Birdo Skrevet 2. oktober 2016 #1 Skrevet 2. oktober 2016 Får ikke sove, så da grubler jeg over alt mulig😛 Er disse vognene virkelig så bra, eller har de bare blitt status? Alle kjøper jo disse vognene, men de er jo så store og klumpete? Merker spesielt at "unge" mødre har de.. Mulig jeg bare ikke har sett godt nok, men vinner de noen tester egentlig?
Kaisamaia Skrevet 2. oktober 2016 #2 Skrevet 2. oktober 2016 Vet ikke, men for meg virker det som det er god kvalitet på de og at de er stødige. 4
SjiraffenLaffen Skrevet 3. oktober 2016 #3 Skrevet 3. oktober 2016 (endret) Vi har en emmaljunga city cross, kjøpte den ikke frodi den er "populær" men fordi det er en god og solid vogn som kommer frem så og si overalt. Vi skulle ha en vogn som kan brukes både på traktor/ grusveier i skogen og i byen, ville ikke ha 3-hjuling og ville ha 4 faste gode lufthjul. Og det var viktig med god demping. Den er heller ikke mega giga stor eller tung. Og om du tar et kjappt google søk ser du at de ikke gjør det noe særlig dårlig i de forskjellige barnevogn tester de siste årene heller Endret 3. oktober 2016 av SjiraffenLaffen 1
A4-livet Skrevet 3. oktober 2016 #4 Skrevet 3. oktober 2016 Her var det mannen som falt pladask for Emmaljunga Mondial duo. Vi er veldig fornøyd med den, god å trille i alt mulig terreng og til alle årstider. Har lufthjul, noe som gjør at jeg kunne stå og gynge vogna på bakhjulene når jeg skulle få babyen til å sove. Den er selvfølgelig litt tung å løfte inn og ut av bil, men det er eneste minuset med den. Synes ikke den er vanskelig å manøvrere i butikk f.eks. Nå om dagen er det jo Bugaboo som er mest populær, den har mange av de samme egenskapene men er lettere enn Emmaljunga. 4
Beccy87 Skrevet 3. oktober 2016 #5 Skrevet 3. oktober 2016 Vi har Emmaljunga mondial duo og kjøpte den fordi den var fin, solid og virket som en vogn som kunne gå i av til flere barn. Den har også stor plass både i baggen og sittedelen så man slipper å bytte så tidlig som man gjør med noen av de andre vognene. Vi har lufthjul og den er kjempegod å trille MEN vi bor midt i Oslo sentrum og selv om vi er oppmerksomme på det når vi er ute og triller og ikke kjører over hauger av glass osv så har vi punktert 8 ganger i løpet av et år. Og det er i min mening ALTFOR mye... Så jeg blir å revurdere hvilke hjul jeg skal ha på neste vogn... 1
lorelei6 Skrevet 3. oktober 2016 #6 Skrevet 3. oktober 2016 Vi har også Emmaljunga Mondial Duo med lufthjul og er veldig, veldig fornøyd med den. Jeg oppfatter ikke at den er spesielt tung, selv om den er noe tyngre enn andre vogner på markedet. Vi kjøpte den pga størrelsen og fordi vi ville ha en vogn som er god å trille både på asfalt og på grusveier. Både bagen og sportsdelen er veldig romslig. Her brukte hun bagen frem til ca 8 måneders alder. Vi har ikke opplevd at lufthjulene har punktert, men de må fylles med luft relativt jevnlig. Eneste ulempene jeg kommer på er at den tar veldig stor plass i bilen - og i gangen. Vi hadde håpa vi skulle få plass til både vogn og hundebur i bagasjerommet, men det kan vi fint glemme (selv om vi har stor SUV). Nå som vi venter nr 2 vurderer jeg å kjøpe Buggaboo Donkey tvillingvogn. Den skal visst være både lettere og enklere å stue vekk.
appelsinjuice Skrevet 3. oktober 2016 #7 Skrevet 3. oktober 2016 Vi valgte Emmaljunga Edge fordi det var den vi fikk anbefalt i alle butikkene vi var i. Bagdelen kan vugges slik at babyen kan vugges i søvn i den når vi er på besøk, og den er god å trille. Jeg syntes dog den er litt stor å ha inn og ut av bilen. Jeg syntes egentlig Stokke Trailz er finere, og likte at bagdelen er såpass høyt oppe mot foreldrene, men siden både mannen, familien og diverse butikkselgere så ut til å like Emmaljunga bedre ble det den. Er fornøyd, men skulle ønske den var litt enklere å få med seg i bil.
Birdo Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2016 Morsomt å høre, selv om det bare er de som har Emmaljunga som har svart De er jo veldig fine, men vi har ikke mulighet til å ha den. Vi går for Bugaboo Buffalo selv, hørt de er veldig gode og syns selv at den var god å trille. Pluss at vi aldri i livet hadde fått en emmaljunga inn i a3'n vår
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #9 Skrevet 3. oktober 2016 9 minutter siden, Birdo skrev: Morsomt å høre, selv om det bare er de som har Emmaljunga som har svart De er jo veldig fine, men vi har ikke mulighet til å ha den. Vi går for Bugaboo Buffalo selv, hørt de er veldig gode og syns selv at den var god å trille. Pluss at vi aldri i livet hadde fått en emmaljunga inn i a3'n vår Litt morsomt at dere går for den vogna som er mest poppis nå igrunn Anonymkode: aab4b...00f 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #10 Skrevet 3. oktober 2016 Vi gikk for Emmaljunga fordi den har stor baggdel, svingbare og låsbare hjul, og at en kan heve/senke håndtaket. Det viktigeste var stor baggdel. Anonymkode: e4bb8...865
Birdo Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter #11 Skrevet 3. oktober 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt morsomt at dere går for den vogna som er mest poppis nå igrunn Anonymkode: aab4b...00f Jeg bor i en relativ stor by, kan ikke si jeg ser de overalt akkurat, spesielt ikke Buffalo. Syns omtrent alle går rundt med Emmaljunga jeg, enten det eller Stokke. Dessuten velger vi den fordi den er lett å ha i en bil som ikke er så stor, da hele vognen inkludert bagdelen kan slås sammen. Vi skal ha Classic edition da, da vi syns den er veldig mye finere enn originalen. 1
Gjest Dorey Skrevet 3. oktober 2016 #12 Skrevet 3. oktober 2016 3 timer siden, Birdo skrev: Morsomt å høre, selv om det bare er de som har Emmaljunga som har svart De er jo veldig fine, men vi har ikke mulighet til å ha den. Vi går for Bugaboo Buffalo selv, hørt de er veldig gode og syns selv at den var god å trille. Pluss at vi aldri i livet hadde fått en emmaljunga inn i a3'n vår Men du spurte jo om erfaringer med Emmaljunga, ergo vil de som har erfaring svare.... Ingen vits i at folk som ikke har emmaljunga svarer vel? Vi hat både en City Cross og en Scooter. Utrolig fornøyd med begge vognene. Solide og tåler nordisk klima.
Birdo Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter #13 Skrevet 3. oktober 2016 5 minutter siden, Dorey skrev: Men du spurte jo om erfaringer med Emmaljunga, ergo vil de som har erfaring svare.... Ingen vits i at folk som ikke har emmaljunga svarer vel? Vi hat både en City Cross og en Scooter. Utrolig fornøyd med begge vognene. Solide og tåler nordisk klima. Egentlig ikke, jeg spurte om de var blitt en motegreie siden "alle" har den. Men samme det. Er ikke på jakt etter tips til vogn, det har vi allerede ordnet
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #14 Skrevet 3. oktober 2016 2 timer siden, Birdo skrev: Jeg bor i en relativ stor by, kan ikke si jeg ser de overalt akkurat, spesielt ikke Buffalo. Syns omtrent alle går rundt med Emmaljunga jeg, enten det eller Stokke. Dessuten velger vi den fordi den er lett å ha i en bil som ikke er så stor, da hele vognen inkludert bagdelen kan slås sammen. Vi skal ha Classic edition da, da vi syns den er veldig mye finere enn originalen. Og her jeg bor er det flust av ørten tusen forskjellige Buggaboer, og da særlig Buffalo. Så det er en poppis vogn her i hvertfall. stokke er det også en del av her men ikke så mange som buggaboene som alle triller rundt på her Anonymkode: aab4b...00f 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #15 Skrevet 3. oktober 2016 Emmaljunga er vel!? Mamma ønsket seg ihvertfall emmaljungavogn når hun gikk gravid med meg for ørten år siden. Det som er trendvogner nå om dagen er vel stokke og bugaboo. Det kryr ihvertfall av de her i byen. Så også veldig mange av de i oslo. Hvorfor de er populære vet jeg ikke, jeg valgte noe helt annet som passet perfekt til våre behov Anonymkode: e9668...01e 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #16 Skrevet 3. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Emmaljunga er vel!? Mamma ønsket seg ihvertfall emmaljungavogn når hun gikk gravid med meg for ørten år siden. Det som er trendvogner nå om dagen er vel stokke og bugaboo. Det kryr ihvertfall av de her i byen. Så også veldig mange av de i oslo. Hvorfor de er populære vet jeg ikke, jeg valgte noe helt annet som passet perfekt til våre behov Anonymkode: e9668...01e Er vel en klassiker skulle det stå der. Anonymkode: e9668...01e
Hoppelopp Skrevet 3. oktober 2016 #17 Skrevet 3. oktober 2016 Vi har emmaljunga super nitro og er super fornøyde med den! Svingbare, punkteringsfrie hjul. Vi valgte med liten bag pga vinterbaby og selve bagen er ikke mye tyngre enn bugaboo buffalo bagen. Tar litt mer plass i bil, men alle andre fordelene veier opp. "Alle" vi kjenner har enten Stokke eller bugaboo, men jeg syns sportsdelen er alt for åpen, derfor ble det emmaljunga på oss! 👍🏼 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #18 Skrevet 3. oktober 2016 - og vi har valgt buffalo, og kunne aldri tenkt oss emmaljunga. Valgte den utelukkende fordi vi selv ville ha den, bryr meg ikke om hva andre har eller hvor vogna ligger på poppis- skalaen. Anonymkode: d57f9...f9c 1
Pinkpashion Skrevet 4. oktober 2016 #19 Skrevet 4. oktober 2016 Til eldstemann hadde vi ikke Emmaljunga. Vi hadde et mer ukjent merke som vi vant i en konkurranse, og fikk vogna som en del av en startpakke. Vogna het Troller (?). Den fungerte greit, tok ikke stor plass og var ei helt ok vogn. Men da vi skulle ha nr 2 prøvde jeg Emmaljunga City Cross, og falt pladask. Mye lettere vogn, og lettere å manøvrere. Jeg likte ikke edge duo fordi jeg syntes den var for stor. Min samboer foretrakk helt klart Emmaljunga også. Var førøvrig 21 år første gang og 25 år andre gang, siden du skrev dette ang unge mødre.
Snurrepurre Skrevet 4. oktober 2016 #20 Skrevet 4. oktober 2016 (endret) Jeg kjenner 3 vordende foreldre som har kjøpt emmaljunga edge duo siste halvåret. Alderen på parene er 24/25, 26/29 og 28/30 (og kjenner ikke hverandre :-P ) :-) om "i slutten av 20årene" defineres som unge mødre - aner jeg ikke. Men syntes de er helt innafor normal-alderen for å få barn. Alle parene er godt gift, og stabile, om det har noe å bety for evt. fordommer :-P Tror de fleste velger vogn ut fra hvilke behov de har, og ikke hva som er populært. Betaler man i overkant av 10 000 for ei vogn, så gjør man i de fleste tilfeller litt research, og velger den man tror passer familien best :-) Vi skal også ha edge duo, med svingbare hjul, da det passer oss best ;-) (bor litt landlig til, men har stor bil og god plass til vogna inne). Endret 4. oktober 2016 av Snurrepurre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå