Wenda Skrevet 3. oktober 2016 #1 Skrevet 3. oktober 2016 Lagde sjokoladepudding til dessert i går, men det ble litt mye vaniljesaus til overs. Nå sitter jeg her med 1/2 liter saus som jeg nødig har lyst til å bare kaste.. finnes det noe annet jeg kan bruke det til? Helst noe lavkarbo da jeg ikke spiser sukker, hvetemel osv
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #3 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg som skulle foreslå vafler:P Men kanskje de kan brukes i bananpannekaker? Anonymkode: e8222...a68
Wenda Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2016 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: "Drekk de' opp!" 😊 Uæææ nei takk, det hørtes kvalmende ut Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg som skulle foreslå vafler:P Men kanskje de kan brukes i bananpannekaker? Anonymkode: e8222...a68 Jeg har flere oppskrifter på lavkarbovafler. Skal jeg har det i røren i tillegg til alt det andre eller er det slik at sausen erstatter en annen ingrediens? Kanskje jeg kan lure det i en vaffelrøre
Iguana Skrevet 3. oktober 2016 #6 Skrevet 3. oktober 2016 Eplekake Jeg så Rema1000 hadde lagt ut en oppskrift på eplekake uten egg, men med vaniljesaus i røra https://www.rema.no/oppskrifter/eplekake/REC-35245 Ingredienser 5 dl Ferdig vaniljesaus 1 ts Vaniljesukker 3 ts Bakepulver 5 stk Norske epler 2 ss Brunt sukker, eller vanlig sukker 2 ts Kanel Fra kjøkkenskapet ditt 100 g Smør 2 dl Sukker 5,5 dl Hvetemel Fremgangsmåte: Se linken
Pinkee Skrevet 3. oktober 2016 #7 Skrevet 3. oktober 2016 Ja, lag vafler av den du, bruk den i stedet for/ tillegg til melk. Bak ei eplekake, kjøp bær å bruk den på, eller bare drikk den
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #9 Skrevet 3. oktober 2016 1 minutt siden, Iguana skrev: Eplekake Jeg så Rema1000 hadde lagt ut en oppskrift på eplekake uten egg, men med vaniljesaus i røra https://www.rema.no/oppskrifter/eplekake/REC-35245 Ingredienser 5 dl Ferdig vaniljesaus 1 ts Vaniljesukker 3 ts Bakepulver 5 stk Norske epler 2 ss Brunt sukker, eller vanlig sukker 2 ts Kanel Fra kjøkkenskapet ditt 100 g Smør 2 dl Sukker 5,5 dl Hvetemel Fremgangsmåte: Se linken Leste du HI? Anonymkode: b73dd...42b
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #10 Skrevet 3. oktober 2016 Lage gele og ha til? Fryse ned? Lag is og ha vaniljesaus i isen? Synes vaffelrøren var et godt forslag, du kan jo bytte ut halvparten av væskemengden med vaniljesausen kanskje? Anonymkode: 85276...987
Wenda Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter #11 Skrevet 3. oktober 2016 Takk for tips Skal sjekke ut noen av vafffeloppskriftene mine og se om jeg ikke kan snike det inn i en av dem.. Har en god eplekakeoppskrift, men tror kaken vil bli veldig flat om jeg bytter ut eggene med sausen
Snurrepurre Skrevet 3. oktober 2016 #12 Skrevet 3. oktober 2016 I lavkarbo bakverk bytt ut væsken med sausen :-)
Iguana Skrevet 3. oktober 2016 #13 Skrevet 3. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste du HI? Anonymkode: b73dd...42b dHm nå så jeg lavkarbo og bla bla... vel, vaniljesaus er jo ikke akkurat lavkarbo, masse sukker og karbo i det vel... Om man er så redd for kalorier så får man heller kaste vaniljesausen da Kan også lage iskrem 1
Iguana Skrevet 3. oktober 2016 #14 Skrevet 3. oktober 2016 Og sukkeret i røra kan man jo bytte ut med stevia eller noe lignende lavkarbo... og melet med glutenfritt mel...
Gjest Baremenneske Skrevet 3. oktober 2016 #15 Skrevet 3. oktober 2016 Mer sjokoladepudding?😉 Ellers er det vafler-som nevnt, muffins med vanilje, til eplekake..eller rett og slett epler...-honningstekte epler(4pers): 4 epler, 4ss honning, 2ts kanel , 3 dl vaniljekesam/ vaniljesaus. Fjerne kjernehus i eplene,skrell og del i båter.Smelt honning i en panne og strø på kanel, og stek eplene i det.Spises med vaniljekesam/ vaniljesaus ved siden av😊 Ikke alt var like lavkarbo da men...
Iguana Skrevet 3. oktober 2016 #16 Skrevet 3. oktober 2016 2 minutter siden, Wenda skrev: Takk for tips Skal sjekke ut noen av vafffeloppskriftene mine og se om jeg ikke kan snike det inn i en av dem.. Har en god eplekakeoppskrift, men tror kaken vil bli veldig flat om jeg bytter ut eggene med sausen Det gjør ingenting om kaken blir flat, da blir den bare saftigere... 12 minutter siden, Wenda skrev: Lagde sjokoladepudding til dessert i går, men det ble litt mye vaniljesaus til overs. Nå sitter jeg her med 1/2 liter saus som jeg nødig har lyst til å bare kaste.. finnes det noe annet jeg kan bruke det til? Helst noe lavkarbo da jeg ikke spiser sukker, hvetemel osv Er det lavkarbosaus du har laget da? Vel, du kan jo lage eplekake som i oppskriften fra Rema, bare bytt ut ingrediensene med lavkarboting
penny_ Skrevet 3. oktober 2016 #17 Skrevet 3. oktober 2016 (endret) Feil Endret 3. oktober 2016 av penny_
Wenda Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter #18 Skrevet 3. oktober 2016 1 time siden, Iguana skrev: dHm nå så jeg lavkarbo og bla bla... vel, vaniljesaus er jo ikke akkurat lavkarbo, masse sukker og karbo i det vel... Om man er så redd for kalorier så får man heller kaste vaniljesausen da Kan også lage iskrem Er ikke redd for kalorier Det er ei heller mye sukker og karbo i lavkarbosausen som jeg lagde.
Wenda Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter #19 Skrevet 3. oktober 2016 1 time siden, Iguana skrev: Og sukkeret i røra kan man jo bytte ut med stevia eller noe lignende lavkarbo... og melet med glutenfritt mel... Glutenfritt mel er det ofte mer karbo i enn vanlig mel
sunflower Skrevet 3. oktober 2016 #20 Skrevet 3. oktober 2016 Sukkerfri gele laget med fun light http://www.detsoteliv.no/oppskrift/sukkerfri-gele-med-fun-light
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå