AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #1 Skrevet 3. oktober 2016 Hei! Et familiemedlem på mannen sin side har sendt ut invitasjon til bryllup. Invitasjonen kom i dag med svarfrist 31. Oktober. Bryllupet skal stå i slutten av august 2017. Er dette normalt? Vet jo ikke noe om ferieturnus feks. Anonymkode: dcc33...3bc
Mollie Skrevet 3. oktober 2016 #2 Skrevet 3. oktober 2016 Har aldri hørt om svarfrist på invitasjon så lenge før bryllupet før. Mange sender et sånnt save the date- kort lenge i forveien, og invitasjon litt nærmere bryllupet. Vi giftet oss i august for noen år siden, og vi sendte invitasjon i mai, med svarfrist i midten av juni.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #4 Skrevet 3. oktober 2016 Synes også dette var unormalt tidlig. Det er ikke et stort bryllup, og både kirke og lokalet for fest er satt uavhengig av antall gjester. TS Anonymkode: dcc33...3bc
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 4. oktober 2016 #5 Skrevet 4. oktober 2016 Er du sikker på at du ikke har misforstått, at det ikke er ett save-the-date-kort du har fått? En vanlig innbydelse pleier man aldri å sende ut så tidlig, kun save-the-date-kort.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #6 Skrevet 4. oktober 2016 4 timer siden, Mrs. Random Nick skrev: Er du sikker på at du ikke har misforstått, at det ikke er ett save-the-date-kort du har fått? En vanlig innbydelse pleier man aldri å sende ut så tidlig, kun save-the-date-kort. Dette er vnlig innbydelse. Men tid, sted, antrekk, og svarkort som må returneres innen 31. Oktober. Anonymkode: dcc33...3bc
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 5. oktober 2016 #7 Skrevet 5. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er vnlig innbydelse. Men tid, sted, antrekk, og svarkort som må returneres innen 31. Oktober. Anonymkode: dcc33...3bc Det var rart. Da hadde jeg kontaktet brudeparet og fortalt at jeg ønsker å komme, men ikke kan svare helt før jeg får turnusen, hvis jeg var deg.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #8 Skrevet 5. oktober 2016 Hadde fint droppet det bryllupet gitt! Lukter bridezilla laaaang vei. Anonymkode: 9ee51...8d5 1
Gjest Takkoglov Skrevet 5. oktober 2016 #9 Skrevet 5. oktober 2016 Så mye man skal lage problemer for! Det er jo bare å si at dere ikke vet før senere. Det er helt sikkert ok for dem. Behøver ikke å være Bridezilla bare fordi du vil informere folk. Vi har masse folk i vennekretsen som må legge opp planene sine et år i forveien. Derfor fortalte vi også dem et år i forveien når bryllupet skulle stå. Vi sendte kanskje ikke ut invitasjonen så tidlig, men sikkert seks måneder i forveien. Det er da ikke noe problem? Jeg liker å få vite ting i god tid og, særlig om sommeren når man må vurdere det opp mot ferie osv. Det er alltid noen som må melde avbud kort tid i forveien uansett. Syns det er rart å bli irritert over noe sånt, folk her inne har virkelig antennene ut mot andre folks bryllup ekstremt raskt! 1
Rosa Sitron Skrevet 5. oktober 2016 #10 Skrevet 5. oktober 2016 De fleste viser forståelse for turnus. Jeg hadde gjester i militæret. De kunne ikke gi klart svar før uken før. Og det var greit.
mereo Skrevet 6. oktober 2016 #11 Skrevet 6. oktober 2016 Greit nok at invitasjonen kommer nå, men det å skulle gi svar på den alt når synes jeg er i overkant tidlig. Svar 1-2 måneder før synes jeg er rimelig nok. Men noe å bli irritert for er det ikke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå