Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ellabellars
Skrevet

Hei, 

så på fredag kom samboeren hjem, det første han gjorde var å dusje. Jeg visste allerede da at noe hadde skjedd.  Prøvde å snakke med han, og etter halvtime fortalte han meg at han nettopp hadde vært utro med ei han nettopp hadde møtt ute på byen. Han var 100% edru ettersom han hadde vært på jobb bare en halvtime før. Denne kvinnen hadde spurt om hun kunne sitte på med hjem, siden de skulle samme vei. 

På veien der, på under 1 time etter at han sendte meg at han elsket meg, så skjedde dette. 

Vi har vært sammen litt over 4 år, og dette kom ut av det blå. Er så sjokkert og jeg klarer ikke å fatte at dette nettopp har skjedd. Aldri i min villeste fantasi skulle jeg tro at han av alle mennesker jeg kjenner kunne være utro. 

Klarer ikke å forstå hvorfor.  Samme dag, bare timer før han dro på jobb fortalte han meg at han gledet seg til å komme hjem og spurte om jeg kunne ha maten klar til da, så vi kunne se på serien vi ser på sammen. 

Sa at han elsket meg så høyt. Tidligere på dagen hadde vi kjørt rundt og snakket om å finne et hus sammen, noe vi tidligere har snakket om.

alt var så bra mellom oss. Alt. 

Jeg så på han at han angret. Men han var også kald. Som om han selv ikke skjønte hva han hadde gjort. Ville ikke dra på jobb dagen etter, for han var redd for å møte på denne kvinnen igjen. 

Han har sagt unnskyld i hver setning han har sagt. Han har tryglet om at dette skal vi klare å komme oss gjennom. Han er villig til å gjøre hva som helst for å få tilbake min tillit. Men føler at det er for tidlig å tenke på akkurat tillit nå. 

Idag klarte jeg ikke mer, og ba han dra. Så knakk han sammen. 

Nå savner jeg han så sinnssykt mye. Vil så gjerne tilgi han, men er som sagt så sjokkert. 

Vet i grunn ikke hvor jeg vil med dette, men har ingen andre å prate med og jeg måtte bare få det ut. 

Kan man tilgi? 

0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan tilgi. Men hvorfor vil du? Han var utro på vei hjem fra jobb. Nå ser jeg bort ifra hvor mye han sier han elsker deg og slikt. Men det er ganske sykt å faktisk gå fra jobb, kjøre ei hjem, ha sex med henne og komme hjem til deg og innrømme det. Kommer du til å stole på han igjen? Lett å tilgi, men nå tror jeg bare du savner nærheten hans og ha han der. La det gå noen dager, og tenk skikkelig over hva han gjorde. Selvfølgelig er han lei seg, men det han gjorde kunne så lett vært ugjort. La han være borte noen dager og tenk på deg selv. Det beste for dere er nok å komme dere videre. 

• Liker 12
Skrevet

Du skal aldri trenge å tilgi han dette sviket, utroskap må få mer konsekvenser enn det, det ville ikke vært bra for din del heller å bare tilgi han dette.

Men du kan la han kjempe for dere og la han seire dersom han kjemper sterkt nok for dere, det må være opp til hva han viser deg som avgjør om han er verdt det eller ei, tror du trenger å virkelig se han lide og kjempe for dere dersom du skal makte å ta til deg noen god følelse fra han igjen...

Kjemper han ikke, så var dere ikke ment - elsker han deg virkelig så vil han kjempe for deg inntil du er hans igjen.

• Liker 1
Skrevet

Ja det går an å tilgi. Så lenge det ikke blir en vane å være utro...

Anonymkode: a44b1...ea2

Skrevet

Han høres jo ut som han har en eller annen psykisk sykdom. Plukker opp ei tilfeldig dame på vei fra jobb og puler henne? WTF?

• Liker 11
Gjest SuperSonic
Skrevet

Jeg kunne forstått at du ønsker å tilgi hadde dette skjedd i et ruset øyeblikk, sent en lørdagskveld med en kvinne han aldri hadde sett før. 

Men mannen var edru og just ferdig på jobb. Sier det ikke sitt? 

• Liker 1
Skrevet

Herlighet, stakkars deg!😘❤️

Ja, man kan tilgi, men da må det jobbes mye med. 

Hvordan skjedde det liksom? Hun jobber med han og de hadde sex i bilen på vei hjem? Eller var han med henne inn? Faen så drit at folk gjør slike ting!! Har han vært utro før? 

Sender deg en god klem❤️

Skrevet

La meg se om jeg har forstått dette rett.

Klokken x sender han melding om at han elsker deg.

Så i løpet av 30 minutter fra han forlater jobben og til han er ferdig dusjet hjemme, så har han altså vært utro?

Innenfor denne tiden er altså kjøretiden fra jobb til hjemmet også inkludert samt en dusj.

Vil det si at han var utro i nesten 5 minutter, eller er denne historien noen som kunne vært sakset fra Grimms bøker?

Anonymkode: c7f7c...c1f

Skrevet (endret)
På 3. oktober 2016 den 15.55, jabx skrev:

Han høres jo ut som han har en eller annen psykisk sykdom. Plukker opp ei tilfeldig dame på vei fra jobb og puler henne? WTF?

Ja - jeg mener også at dette ikke er psykisk friskt å gjøre.

Jeg tror at utroskap ofte utføres av psykopater eller psykisk ustabile mennesker. Selvfølgelig kan det skje normale folk også (man har slitt lenge i forholdet, man blir ikke "sett" på hjemmebane, blir ikke tatt hensyn til, så gjør man en tabbe man angrer veldig på). Uansett hva så er det utrolig stygt gjort.

Men dette virket å komme ganske "ut av det blå"? Jeg ville ikke klart å stole på han igjen.

Det ENESTE positive jeg ser her, er at han selv fortalte det til deg?

Endret av fisk31
Skrevet

Før du i det heile tatt vil vurdere å tilgje han, la han kjenne på kjensla av å misse deg. Ikkje ta han tilbake utan noko reaksjon eller konsekvens, då kan du banne på at det vil skje igjen. Bruk dei neste dagane-vekene vekk frå han på å tenkje.. Er dette verkeleg ein mann du kan sjå ei vidare framtid med, ein som er så vinglete med å elske deg i eine øyeblikket og neste time pule ei anna som han plutselig møtte på? Du kan tenkje deg fram til kva relasjon dei har hatt tidlegare sidan dei har sex i løpet av så kort tid? Var det planlagt, flørting over lengre tid, er det første gong? Hadde det vore på fylla i eit svakt øyeblikk i forholdet dykkar hadde det vore ein ting, men dette hadde eg aldri tilgjeve for det skurrar så utrulig mykje!

Klem til deg, ts! 

• Liker 1
  • 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man tilgir aldri utroskap. I hvert fall ikke utroskap av denne typen. Ha litt selvrespekt, og løp for livet! Det er åpenbart at ikke typen din respekterer det.

I denne tråden står der forøvrig mye bra: 

Anonymkode: f221b...224

• Liker 1
Skrevet
På 10/3/2016 den 5.25, Gjest Ellabellars skrev:

Hei, 

så på fredag kom samboeren hjem, det første han gjorde var å dusje. Jeg visste allerede da at noe hadde skjedd.  Prøvde å snakke med han, og etter halvtime fortalte han meg at han nettopp hadde vært utro med ei han nettopp hadde møtt ute på byen. Han var 100% edru ettersom han hadde vært på jobb bare en halvtime før. Denne kvinnen hadde spurt om hun kunne sitte på med hjem, siden de skulle samme vei. 

På veien der, på under 1 time etter at han sendte meg at han elsket meg, så skjedde dette. 

Vi har vært sammen litt over 4 år, og dette kom ut av det blå. Er så sjokkert og jeg klarer ikke å fatte at dette nettopp har skjedd. Aldri i min villeste fantasi skulle jeg tro at han av alle mennesker jeg kjenner kunne være utro. 

Klarer ikke å forstå hvorfor.  Samme dag, bare timer før han dro på jobb fortalte han meg at han gledet seg til å komme hjem og spurte om jeg kunne ha maten klar til da, så vi kunne se på serien vi ser på sammen. 

Sa at han elsket meg så høyt. Tidligere på dagen hadde vi kjørt rundt og snakket om å finne et hus sammen, noe vi tidligere har snakket om.

alt var så bra mellom oss. Alt. 

Jeg så på han at han angret. Men han var også kald. Som om han selv ikke skjønte hva han hadde gjort. Ville ikke dra på jobb dagen etter, for han var redd for å møte på denne kvinnen igjen. 

Han har sagt unnskyld i hver setning han har sagt. Han har tryglet om at dette skal vi klare å komme oss gjennom. Han er villig til å gjøre hva som helst for å få tilbake min tillit. Men føler at det er for tidlig å tenke på akkurat tillit nå. 

Idag klarte jeg ikke mer, og ba han dra. Så knakk han sammen. 

Nå savner jeg han så sinnssykt mye. Vil så gjerne tilgi han, men er som sagt så sjokkert. 

Vet i grunn ikke hvor jeg vil med dette, men har ingen andre å prate med og jeg måtte bare få det ut. 

Kan man tilgi? 

0

Nå er jo jeg en av dem som mener at det å være utro ikke automatisk gjør deg til et monster (og derfor er jeg ikke god i hodet, har noen her inne ment, haha!). Selvfølgelig kan dere ha et fint forhold selv om han har gjort noe veldig dumt. Spørsmålet er altså hva DU vil, og hva DU klarer å leve med. Om du ikke kan tilgi ham og ikke tror du kan legge dette bak deg, ja, da er nok forholdet over, men om dette er mulig for deg, ja da skal du ikke høre på alle de påståelige personene som hyler ut at "UTROSKAP ER VERRE ENN DRAP OG IKKE TILGIVELIG!!". Følg hjertet ditt.

• Liker 1
Skrevet

Min soon to be eksmann var utro...og så fortsatte vi..og han var utro igjen. Smerten og sorgen var nesten mer enn jeg kunne bære, men nå har jeg sendt inn seperasjonspapir og vil starte ett nytt og mye bedre liv alene. Tenk nøye over hva du gjør..gjentagelsesfaren er ENORM. Prøv og slå opp, vær så snill!  Hilsen en som har fått hjertet og sjela revet i stykker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke en dømmende person som mener at utroskap er det verste, men tenk. Han var utro i edru tilstand og helt tilfeldig også kommer han rett hjem å forteller alt dette uten vanskeligheter. Det hørtes nesten ut som det var planlagt ut i og med at han skrev at han elsket deg osv, om dette ikke er noe han gjør til vanlig.

Mitt beste tips er å prøve å være uten han. Kanskje føler du at du savner han fordi du føler han ikke jobber nok for "få deg tilbake" og derfor lyst at han skal jobbe for deg. Men for all del, ta en tid i fra han med minimal kontakt og tenk deg om. Har opplevd utroskap selv og det går utover forholdet. Hver gang dere krangler, ofte i fylla og ofte når du er nedfor så vil du komme til å ta dette opp. Dette vil ødelegge forholdet i seg selv om han ikke takler dette. 

Anonymkode: 04ffc...329

Skrevet

På den positive siden her, så innrømmet han det faktisk med en gang det hadde skjedd. Han har likefult begått det verste sviket man kan i et forhold, og tiden vil vise om dere kommer dere igjennom dette. Jeg har selv opplevd utroskap og vi klarte ikke å komme oss igjennom det. Jeg tilgav ham, men jeg klarte ikke å glemme det og jeg klarte heller ikke å stole på ham igjen... det viste seg dessverre å være med god grunn.. han var utro mange ganger.

Det er tøft å komme seg igjennom, men noen klarer det og kommer ut sterkere i andre enden. Følg magefølelsen din. Man er ofte alt for dårlig til å stole på den.

Prøv å finne ut hva som skjedde. Han skylder deg virkelig en forklaring på hva som snudde i løpet av så kort tid.

Mitt råd er derfor: Lytt til magefølelsen. Du og kun du vet hva som er rett for deg. 

Vit også likevel at tilgivelse er lett, tillit og å glemme tar derimot mye lenger tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 5. oktober 2016 den 20.52, fisk31 skrev:

Ja - jeg mener også at dette ikke er psykisk friskt å gjøre.

Jeg tror at utroskap ofte utføres av psykopater eller psykisk ustabile mennesker. Selvfølgelig kan det skje normale folk også (man har slitt lenge i forholdet, man blir ikke "sett" på hjemmebane, blir ikke tatt hensyn til, så gjør man en tabbe man angrer veldig på). Uansett hva så er det utrolig stygt gjort.

Men dette virket å komme ganske "ut av det blå"? Jeg ville ikke klart å stole på han igjen.

Det ENESTE positive jeg ser her, er at han selv fortalte det til deg?

Jeg er psykisk ustabil, men kunne aldri vært utro. Dette har ingenting med psykisk helse å gjøre. Noen er bare svake, feige, egoistiske og eller dårlige mennesker. 

Anonymkode: d240b...c8d

• Liker 5
Skrevet

Stakkars! Skjønner godt at du er sjokkert og forvirret, for en drittsekk. Han må jo ha planlagt dette eller så må han ha jævelig dårlig selvkontroll, at han er lei seg nå er vel for at han ser hvor vondt du har det eller at han skjønner at det kan få konsekvenser. Jeg ville absolutt tatt noen dager for å tenke godt igjennom hva du ønsker å gjøre, uten påvirkning fra han. Kanskje du har en god venn, søster eller kanskje moren din som du kan snakke åpent med med alle tankene du sitter med? Jeg skjønner at det ikke er lett å vurdere å gå etter 4 år, men kan du stole på han? Neste gang (om) han gjør noe sånt igjen så kan du sitte med huslån og kanskje barn, da er du enda mer låst fast. Personlig så tror jeg ikke jeg kunne stolt på en sånn mann igjen, og hadde plukket opp mitt knuste hjerte og avsluttet forholdet. Ingen fortjener å bli sveket på den måten du har opplevd.

Jeg ønsker deg lykke til TS og sender deg en god klem :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble litt borte fra tråden jeg.:jolie:var ved en tilfeldighet at jeg kom inn på min egen tråd😅 

Skrev det ned og lot det gå langt bak i hodet. Mye har skjedd siden, men vi er fortsatt sammen den dag idag. 

Han bodde hos noen andre i en periode frem til jeg kunne se han i øynene uten å føle kvalme. Det tok noen uker, og tårene ga seg. Men avsmaken fortsatte i flere måneder etter det. Rundt desember var jeg hos psykolog og han ble gjerne med av egen fri vilje , så ble det mye prat om det i flere sesjoner senere. Å kunne stole på han var ikke et tema da, men sakte og sikkert har det begynt å komme tilbake at jeg kan stole på han den dag idag, i alle fall 98%.

Har noen dager der jeg blir påmint om denne hendelen, og det er spesielt når han jobber Om kvelden. Han begynte med andre ting innenfor firmaet han jobber i der jeg kunne være med om jeg føler for det, og han inviterer meg. Så han har prøvd, og jeg har prøvd. Ting ser lysere ut nå, og nå klarer jeg å holde rundt han og klemme han uten å føle at jeg må dusje og at jeg blir kvalm. Det er vel godt? 

Men, det å stole på han like mye som jeg gjorde før den hendelsen, skal mye mer jobb til. 

Tusen takk til alle svar, og beklager for at jeg bare forsvant 🌸

-Ts

Anonymkode: ad8ef...552

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble litt borte fra tråden jeg.:jolie:var ved en tilfeldighet at jeg kom inn på min egen tråd😅 

Skrev det ned og lot det gå langt bak i hodet. Mye har skjedd siden, men vi er fortsatt sammen den dag idag. 

Han bodde hos noen andre i en periode frem til jeg kunne se han i øynene uten å føle kvalme. Det tok noen uker, og tårene ga seg. Men avsmaken fortsatte i flere måneder etter det. Rundt desember var jeg hos psykolog og han ble gjerne med av egen fri vilje , så ble det mye prat om det i flere sesjoner senere. Å kunne stole på han var ikke et tema da, men sakte og sikkert har det begynt å komme tilbake at jeg kan stole på han den dag idag, i alle fall 98%.

Har noen dager der jeg blir påmint om denne hendelen, og det er spesielt når han jobber Om kvelden. Han begynte med andre ting innenfor firmaet han jobber i der jeg kunne være med om jeg føler for det, og han inviterer meg. Så han har prøvd, og jeg har prøvd. Ting ser lysere ut nå, og nå klarer jeg å holde rundt han og klemme han uten å føle at jeg må dusje og at jeg blir kvalm. Det er vel godt? 

Men, det å stole på han like mye som jeg gjorde før den hendelsen, skal mye mer jobb til. 

Tusen takk til alle svar, og beklager for at jeg bare forsvant 🌸

-Ts

Anonymkode: ad8ef...552

Godt å høre ts. Men da dere var hos psykolog, kom det frem hvorfor han var utro?

Anonymkode: f1129...e93

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...