Gå til innhold

Finansiering hos Elkjøp?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ser på Elkjøp sine nettsider at en kan få finansiering gjennom Cresco Access når en skal handle noe hos dem.

Står at en kan fylle ut søknad når man er der og handler, men er det da sånn at en får svar med en gang, og kan ta med seg varene da?

Og så kan man få kreditt opptil 50 000 kr., vil man få svar om det også med en gang, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Og hvordan gjør de det når jeg er selvstendig næringsdrivende og ikke har noen arbeidsgiver de kan kontakte for referanser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver søknaden tror jeg de ringer Cresco Access som undersøker om du har betalingsanmerkninger, o.l.

Dersom selgeren hos Elkjøp får "klarsignal" fra Cresco Access vil du få varen med deg samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

OK, takk!

Men hva om det er på en lørdag, da?

Kan det lønne seg å sende søknad på nettet i dag?

Vil jeg få svar med det samme, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De systemene som bl a Cresco bruker ligger online hele døgnet via kredittinformasjonsselskapene, så der er det ikke ventetid, om du velger å sende inn en søknad selv til Cresco og be om lån hos dem, er det mulig de bare har kundebehandlere tilgjengelig på ukedagene, det aner jeg ikke. Om du velger å gå gjennom Elkjøp kan det godt hende de har en avtale med Cresco om at de kan gjøre dette på lørdager også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å søke på en lørdag også. Dette blir vanligvis gjort over internett i de fleste butikkene og cresco har kundebehandlere som er tilgjengelig for butikkene ihvertfall.

Du er nødt for å komme inn i butikken for de vil trenge legitimasjon og underskrift. Så sant alt går greit kan du få varen med deg samme dag.

Dersom du har vært kort tid i ny jobb kan det lønne seg å ta med siste lønnslipp da det hender de i cresco vil ha den for å sjekke. Kommer ann på ligningsopplysninger om deg osv.

Skulle noe være uklart eller de opplysningene du oppgir ikke stemme helt overens med det cresco har fra før får selgeren beskjed over nett at han/hun må ringe dit og ta resten på telefon. Som regel en veldig grei ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...