AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #1 Del Skrevet 3. oktober 2016 Hva tenker dere om folk som er direkte. Som sier ting som de er UTEN å være frekk mot andre. Men sier rett ut at nå har jeg det vanskelig fordi... i stedet for å pynte på sammheten. Evt de som sier jeg kan ikke være med fordi... i stedet for å bare si at det ikke passer, men gi den faktiske grunnen. Til et arrangement vi ordnet for ei venninne ble det prat om hva slags mat som skulle serveres. Så er det ei som lurte på å bytte ut en ting med noe annet + to andre med allergier som lurte på om vi kunne jobbe rundt det. Dette var ikke ok for personen som bare skulle delegere så en annen kommenterte at man i det lengste bør prøve å gjøre så alle liker noe. Da gikk delegereren til angrep på at nei, det kan bi ikke, selv om det kun var snakk om 3 lette punkter. En av jentene skrev at hun forsto om enkelte ikke vil være med å betale om de ikke får være med å velge hva maten inneholder og krigen var i gang. Mye frem og tilbake før delegereren melder seg ut, to jenter trøster henne fordi noen hadde en annen mening enn henne. Deretter så kommenterer hun som mente man kunne jobbe rubdt dette med allergier, sier at hun ikke kan være med på et slikt arrangement fordi hun ikke har råd til å betale mat hun ikke kan spise. I ettertid har det jo blitt litt prat om dette. Noen mener hun som skulle delegere tok mye (for mye) plass/ansvar. Andre mener at hun som ikke kunne betale andres mat var frekk og for direkte. Veldig mange jenter unnlot å svare i kommentarene fordi de ikke ville miste ansikt. Altså over en sak som handlet om å diskutere mat. Hun som skulle delegere svarte mye frekt, "da blir det slik!! Detmed basta!!" Og da hun ble sagt i mot kom "ja okei unnskyld beklager!!" Altså situasjon for meg da er jo at begge disse er ganske direkte? Eller bare den ene? Anonymkode: df8e0...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #2 Del Skrevet 3. oktober 2016 Dette burde de ha tatt på tomannshånd... Tror ikke hovedproblemet her er om folk er direkte eller ei for å si det sånn Anonymkode: 0d261...c9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #3 Del Skrevet 3. oktober 2016 Dette ble litt for komplisert for meg. Anonymkode: eccf1...0af 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #4 Del Skrevet 3. oktober 2016 Jente 1 skulle bare hjelpe å delegere en fest der ingen hadde tatt ansvar ennå. Jente 2 spurte om man kunne ta ut en ting av maten. Jente 3 og 4 hadde en allergi hver de ville at vi skulle ta hensyn til. Jente 1 sier at man ikke tar hensyn til hva folk liker og ikke. Jente 5 kommer inn og sier at man bør i det lengste prøve å gi alle det de ønsker. Jente 1 vil ikke dette. Sier det er for vanskelig. Jente 5 sier det kun gjelder 3 punkter og at dette bør gå an å få til. Jente 1 sier ja greit, maten blir sånn dermed basta!! Jente 5 ja for det blir litt teit å betale for mat man ikke kan spise. Jente 1 nå er vi ferdig med den saken!! Jente 5 det er lov å si meningen sin. To andre jenter melder seg inn og trøster jente 1. Fordi jente 5 mente noe annet. Jente 5 melder seg ut av grunnlag at hun ikke har råd til å betale for mat hun ikke kan spise. Flere kommenterer frem og tilbake. Så melder jente 1 seg ut. I tillegg har jente 1 i ettertid sendt melding med alle oss andre enn jente 5 om at hun ble lei seg og ikke ville være med mer. Men vi overtalte henne til å komme likevel. Jente 5 melder seg også inn igjen fordi de endret maten slik at alle kan spise. Jente 1 og jente 5 har ikke pratet sammen i ettertid, egentlig er de ikke nære venner/vdmner heller. Var jente 5 veldig direkte? Var jente 1 veldig direkte? Anonymkode: df8e0...