T-Rex Skrevet 24. november 2018 #21 Skrevet 24. november 2018 1 hour ago, Rumle said: Spennende! Hvor mye salt vs vann og hvor lenge? Når jeg har ånden over meg (altså sjelden mao) hender det at jeg rister et brett mandler i ovnen selv. Da bruker jeg litt olje, havsalt og litt rosmarin. Veldig godt det også Det er ikke spennende. Et par teskjeer salt i en halvliter vann (salt løser seg nesten like godt opp i kaldt som varmt vann), og la det godgjøre seg i en time eller to. 2
applestories Skrevet 24. november 2018 #22 Skrevet 24. november 2018 På 23.11.2018 den 22.03, T-Rex skrev: Ikke det aller billigste, men når mandlene kommer på tilbud før jul, pleier jeg å salte og riste dem. Jeg legger mandlene i en mettet saltløsning, for å få jevn salting og slippe saltkorn. Det går fint an å ha i litt chilipulver også. 1 time siden, Rumle skrev: Spennende! Hvor mye salt vs vann og hvor lenge? Når jeg har ånden over meg (altså sjelden mao) hender det at jeg rister et brett mandler i ovnen selv. Da bruker jeg litt olje, havsalt og litt rosmarin. Veldig godt det også 13 minutter siden, T-Rex skrev: Det er ikke spennende. Et par teskjeer salt i en halvliter vann (salt løser seg nesten like godt opp i kaldt som varmt vann), og la det godgjøre seg i en time eller to. Du må nesten skylde på deg selv her når andre synes dette var spennende. Det blir litt sånn "sier du A, så..". Og hvordan rister du mandlene? Har på følelsen at å ha de våte, salte mandlene i et dørslag ikke helt holder mål. 1
Rumle Skrevet 24. november 2018 #23 Skrevet 24. november 2018 31 minutter siden, T-Rex skrev: Det er ikke spennende. Et par teskjeer salt i en halvliter vann (salt løser seg nesten like godt opp i kaldt som varmt vann), og la det godgjøre seg i en time eller to. Takk, det skal jeg prøve 1
Rotemor Skrevet 24. november 2018 #24 Skrevet 24. november 2018 Chillimarinert hvitløk. Kl 12 for er glass. 1
Little Pony Skrevet 24. november 2018 #25 Skrevet 24. november 2018 Cherrytomater 😍 og agurkstenger 😜 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #26 Skrevet 25. november 2018 Poppa hirse 😊 Anonymkode: d3b63...dc1
T-Rex Skrevet 25. november 2018 #27 Skrevet 25. november 2018 6 hours ago, applestories said: Du må nesten skylde på deg selv her når andre synes dette var spennende. Det blir litt sånn "sier du A, så..". Og hvordan rister du mandlene? Har på følelsen at å ha de våte, salte mandlene i et dørslag ikke helt holder mål. Jeg rister ikke mandlene i dørslag, men legger dem på aluminiumsfolie i stekeovnen. 175 grader og femten til tjue minutter er det jeg pleier å bruke. Men der finner du mye annet på nett, med litt høyere temperatur og kortere tid, blant annet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå