Gå til innhold

Fikk brått endel kviser i kinnene, hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Fikk brått mye kviser for 3-4 dager på venstre side. Jeg hadde kviser før også, men ikke så mye som nå. Bruker noen kvisekremer nå, men bare piss alt sammen og hjelper ingenting.

Hva skal jeg gjøre? Ikke bare plagsomt, men stygt også. 

Anonymkode: 05ac7...8a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare 3-4 dager siden, de forsvinner fort om du lar være å tukle med de.
jeg anbefaler at du kjøper Garnier 3 i 1 ansiktsvask, maske og skrubb i ett, billig, men veldig bra!

Vask først huden grundig, skrubb, så tar du et nytt lag med maske på, smør tykt, spesielt der du har kviser. Sitt med dette i en tjue minutters tid og vask godt av. Smør huden med aloe vera. 

Imens skal du drikke masse vann og du skal ikke spise noe med sukker! Sukker gir kviser!

Sånn.

Anonymkode: fc42b...7b6

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare 3-4 dager siden, de forsvinner fort om du lar være å tukle med de.
jeg anbefaler at du kjøper Garnier 3 i 1 ansiktsvask, maske og skrubb i ett, billig, men veldig bra!

Vask først huden grundig, skrubb, så tar du et nytt lag med maske på, smør tykt, spesielt der du har kviser. Sitt med dette i en tjue minutters tid og vask godt av. Smør huden med aloe vera. 

Imens skal du drikke masse vann og du skal ikke spise noe med sukker! Sukker gir kviser!

Sånn.

Har ikke tukla noe med de. Hva gjelder den garnier ansiktvasken du nevner så er jeg usikker. Har prøvd så mange av disse ansiktsvaskere at jeg er lei, nesten så jeg føler at jeg får mer kviser når jeg bruker disse produktene.

Drikker bare vann. Hva gjelder sukker, så spiser jeg ikke sånn megamye, men unner meg litt sjokolade iblant. Å spise noe helt uten sukker er helt umulig.

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Fikk brått mye kviser for 3-4 dager på venstre side. Jeg hadde kviser før også, men ikke så mye som nå. Bruker noen kvisekremer nå, men bare piss alt sammen og hjelper ingenting.

Hva skal jeg gjøre? Ikke bare plagsomt, men stygt også. 

Hvilken side sover du på? Har du hvilt hodet mot den venstre hånden? Pratet lenge i mobilen på venstre side e.l.? Skrubbet huden hardt på den siden? La det være i første omgang, selv om du sier du synes det er stygt. Smør deg med tålmodighet før du går bananas med produkter. Kjedelig svar, jeg vet, men tror det er det som funker. Så får du heller gå hardere til verks om det ikke forsvinner. 

Anonymkode: 66d49...cb7

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken side sover du på? Har du hvilt hodet mot den venstre hånden? Pratet lenge i mobilen på venstre side e.l.? Skrubbet huden hardt på den siden? La det være i første omgang, selv om du sier du synes det er stygt. Smør deg med tålmodighet før du går bananas med produkter. Kjedelig svar, jeg vet, men tror det er det som funker. Så får du heller gå hardere til verks om det ikke forsvinner. 

Anonymkode: 66d49...cb7

Sover sånn 50/50 ca, ikke en spesifikk. Og nei til de andre :)

Ja må jo la det være, men plagsomt. 

Skrevet

Flere?

Skrevet

Jeg slår også et slag for Garnier sin 3 i 1, jeg var mye plaget med vonde kviser I ansiktet men etter at jeg begynte å bruke den har de forsvunnet, det siste året har jeg kun hatt 3 (!!) Kviser og de forsvant mye fortere enn de pleide.

Jeg sliter mye med tørr hud så bruker også Bio-Oil som er helt fantastisk :)

Anonymkode: da570...eed

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slår også et slag for Garnier sin 3 i 1, jeg var mye plaget med vonde kviser I ansiktet men etter at jeg begynte å bruke den har de forsvunnet, det siste året har jeg kun hatt 3 (!!) Kviser og de forsvant mye fortere enn de pleide.

Garnier er superduper! Spesielt når jeg får sånne vanskelige dype kviser... 

Da kan jeg faktisk finne på å ha et tykt lag med maske på selve kvisa og sove med det over natta et par netter, og vips kvisa er tørka ut :)

Og det beste av alt er at den ikke overbehandler huden. Jeg har prøvd clerasil og andre ansiktsvasker som er mot uren hud, men endt med overbehandlet, tørr og flassete, sår hud...

Denne holder huden seg like fin, den matter ned (fjerner overflødig olje) trekker sammen porene, renser dypt og er bra mot kviser og hudormer :) og mot rynker.. pga den eksfolierende effekten :)

Skrevet

Jeg har aldri vært noe plaget av kviser, og hadde ikke noen problemer selv om tenåring. Nå er jeg 49. MEN hvis jeg spiser ting som er mye krydder og fett i, som chorizo pølse, får jeg gjerne et par - tre stykker noen dager etterpå. Jeg tror det er krydderet som gjør det, kanske kombinert med fett og olje i pølsen.

Det er verdt å merke seg hva man har spist i dagene rundt et kviseutbrudd, og kanskje klarer man da å luke ut "synderne" i matveien, som gir slike kviseutbrudd.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye betalte du for alt det?

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Garnier er superduper! Spesielt når jeg får sånne vanskelige dype kviser... 

Da kan jeg faktisk finne på å ha et tykt lag med maske på selve kvisa og sove med det over natta et par netter, og vips kvisa er tørka ut :)

Og det beste av alt er at den ikke overbehandler huden. Jeg har prøvd clerasil og andre ansiktsvasker som er mot uren hud, men endt med overbehandlet, tørr og flassete, sår hud...

Denne holder huden seg like fin, den matter ned (fjerner overflødig olje) trekker sammen porene, renser dypt og er bra mot kviser og hudormer :) og mot rynker.. pga den eksfolierende effekten :)

Hmmm hvor kjøpte du det og pris?

Skrevet
6 timer siden, Million skrev:

Jeg har aldri vært noe plaget av kviser, og hadde ikke noen problemer selv om tenåring. Nå er jeg 49. MEN hvis jeg spiser ting som er mye krydder og fett i, som chorizo pølse, får jeg gjerne et par - tre stykker noen dager etterpå. Jeg tror det er krydderet som gjør det, kanske kombinert med fett og olje i pølsen.

Det er verdt å merke seg hva man har spist i dagene rundt et kviseutbrudd, og kanskje klarer man da å luke ut "synderne" i matveien, som gir slike kviseutbrudd.

Seriøst? Må si jeg har null tro på at man får kviser av noe man spiser. Mange eksperter nevner også at dette ikke har stor sammenheng

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Må si jeg har null tro på at man får kviser av noe man spiser. Mange eksperter nevner også at dette ikke har stor sammenheng

Helt dønn seriøst, ja. Det er sikkert som banken, det. Spise chorizo (hele pakka...) = kviser (for meg). Jeg elsker chorizo, så i blant synes jeg det er verdt å spise det bare fordi det er så godt, og så tar jeg heller de kvisene som kommer etterpå. Akkurat nå har jeg to kviser, fordi jeg spiste en pakke chorizo i helga. Merk at jeg aldri har kviser ellers.

Mener jeg har lest flere ganger over mange år at ingredienser i kostholdet kan gi kviseutbrudd. F.eks. krydret potetgull (krydder og fet frityrolje) kan gi kviser hos enkelte.

Endret av Million
Skrevet

Får ALLTID kviser når jeg får i meg melk. Så for min del føler jeg at jeg har bevist det i seg selv :fnise:

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye betalte du for alt det?

Godt spørsmål, men kanskje rundt 200? Bio-Oil varierer I pris har jeg sett, jeg kjøpte min på Cubus for en hundrelapp men har sett den koster oppimot 150 hos Boots. Garnier 3 i 1 har jeg sett varierer fra 80 - 120.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt spørsmål, men kanskje rundt 200? Bio-Oil varierer I pris har jeg sett, jeg kjøpte min på Cubus for en hundrelapp men har sett den koster oppimot 150 hos Boots. Garnier 3 i 1 har jeg sett varierer fra 80 - 120.

Hva om jeg bare kjøper garnier 3 i 1? Vil det funke?

Skrevet

Kvisene går over av seg selv. Personlig ville ikke jeg ha brukt noen produkter på huden jeg ikke kjenner, om jeg nettopp hadde fått et utbrudd. Og som deg, fikk jeg også et utbrudd på kinn for noen dager siden. Jeg, igjen, i likhet med deg har også noen kremer som ikke fungerer, men bruker de uansett. 

Jeg vet med meg selv at det ikke er noe jeg spiser, men mer av stress (grunnet flytting). Har renser ansiktet som normalt, lagt til et produkt hunde min kjenner godt fra før og renset godt morgen og kveld. Tatt på et litt tykkere lag med fuktighetskrem og latt det synke inn i huden fullstendig. Og med det, er nå kvisene borte, bare noen flekker som lett lar seg skjule med concealer. 

Tar av sminken med sminkeservietter, renser huden med Clarins cleaningmilk for normal til tørr hud, vasker av med en klut hvor jeg passer på å skrubbe huden, og påfører et godt lag med simple fuktighetskrem for sensitiv hud. Jeg har kombinert hud, dvs, jeg er oljete i tsonen og tørr som faen ved kinnbein og under øyne. Huden føles nå myk, smidig og kviser er borte, kun noen få "arr" igjen. 

Skrevet

Garnier sin 3 i 1 virker for meg også, jeg bruker den bare når jeg dusjer. Tar på og skrubber litt rundt som det første jeg gjør i dusjen, lar den virke mens jeg vasker håret og kroppen, og skrubber rundt mens jeg skyller den av.

Anonymkode: 17382...7db

Skrevet
På 6.10.2016 den 1.10, AnonymBruker skrev:

Garnier sin 3 i 1 virker for meg også, jeg bruker den bare når jeg dusjer. Tar på og skrubber litt rundt som det første jeg gjør i dusjen, lar den virke mens jeg vasker håret og kroppen, og skrubber rundt mens jeg skyller den av.

Anonymkode: 17382...7db

Har brukt den i noen dager nå, men føler egentlig ikke at den hjelper noe på kvisene da kvisene er der ennå.

Skrevet
På 05/10/2016 den 11.19, AnonymBruker skrev:

Hva om jeg bare kjøper garnier 3 i 1? Vil det funke?

Ja det tror jeg, jeg hadde god effekt av den alene. Det tar tid før du merker effekten, men det er jo verdt det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...