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #5 Del Skrevet 3. oktober 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette burde de ha tatt på tomannshånd... Tror ikke hovedproblemet her er om folk er direkte eller ei for å si det sånn Anonymkode: 0d261...c9d Hvorfor tror du de det gjelder burde snakke sammen? Anonymkode: df8e0...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mintgrønn Skrevet 3. oktober 2016 #6 Del Skrevet 3. oktober 2016 Jeg ser ikke helt hvordan dette handler om å være direkte. Dette handler jo bare om to personer med forskjellige meninger som ikke ble enige. Det er jo bare slikt som skjer. Syns heller at det virket som om Jente 1 er sjefete og lite fleksibel. Ser ikke hvorfor det skal være så vanskelig å ta hensyn til allergier. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #7 Del Skrevet 3. oktober 2016 9 minutter siden, mintgrønn skrev: Jeg ser ikke helt hvordan dette handler om å være direkte. Dette handler jo bare om to personer med forskjellige meninger som ikke ble enige. Det er jo bare slikt som skjer. Syns heller at det virket som om Jente 1 er sjefete og lite fleksibel. Ser ikke hvorfor det skal være så vanskelig å ta hensyn til allergier. Det er en haug med jenter som står å sier at jente 5 var veldig direkte. Jeg ser det heller ikke. Men når så mange mener det samme så fikk det meg til å tenke. Anonymkode: df8e0...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #8 Del Skrevet 3. oktober 2016 Jente 1 var sutrete dramaqueen som gjorde seg selv til et stakkarslig offer når noen sa imot henne. Jente 5 var rettferdig. Om hun var direkte eller ikke spiler ingen rolle for om hun hadde et godt poeng. Noe hun hadde Anonymkode: 0d261...c9d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #9 Del Skrevet 3. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en haug med jenter som står å sier at jente 5 var veldig direkte. Jeg ser det heller ikke. Men når så mange mener det samme så fikk det meg til å tenke. Anonymkode: df8e0...1fa Hvor gamle er dere? Jente 1 er den urimelige her. Mener hun virkelig at de som har allergier skal betale for å ikke spise? Eventuelt få voldsom diare? Da synes jeg at jente 1 skal tørke rumpa til de med allergier. Så kan hun se konsekvensene av hennes handlinger. Anonymkode: 5d336...214 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #10 Del Skrevet 3. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jente 1 var sutrete dramaqueen som gjorde seg selv til et stakkarslig offer når noen sa imot henne. Jente 5 var rettferdig. Om hun var direkte eller ikke spiler ingen rolle for om hun hadde et godt poeng. Noe hun hadde Anonymkode: 0d261...c9d Det jeg lurer på skjønner du er om disse jentene egentlig bare har noe i mot personen "jente 5" og at da hun mente noe annet enn de så var krigen i gang. Jeg bare tror at om det hadde vært noen andre som tok diskusjonen så hadde det vært mer ok. Det er litt sånn i denne venninnegjengen at de som ble med først er best. Mens de nye (vi nye) må følge deres meninger og regler. Jeg syns det er gøy å se en av oss nye stå opp mot og si noe annet enn de "gamle" jentene. Jentene er i alder 24 til 29. Jente 1 er vel 25 mens jente 5 er 24. Anonymkode: df8e0...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #11 Del Skrevet 3. oktober 2016 De andre jentene som backet opp jente 1 svarte veldig sånn "stå på jente1, du er flink jente1." Anonymkode: df8e0...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #12 Del Skrevet 3. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De andre jentene som backet opp jente 1 svarte veldig sånn "stå på jente1, du er flink jente1." Anonymkode: df8e0...1fa LOL Anonymkode: 0d261...c9d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whoops Skrevet 3. oktober 2016 #13 Del Skrevet 3. oktober 2016 Jeg synes heller ikke at dette har noe med å være direkte å gjøre. Jeg har litt problemer med å se hvem som var direkte eller IKKE direkte. Her snakker man sammen og alle sier i fra om allergier (og evt hva man absolutt ikke liker), så prøver man å finne en løsning som fungerer for alle. Allergi-råvarene kan man eventuelt servere ved siden av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #14 Del Skrevet 3. oktober 2016 Jeg synes heller ikke denne problemstillingen har noe med å være direkte å gjøre. Dette handler om en uenighet. Det er ikke akkurat noe uvanlig. Person 5 synes jeg tok det opp på en OK måte, mens person 1 synes jeg hørtes vanskelig ut. Jeg synes det høres helt absurd at det var noen som trøstet person 1. Dette høres veldig barneskoleaktig ut. Det er for øvrig svært vanlig å tilrettelegge for allergier på arrangementer som inkluderer mat. Anonymkode: 7e681...544 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #15 Del Skrevet 3. oktober 2016 Okei. Grunnen til at jeg skriver direkte er fordi det er slik jente 5 har blitt forklart av andre. At hun er direkte, frekk og presset jente 1 ut av arrangementet. Anonymkode: df8e0...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #16 Del Skrevet 3. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes heller ikke denne problemstillingen har noe med å være direkte å gjøre. Dette handler om en uenighet. Det er ikke akkurat noe uvanlig. Person 5 synes jeg tok det opp på en OK måte, mens person 1 synes jeg hørtes vanskelig ut. Jeg synes det høres helt absurd at det var noen som trøstet person 1. Dette høres veldig barneskoleaktig ut. Det er for øvrig svært vanlig å tilrettelegge for allergier på arrangementer som inkluderer mat. Anonymkode: 7e681...544 Så jente5 må ikke unnskylde seg til jente1? Jente5 ble da altså ikke invitert på en samling der man skal diskutere litt mer face2face nå. Anonymkode: df8e0...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #17 Del Skrevet 3. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så jente5 må ikke unnskylde seg til jente1? Jente5 ble da altså ikke invitert på en samling der man skal diskutere litt mer face2face nå. Anonymkode: df8e0...1fa Om det var meg hadde jeg bare meldt meg helt ut av dette barnslige opplegget. Jeg synes ikke at person 5 behøver å beklage seg, men åpenbart er ikke de involverte enige i den meningen. Anonymkode: 7e681...544 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #18 Del Skrevet 3. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det var meg hadde jeg bare meldt meg helt ut av dette barnslige opplegget. Jeg synes ikke at person 5 behøver å beklage seg, men åpenbart er ikke de involverte enige i den meningen. Anonymkode: 7e681...544 Jeg ser den. Jente5 var på nippet til å gjøre det, men opplegget er for felles venninne. Overraskelses bursdag. Anonymkode: df8e0...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #19 Del Skrevet 5. oktober 2016 Jente 1 var jo vanskelig. Er vanskelig å bedømme om noen av de andre var vanskelig når man ikke vet helt hva det går ut på. Hvis de ville utelate mat, så tenker jeg at man kunne vel bare ha flere alternativer? Hvis noen f.eks. er allergisk mot egg, så betyr jo ikke det at man skal kutte ut eggerøre? Anonymkode: 8f4f9...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #20 Del Skrevet 5. oktober 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jente 1 var jo vanskelig. Er vanskelig å bedømme om noen av de andre var vanskelig når man ikke vet helt hva det går ut på. Hvis de ville utelate mat, så tenker jeg at man kunne vel bare ha flere alternativer? Hvis noen f.eks. er allergisk mot egg, så betyr jo ikke det at man skal kutte ut eggerøre? Anonymkode: 8f4f9...670 De med allergier kunne spise før de kom, men de måtte fortsatt betale for all maten. Mente jente1. Anonymkode: df8e0...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå