg selv.

Les litt om pua,0330 osv så ser du at det er bare tips,triks og teknikker de bruker for å manipulere jenter til å like dem mer enn de fortjener.

Hvis du er med noen som får deg til å føle deg mindre verdt og stygg så slutter du å være med dem,så enkelt er det bare.

• Liker 4
Skrevet

For det første, dette er nok noe de er opptatt av i u-land også. Så særlig spesielt for i-land er det nok ikke.

For det andre, tenk litt internaasjonalt. Reiser du for eksempel til Tyrkia eller Egypt, er det du som er "en-av-landets-vakreste" og kan sette vilkårene. Rollene er plutselig snudd.

Anonymkode: f7da9...062

• Liker 1
Skrevet

Hvor viktig for deg er det at en mann er kjekk?

Jeg er vel blant jentene som er heldig med utseendet og kunne valgt "kjekkaser" om jeg ville, men det har aldri vært det primære for meg. Selvtillit, sosiale egenskaper og ja - ambisjoner, at han gjør det bra, er aktiv, intelligent osv. Dette er jo menn som har draget de også, men på generell basis har jeg ofte opplevd at de kjekkeste mennene ofte skorter litt på andre områder. 

Har observert noen ganger at jenter som har litt lav selvtillit på utseendet, blir litt ekstra utseendefokusert på menn. Litt som om de må "bekrefte" sin attraktivitet ved å ha en kjekk mann, eller tenker at det er målet simpelthen fordi de er halvinteressert. Kan det være tilfelle for deg?

Anonymkode: 988ff...178

• Liker 6
Skrevet

Ts her :) det er nok sant at jeg blir veldig keen på menn med noen form for status, enten at de er kjekke, vellykkede eller har andre ting som gjør at mange damer er interessert, i et håp om en bekreftelse på at jeg er god nok hvis han velger meg.. Men hvordan snur man dette? Hvordan se mer kritisk og helhetlig på disse gutta og ikke bare være opptatt av å bli likt?

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her :) det er nok sant at jeg blir veldig keen på menn med noen form for status, enten at de er kjekke, vellykkede eller har andre ting som gjør at mange damer er interessert, i et håp om en bekreftelse på at jeg er god nok hvis han velger meg.. Men hvordan snur man dette? Hvordan se mer kritisk og helhetlig på disse gutta og ikke bare være opptatt av å bli likt?

Det er klart at alle vil ha den mest attraktive partneren de kan få, men hvis man alltid insisterer på å strekke seg blir man ikke fornøyd. I tillegg til at du gjør det vanskelig for deg selv ved å gå etter menn med overfladiske kvaliteter som absolutt alle andre kvinner er ute etter. Se for deg at du faktisk fikk en "perfekt" mann - ville du ikke blitt smågal av å tenke på at du vant ham med liten margin? Ville du helt ærlig taklet det bra når du ser at han er blitt venner med en smellvakker jente på Facebook? 

Noen ting er attraktivt for mange kvinner, og det er jo en grunn til det. Ting som intelligens, innflytelse, selvtillit, høyde, sosial status, makt, humor. Alle liker det. Men må du ha alt på listen? Det er garantert ting som du liker i en mann som ikke andre liker, og det er garantert noen ting som er viktige for andre som ikke er viktige for deg.

Kan ta meg som eksempel: jeg er ikke spesielt opptatt av høyde. Jeg trodde jeg var det, men det er virkelig ikke så viktig. Og hvis du fjerner det filteret (som utallige kvinner har), så åpner det seg en hel ny verden.

For å ta det veldig pragmatisk: du er ute etter ny leilighet, og du har en smørbrødliste av krav. Den skal være stor nok, den skal ha peis, balkong, parkering, ingen gjenboere, nytt bad, riktig nabolag og ikke 1. etasje. Har du 7,4 mill tilgjengelig? Nei. Så hva gjør du så? Du får mer kapital (gjør deg selv mer attraktiv) eller du jenker på kravene. 

Anonymkode: 988ff...178

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men vil tippe at når du blir eldre og får mer erfaring så snur dette seg automatisk. Da vil du merke at når du treffer den rette som virkelig betyr noe for deg, så betyr ikke status noe mer. Da er du sammen med denne personen fordi du elsker og er glad i den personen kjæresten din er.

Gjest Lovecraft
Skrevet (endret)

Det finnes så klart ingen fasit på dette, men utseende er definitivt ikke alt mannfolka ser på når de skal lage seg et bilde av vedkommende. Det hjelper å se bra ut, men det er ikke det viktigste for oss menn som faktisk er på jakt etter et seriøst og langvarig forhold som for eksempel jeg er. Det er viktig å sette pris på de små tingene, måten hun ler på, smiler, hvordan hun ser på deg osv. Hvordan du er har mer å si enn hvordan utseende ditt er i de fleste tilfeller, er du dritheit men oppfører deg som et jævla neandertal så har jeg ingen interesse av å bli kjent med deg uansett hvor bra du ser ut. Selvfølgelig kan jeg bare snakke for meg selv dessverre.

Endret av Lovecraft
Skrevet

ts her igjen :)

Blir skikkelig glad for alle de fine svarene. Takk =)

Jeg må nok droppe fyrer som ikke er skikkelig interessert i meg, tror usikkerheten kommer av at jeg ikke er trygg på interessen.. har det ikke sånn når jeg føler de viser at de er interessert i meg. Kommer jo aldri til å bli trygg med en fyr jeg ikke er helt sikker på at vil ha meg. 

• Liker 4
Skrevet

Det jeg prøver å tenke på er at det alltid vil være en finere, penere, smekkere dame enn meg. På samme måte vil det alltid være en fyr som er estetisk kjekkere enn fyren du dater/havner i et forhold med. Jeg personlig ser mer på ting som utstråling, kroppsspråk, klesstil o.l når jeg først danner meg et førsteinntrykk av noen, ikke om de er vakre i ansiktet og har sixpack. Og når man møter noen man får kjemi med, skinner jo personligheten gjennom og det er de små tingene (som Lovecraft nevner) som betyr noe.

For eksempel min eks; han er vel en kjekk fyr, men det som gjorde at jeg virkelig falt pladask var utstrålingen, væremåten, humoren, måten han snakket på, interessene hans, synet hans på diverse ting, musikksmaken, måten han gikk på, at han satt i vinduskarmen og røyket i bokseren selv om det var bikkjekaldt ute. :fnise: Sånne små, litt teite ting.

Senere datet jeg en fyr som er sånn typisk kjekkas, med sixpack og alt det der, veldig pen i ansiktet/pene trekk, men fy fa... så kjedelig han var! INGEN utstråling, INGEN personlighet, han hadde ingenting å by på! Jeg kjedet meg i hans selskap, vi hadde heller ingen seksuell kjemi annet enn at sexen var "grei" for min del. Endte med at jeg måtte avslutte hele greia selv om han strengt tatt ligger høyere oppe på skalaen enn meg utseendemessig, fordi han var KJEDELIG. Så dette med ligaer.. jeg vet ikke, men hadde jeg lagt ut bilder av meg og han her på KG hadde jeg nok fått beskjed om at han var "langt over min liga", men likevel så var det altså jeg som dumpet han. Og om han forblir singel og barnløs, så handler ikke det om utseendet hans, men at han rett og slett ikke har noen personlighet. 

Du må bare by på deg selv, vise hvem du er som person - er dere ikke en match, så handler ikke det om utseendet ditt, men at dere bare ikke er riktig for hverandre. Om de eventuelt fortsetter å være interessert i å opprettholde en seksuell kontakt, handler det mer om muligheten for å få sex av en dame de egentlig liker utseendet til, men ikke egentlig føler noen kjemi med sånn ellers, frem til de møter den rette- det er slik jeg tolker det. (Jeg er en av de som ikke tror på at menn ligger med damer de ikke syntes er fine om igjen og om igjen, selv om enkelte hevder at "fitte er fitte"). 

Håper du finner den rette til slutt, bare husk at i lengden så er det ikke utseendet som teller, men kjemien. Og at uansett hvor vakker man er, finnes det alltid noen som er vakrere. Alt avhenger av øyet som ser! 

Anonymkode: 7ffa2...2db

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Det er fordi sånne menn har lært seg teknikker på å få damer,gjøre dem usikre og skape høy verdi hos seg selv.

Les litt om pua,0330 osv så ser du at det er bare tips,triks og teknikker de bruker for å manipulere jenter til å like dem mer enn de fortjener.

Hvis du er med noen som får deg til å føle deg mindre verdt og stygg så slutter du å være med dem,så enkelt er det bare.

Hva? Er det å følge pene damer (på Instagram, Facebook, osv. antar jeg) en PUA-teknikk?

Skrevet (endret)
1 time siden, jabx skrev:

Hva? Er det å følge pene damer (på Instagram, Facebook, osv. antar jeg) en PUA-teknikk?

Nja...det går jo under det å gjøre dama utrygg på seg selv. Jeg mener det er en hårfin grense mellom å like digge damers bilder på feks instagram og det å bruke det som en bevisst strategi for å bryte dama ned.

Jeg tror forøvrig ts er usikker på seg selv og sin verdi,og da er det lett for menn å "knuse"henne. Hun må lære seg å bli fornøyd med seg selv og ikke legge sin verdi i hva andre mener,og spesielt ikke hva menn mener.

Endret av SunnivaOslo
skrivefeil
Skrevet

Ts her igjen! Skikkelig interessant svar og jeg har fått mye å tenke på! Takk :)

Skrevet

Jeg har det litt på samme måte TS, kjenner meg veldig godt igjen. Tenker ofte at det er så utrolig mange fine jenter i Norge, mange fler enn det er ordentlig kjekke menn. Derfor kan mange menn ende opp men veldig pene jenter, selv om de ikke er superkjekke selv. Så om jeg er sammen med en på "mitt nivå" tenker jeg at det er et spørsmål om tid før han forstår at også han kan få de ordentlig fine. Og det har vist seg å stemme.

Dette ble mye utseendefokus, men sliter faktisk med sånne tanker og får de som sagt bekreftet. Vanskelig å være middelmådig i et samfunn (en generasjon?) der det er så mange sykt pene!

Anonymkode: 4da6a...f7f

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det litt på samme måte TS, kjenner meg veldig godt igjen. Tenker ofte at det er så utrolig mange fine jenter i Norge, mange fler enn det er ordentlig kjekke menn. Derfor kan mange menn ende opp men veldig pene jenter, selv om de ikke er superkjekke selv. Så om jeg er sammen med en på "mitt nivå" tenker jeg at det er et spørsmål om tid før han forstår at også han kan få de ordentlig fine. Og det har vist seg å stemme.

Dette ble mye utseendefokus, men sliter faktisk med sånne tanker og får de som sagt bekreftet. Vanskelig å være middelmådig i et samfunn (en generasjon?) der det er så mange sykt pene!

Disse pene norske jentene er faktisk 50% avkom av norske menn. Så at norske menn er mindre attraktive enn norske kvinner er bare en mulighet om disse jentene var nedarvet av pene, utenlandske menn.

Skrevet

Jeg ser det samme, på FB og Instagram-profilene til karene som bor på treningsstudioet. Det sikles over en lav sko, og unnskyldes med at "de er forbilder for at de har fått til så mye". Synes det er trist at kropp skal bety så mye for damer....

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Leveregel nr. 1: Aldri sammenlign deg med andre. Finn din egenart. Det finnes alltid noen som er bedre enn deg, meg, kongen eller dronninga. Uansett hvordan du forandrer deg vil det alltid finnes noen som er bedre.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, selv om de jentene er penere enn deg, betyr ikke det at de er bedre. De har ikke din sjarm/personlighet/humor og det er ofte de tingene som gjør at man blir forelsket. Utseende betyr noe i starten (man må jo ha en viss tiltrekning), men gutter med litt substans mellom øra merker fort om ei pen jente er kjedelig/overfladisk/uinteressant. I tillegg kommer felles interesser, fremtidsplaner, moral, kjemi osv. Så din "pakkeløsning" er kanskje ti ganger bedre enn hun hjernetomme med perfekt ansikt/kropp.

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Vel, selv om de jentene er penere enn deg, betyr ikke det at de er bedre. De har ikke din sjarm/personlighet/humor og det er ofte de tingene som gjør at man blir forelsket. Utseende betyr noe i starten (man må jo ha en viss tiltrekning), men gutter med litt substans mellom øra merker fort om ei pen jente er kjedelig/overfladisk/uinteressant. I tillegg kommer felles interesser, fremtidsplaner, moral, kjemi osv. Så din "pakkeløsning" er kanskje ti ganger bedre enn hun hjernetomme med perfekt ansikt/kropp.

Takk for oppmuntrende ord, men her virker det som du tar for gitt at pene jenter ikke er like interessante som oss andre. Vil tro det er like mye sjarm/personlighet/humor blant de fineste som blant de minst fine. Å ikke være særlig pen/deilig som ung norsk jente i dag er en ulempe uansett hvordan man vrir og vender på det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...