AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #1 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg skulle idag leie postboks da jeg for tiden er uten bolig og ikke har noe adresse. Jeg ble neket og fikk beskjed om at dette var noe sjefen hadde bestemt. Jeg ba da om å få snakke med sjefen. Begrunnelsen var at han ville kun leie til bedrifter. Fordi han da tjente mer. Jeg ble selvfølgelig lei meg og også forbanna inni meg. Det er sårt å være uten bolig. Og når folk i tillegg ikke engang vil leie en postboks til deg fordi de tenker å tjene penger ved å heller leie til firmaer/bedrifter er dette vondt. Det jeg lurer på om er: Er dette lov? Anonymkode: d0913...da7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #2 Skrevet 3. oktober 2016 Trodde de ikke skulle leie ut postbokser til noen private lengre jeg? Stod noe om det i nyhetene for noen måneder siden Anonymkode: e1e13...657
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #3 Skrevet 3. oktober 2016 Posten kan ikke nekte deg å leie postboks med mindre du ikke er kredittverdig. Dette ville jeg klagd inn til posten om. Uhørt! Hilsen eks post i butikk leder. Anonymkode: 2f008...194 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #4 Skrevet 3. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trodde de ikke skulle leie ut postbokser til noen private lengre jeg? Stod noe om det i nyhetene for noen måneder siden Anonymkode: e1e13...657 Say what? Finnes det noe sted på nett om det? Har ikke hørt noe om det Anonymkode: 2f008...194
-jk- Skrevet 3. oktober 2016 #5 Skrevet 3. oktober 2016 Opprett et enkeltpersonforetak på deg selv da vel, det er helt gratis. Da eier du en bedrift
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #6 Skrevet 3. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde de ikke skulle leie ut postbokser til noen private lengre jeg? Stod noe om det i nyhetene for noen måneder siden Anonymkode: e1e13...657 Står ingenting om det her: http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/postkasser-og-postboks/postboks Anonymkode: adcbc...e39 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #7 Skrevet 3. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Posten kan ikke nekte deg å leie postboks med mindre du ikke er kredittverdig. Dette ville jeg klagd inn til posten om. Uhørt! Hilsen eks post i butikk leder. Anonymkode: 2f008...194 Komtakt kundeservice hos posten på nettet og send en klage. Men si ingenting om at du er bostedsløs. http://www.posten.no/extapp/forms/kats/customerservices/new_inquiry der har du kontaktskjema. Forklar at du trenger postboks fordi du må ha et trygt sted å få posten din til og hva som skjedde når du kontaktet der du spurte. Vær obs på at dersom det er fullt i postboksene på post i butikk, så kan de avvise deg. Anonymkode: 80146...d2e 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #8 Skrevet 3. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står ingenting om det her: http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/postkasser-og-postboks/postboks Anonymkode: adcbc...e39 Ja. Og det står: Husstanden. Hvorfor nektes jeg da å leie? Anonymkode: d0913...da7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #9 Skrevet 3. oktober 2016 Virker som du faktisk må kunne oppføre en bostedsadresse, hva med å skaffe seg et sted å bo? Evt oppgi adresse til mor, ev venninne e.l.? Eller spørre i en annen butikk? Anonymkode: 3c23f...a54
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #10 Skrevet 3. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Virker som du faktisk må kunne oppføre en bostedsadresse, hva med å skaffe seg et sted å bo? Evt oppgi adresse til mor, ev venninne e.l.? Eller spørre i en annen butikk? Anonymkode: 3c23f...a54 Jeg har funnet et sted å bo. Men der kan jeg ikke motta post. Derfor må jeg ha postboks. Imens ser jeg etter ny bolig. Anonymkode: d0913...da7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #11 Skrevet 3. oktober 2016 De har jo stengt så mange postkontorer i Oslo. Da må jeg gå langt hver gang jeg skal sjekke kassa eller en post-i-butikk. Og hvrfor skal jeg det bare fordi en idiot setter egne regler. Anonymkode: d0913...da7
Rosalie Skrevet 3. oktober 2016 #12 Skrevet 3. oktober 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har jo stengt så mange postkontorer i Oslo. Da må jeg gå langt hver gang jeg skal sjekke kassa eller en post-i-butikk. Og hvrfor skal jeg det bare fordi en idiot setter egne regler. Anonymkode: d0913...da7 Nå har du jo allerede fått svar om at du ikke kan nektes å leie postboks som privatperson, og at du tar kontakt med Postens kundeservice for klage, samt hjelp for å få opprettet avtale om leie av postboks på ditt nærmeste postkontor,
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #13 Skrevet 3. oktober 2016 Akkurat nå, Rosalie skrev: Nå har du jo allerede fått svar om at du ikke kan nektes å leie postboks som privatperson, og at du tar kontakt med Postens kundeservice for klage, samt hjelp for å få opprettet avtale om leie av postboks på ditt nærmeste postkontor, Det vet jeg jo, og jeg har heller ikke stilt noe spørsmål så hva var hensikten med dette innlegget? Anonymkode: d0913...da7 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #14 Skrevet 3. oktober 2016 Se her http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/postkasser-og-postboks/postboks Der finner du lenke til skjema du fyller ut, og så kan du levere til postkontoret. Eller så ringer du en kundebehandler og ber dem om å opprette for deg. At de ikke selger til privatpersoner er nok bare bullshit, fordi det står at en postboks kan brukes av hele "husstanden". Anonymkode: 8f2b9...02f 1
Rosalie Skrevet 3. oktober 2016 #15 Skrevet 3. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg jo, og jeg har heller ikke stilt noe spørsmål så hva var hensikten med dette innlegget? Anonymkode: d0913...da7 Oj, du var hyggelig! Veldig lyst til å hjelpe deg mer, kjenner jeg... I innlegget jeg svarte på viste du usikkerhet - "hvorfor skal jeg måtte gå lengre enn nødvendig fordi jeg ikke får postboks på nærmeste postkontor?" 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #16 Skrevet 3. oktober 2016 2 minutter siden, Rosalie skrev: Oj, du var hyggelig! Veldig lyst til å hjelpe deg mer, kjenner jeg... I innlegget jeg svarte på viste du usikkerhet - "hvorfor skal jeg måtte gå lengre enn nødvendig fordi jeg ikke får postboks på nærmeste postkontor?" Se til å få med deg hele tråden før du kaller andre uhyggelig. Mitt innlegg var svar til en annen brukers innlegg som var: " Eller spørre i en annen butikk? " Jeg svarer: " De har jo stengt så mange postkontorer i Oslo. Da må jeg gå langt hver gang jeg skal sjekke kassa eller en post-i-butikk. Og hvrfor skal jeg det bare fordi en idiot setter egne regler ". Jeg visste ikke usikkerhet. Jeg svarte en annen bruker hvorfor skulle jeg gå til en annen butikk som var mye lenger unna meg. Er du med nå? Anonymkode: d0913...da7 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #17 Skrevet 3. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se her http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/postkasser-og-postboks/postboks Der finner du lenke til skjema du fyller ut, og så kan du levere til postkontoret. Eller så ringer du en kundebehandler og ber dem om å opprette for deg. At de ikke selger til privatpersoner er nok bare bullshit, fordi det står at en postboks kan brukes av hele "husstanden". Anonymkode: 8f2b9...02f Ja, skal ringe kundesenter imorgen. Anonymkode: d0913...da7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #18 Skrevet 3. oktober 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se til å få med deg hele tråden før du kaller andre uhyggelig. Anonymkode: d0913...da7 Du mener sikkert lite hyggelig. Uhyggelig: http://synonymer.no/uhyggelig.html Anonymkode: adcbc...e39 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå