Jill Skrevet 3. oktober 2016 #1 Skrevet 3. oktober 2016 Naboen vår tok til seg to ville kattunger for 1,5 års tid siden. De har fått gå ute slik de ville helt fra de var små. Det har gjort at de har vandret en del rundt. Vi har katt selv og de har kommet mye inn til oss på leting etter mat, men det har de ikke fått. De prompet mye og vi prøvde å gi beskjed til naboen om at kanskje de ikke tålte foret de fikk og at de var for små til å gå ute alene. Det ble ikke godt mottatt, så vi har holdt oss unna. En gang i vinter/vår sluttet den ene av kattene å komme til oss og vi har ikke sett den siden. Den andre katten sluttet å komme før sommeren, men i går dukket den plutselig opp igjen. Vi syntes den så veldig tynn ut, på grensa til underernært, og den fikk derfor mat. Den så også ut til å være rød og sår i rumpa. Også hadde den fått større patter. Men vi er usikre på om den er gravid nå eller om den har vært det. Hva gjør vi? Prøver å snakke med den sure naboen vår igjen eller tar vi den bare med til dyrlege for en sjekk uten hennes samtykke?
Pinkee Skrevet 3. oktober 2016 #2 Skrevet 3. oktober 2016 Hmm, her ville jeg vært litt på kanten. Stengt katten inne hos meg selv, for så å gå bort å snakke med naboen. Kan jo hende hun bet om situasjonen. Hvis hun ikke hosta opp noe fornuftig å si, så hadde jeg glatt tatt katten til veterinæren selv. Muligens også kontaktet mattilsynet. Ting tyder jo på at hun ikke har tatt til seg villkatter, men at hun har gitt den litt mat innimellom slik at dem et blitt i ditt nabolag.
Gjest HappyWaffle Skrevet 3. oktober 2016 #3 Skrevet 3. oktober 2016 Det der er ikke å ta til seg dyr. Tar man til seg dyr så passer man på dem. Jeg hadde egentlig blåst en lang mars i om naboen ble sur å hadde gikk KLAR beskjed om at hvis de ikke begynner å ta ansvar for dyrene de liksom tar til seg så pusser jeg Mattilsynet på dem. Folk som ikke gidder å passe på dyrene sine har jeg ikke noe til overs for.
Jill Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2016 Etter jeg kom fra jobb i dag kom katten løpende og ville inn for å få mat. Litt senere kom hun igjen, men da sammen med to kattunger... De er kanskje rundt 6 uker gamle og etter mitt syn alt for små til å være ute "alene". De er veldig omgjengelige og nysgjerrige så jeg tror de må være født inne hos folk. Da blir jeg enda mer i sjokk over eieren om hun har sluppet de ut med vilje. Vi gikk å skulle snakke med henne i sted, men det var ingen hjemme. Samboeren min har nå dratt for å kjøpe kattesand og noe mat. Ikke søren om de skal sove ute i natt. Kattemor er ikke veldig interessert i å gi de melk og de kastet seg over matskålen til vår katt så jeg regner med det går greit med fast føde. Nå ligger de utslått ved siden av meg på sofaen og sover. 1
Jill Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2016 Nabodama har fortsatt ikke vært å se. Vi har ringt på flere ganger i dag. Kan virke som de har reist bort og overlatt kattene til seg selv. Ingenting er lagt ut i savnet-gruppen på Facebook. Inntil videre blir kattene hos oss, og så får vi se hva som skjer. Vår egen katt er ikke veldig begeistret for å plutselig ha blitt stefar, men han tolererer det sånn passe.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #6 Skrevet 4. oktober 2016 Så bra du tok pusene inn . Huff.. Slemme naboen Anonymkode: 9491d...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #7 Skrevet 4. oktober 2016 For en ondskapsfull jækel av en nabo. Selvsagt må TS ta vare på kattene nå , for godt eller adoptere debort. Politi anmeld og fortell tok alle som vil høre I nabolaget. Jeg er såååååå lei av møkkakatteeier. De er undermennesker! Anonymkode: cd1b5...fac 1
Minya Skrevet 5. oktober 2016 #8 Skrevet 5. oktober 2016 Hvis ingen av kattene er chippet, ville jeg vært så frekk å lagt dem ut for adopsjon. LANGT unna der du bor slik at det fittetrynet av en nabo du har ikke får kloa i dem igjen. Med mindre du har tid og rom til å ta deg av dem da. 1
Jill Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter #9 Skrevet 5. oktober 2016 1 time siden, Minya skrev: Hvis ingen av kattene er chippet, ville jeg vært så frekk å lagt dem ut for adopsjon. LANGT unna der du bor slik at det fittetrynet av en nabo du har ikke får kloa i dem igjen. Med mindre du har tid og rom til å ta deg av dem da. Samboeren min var ikke veldig interessert i at vi skulle gå fra 1 til 4 katter på fulltid. Men han kunne kanskje gå med på at vi beholdt en av kattungene. Så vi får se hva som skjer. Vil ikke gå helt loco med politianmeldelse, outing i nabolaget og adoptere bort før vi er mer sikre på hva som har skjedd. Det kan jo hende vi tar feil og nabodama ikke visste noen ting om kattungene. Er en låve like ved oss så kattemor kan ha holdt de skjult der for alt vi vet.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #10 Skrevet 5. oktober 2016 Dette opplevde jeg i sommer. Prøvde flere ganger å ta det opp med eier men ingenting skjedde. Jeg kjørte katten til dyrlegen ( var blind, tunghørt og kastet opp), så dro jeg på døra til eier og sa at viss jeg ikke så store endringer umiddelbart så ringte jeg mattilsynet. Katten var lenge borte men nå har den fått luftegård, fin pels og fett på kroppen. Du må nesten bare drite i reaksjoner og følelser for eier. Har de tatt på seg ansvar får de følge opp! Anonymkode: 16d78...b43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå