Gå til innhold

tåpelig å være redd for at det skal vær "likt"?

Anbefalte innlegg

Gjest Tiriltunga
Skrevet

min forlovede har vært gift før han møtte meg, og vi skal gifte oss neste år, tradisjonelt bryllup, kirke og fest etterpå. Men nå kjenner jeg meg usikker, for jeg er fra samme sted som eksen hans og hører til samme kirke, og lokalet jeg har forelsket meg i er samme hotel de hadde fest. Urk, detter er vanskelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt annen kirke. Betalt litt ekstra for å gifte meg i en kirke jeg ikke hørte til for å unngå samme kirke. Og ville sett meg om etter alternativt lokale. Hvorfor f.eks ikke gifte seg i den kirken HAN hører til? Om han da er fra en annen plass.

• Liker 1
Gjest Psychonaut
Skrevet (endret)

Hehe. Kleint. Jeg liker det. Kan jeg få komme?

Endret av Psychonaut
Skrevet

Siden dere helt sikkert får noen av de samme gjestene så ville jeg valgt annen kirke og annet lokale. Du vil vel ikke at gjestene skal gå rundt på deres store dag og sammenligne alt med det forrige bryllupet? Lag ditt eget, det vil du ikke angre på.

• Liker 3
Skrevet

Bør dere holde bryllup siden han har vært gift og holdt bryllup før da? 

Skrevet

HVa med å droppe tradisjonelt bryllup i det hele tatt, det er jo dritkjedelig.

• Liker 6
Skrevet

kommer til å få høre det gjennom hele bryllupsdagen med....sist vi var her...

• Liker 3
Skrevet

Det tror jeg ikke jeg hadde tenkt på som gjest i det hele tatt. At man gifter seg i den kirken man tilhører er jo naturlig, og det er ikke alle steder det er flust med lokaler å velge mellom. Sørg for at dere setter deres eget preg på vielse og selskap, pynt i andre farger, ha annen meny og lag en fest som er deg og han, så blir det bra nok i massevis. Om folk blir gående å mumle i krokene, så er det de som er smålige og rare.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke valgt tradisjonelt bryllup med samme kirke og samme lokale i en slik situasjon nei. Jeg hadde vel strengt tatt ikke valgt det uansett hvis mannen eller jeg selv allerede hadde hatt et tradisjonelt bryllup en gang tidligere. Hvitt bryllup med kjole, kirke, og middag + fest er liksom noe man bare gjør en gang i livet. 

Anonymkode: d66f0...f06

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke valgt tradisjonelt bryllup med samme kirke og samme lokale i en slik situasjon nei. Jeg hadde vel strengt tatt ikke valgt det uansett hvis mannen eller jeg selv allerede hadde hatt et tradisjonelt bryllup en gang tidligere. Hvitt bryllup med kjole, kirke, og middag + fest er liksom noe man bare gjør en gang i livet. 

Anonymkode: d66f0...f06

Bare fordi mannen har vært gift før så syns jeg nå ts skal få lov å ha sitt drømmebryllup fordet. Hun har jo ikke opplevd det før

Endret av Maleficenta
  • Liker 4
Skrevet
23 timer siden, Tiriltunga skrev:

min forlovede har vært gift før han møtte meg, og vi skal gifte oss neste år, tradisjonelt bryllup, kirke og fest etterpå. Men nå kjenner jeg meg usikker, for jeg er fra samme sted som eksen hans og hører til samme kirke, og lokalet jeg har forelsket meg i er samme hotel de hadde fest. Urk, detter er vanskelig!

Det er nok derfor folk gjerne velger en annen litt enklere setting andre gangen de gifter seg.  Få som feirer med brask og bram HVER gang de gifter seg.   Hadde definitivt valgt en annen kirke og et annet lokale!

• Liker 2
Skrevet

Definitivt annen kirke og annet lokale!! Herre. Å gifte seg med "samme" bryllup og samme mann hadde vært fullstendig uaktuelt :P bare bruden og noen av gjestene som er nye. :P

• Liker 2
Gjest Psychonaut
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Maleficenta skrev:

Bare fordi mannen har vært gift før så syns jeg nå ts skal få lov å ha sitt drømmebryllup fordet. Hun har jo ikke opplevd det før

Omstendighetene betyr jo litt da. Et "reprise-bryllup" var neppe en del av hennes drøm. Forøvrig er det ingen som sier hun ikke skal ha lov. Men men, det er fordeler og ulemper med alt. Toastmasteren blir i hvert fall fornøyd, siden vitsene liksom skriver seg selv.

Endret av Psychonaut
Skrevet
2 timer siden, Psychonaut skrev:

Omstendighetene betyr jo litt da. Et "reprise-bryllup" var neppe en del av hennes drøm. Forøvrig er det ingen som sier hun ikke skal ha lov. Men men, det er fordeler og ulemper med alt. Toastmasteren blir i hvert fall fornøyd, siden vitsene liksom skriver seg selv.

Reprise. Det blir ikke det samme. 

Skrevet

Jeg hadde valgt annen kirke og annen lokale. At gjestene tenker at de opplever en reprise er en ting, men hva med brudgommen? Bryllup nr 1 har han garantert i hukommelse da det var en stor dag for ham, så at han ikke får noen flashback tror jeg er vanskelig å unngå.

Skrevet
19 minutter siden, Daraya skrev:

Jeg hadde valgt annen kirke og annen lokale. At gjestene tenker at de opplever en reprise er en ting, men hva med brudgommen? Bryllup nr 1 har han garantert i hukommelse da det var en stor dag for ham, så at han ikke får noen flashback tror jeg er vanskelig å unngå.

Brudgommen vil jo ha tradisjonelt bryllup igjen. Hvis ikke hadde de vel ikke planlagt det vel?

Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Brudgommen vil jo ha tradisjonelt bryllup igjen. Hvis ikke hadde de vel ikke planlagt det vel?

Greit nok, men trenger ikke gjør det likere enn nødvendig. Samme kirke og samme lokale blir for mye. Syns jeg. Jeg som brud hadde omdisponert.

• Liker 2
Skrevet
54 minutter siden, Daraya skrev:

Greit nok, men trenger ikke gjør det likere enn nødvendig. Samme kirke og samme lokale blir for mye. Syns jeg. Jeg som brud hadde omdisponert.

Nå skrev jeg jo lenger opp at jeg foreslo de burde velge annen kirke og lokale da

Skrevet

Velg en annen kirke, og ett annet selskapslokale! Ellers må det jo bare bli dødsflaut for dere begge!!

Anonymkode: e5e15...3d6

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde valgt annet selskapslokale iallefall :P Sermonien i kirken kan man jo gjøre sin egen ved å velge andre sanger, annen tekstlesing osv. Men hvis lokalet også er det samme synes jeg mye blir for likt, selv om det ikke er opp til meg som gjest å avgjøre hva som er riktig for dere.. Men som gjest hadde jeg nok sammenlignet bryllupene både bevisst og ubevisst, uten at det er noe galt med det, men type "bryllup 1 hadde finere pint, bryllup 2 hadde bedre middag".. Bryllup blir fort like alikevel, men at brudgommen velger samme kirke og lokale 2 ganger på rad er jo litt rart, synes jeg :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...