Sirkelnitti Skrevet 2. oktober 2016 #1 Skrevet 2. oktober 2016 For oss som ikke tåler at det er mandel i grøten, hva annet kan man bruke som ikke synes så godt? Noen lure tips?
Sirkelnitti Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2016 Akkurat nå, Nimorna skrev: Ei hvit bønne, kanskje? Det er visst ikke noe bedre. Alt unntatt bønner, nøtter, sjokolade, frukt og bær, mandler (åpenbart), alt med soya, Finnes det noe hvitt godteri? Som er ganske syntetisk. Kom til å tenke på at det kanskje finnes hvite jellybeans
Sirkelnitti Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2016 (endret) 1 minutt siden, Sylte skrev: Pastaskrue? Skolekritt (godteri)? Noe pasta hadde gått. Men kanskje litt vanskelig å merke forskjell på det og grøt. Og så er det litt gult? Endret 2. oktober 2016 av Sirkelnitti
Nimorna Skrevet 2. oktober 2016 #6 Skrevet 2. oktober 2016 2 minutter siden, Sirkelnitti skrev: Det er visst ikke noe bedre. Alt unntatt bønner, nøtter, sjokolade, frukt og bær, mandler (åpenbart), alt med soya, Finnes det noe hvitt godteri? Som er ganske syntetisk. Kom til å tenke på at det kanskje finnes hvite jellybeans Det kan jo være den smelter pga varmen og fuktigheten også? Klarer ikke bli enig med meg selv om jeg tror det vil fungere eller ei, hehe. Hva med en kokosbit, eller regnes det også som nøtt i allergisammenheng?
Gjest Sugemerke Skrevet 2. oktober 2016 #7 Skrevet 2. oktober 2016 En lego-kloss. Bare ikke sett den i halsen.
Sirkelnitti Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2016 Akkurat nå, Nimorna skrev: Det kan jo være den smelter pga varmen og fuktigheten også? Klarer ikke bli enig med meg selv om jeg tror det vil fungere eller ei, hehe. Hva med en kokosbit, eller regnes det også som nøtt i allergisammenheng? Nei, er snakk om riskrem. Og det er kaldt
Tvist Skrevet 2. oktober 2016 #9 Skrevet 2. oktober 2016 Sukat? Er vel ganske lys i fargen, men kanskje litt liten.
Migle90 Skrevet 2. oktober 2016 #10 Skrevet 2. oktober 2016 Hva med en bit av en sellerirot eller annen hvit grønnsak? 1
Gjest Psychonaut Skrevet 2. oktober 2016 #11 Skrevet 2. oktober 2016 Torsketunger har noenlunde lik farge og konsistens. Tåler de fisk?
Minya Skrevet 3. oktober 2016 #12 Skrevet 3. oktober 2016 13 timer siden, Sirkelnitti skrev: For oss som ikke tåler at det er mandel i grøten, hva annet kan man bruke som ikke synes så godt? Noen lure tips? Mamma har brukt hasselnøttkjerner i årevis. Noe mer avslørende, men piff paff.
Tvist Skrevet 3. oktober 2016 #13 Skrevet 3. oktober 2016 7 timer siden, Minya skrev: Mamma har brukt hasselnøttkjerner i årevis. Noe mer avslørende, men piff paff. De tåler ikke nøtter eller mandler, bønner e.l.
Snurrepurre Skrevet 3. oktober 2016 #14 Skrevet 3. oktober 2016 Ikke bruk skolekritt iallfall! Grøss! Hadde spytta den fort ut om jeg kom til å tygge på dét midt i grøten! æsj. Ellers: en hvit gelebønne er fint (vil kanskje smelte litt i varm grøt, men i riskrem funker det nok) noe som ikke "smaker" men likevel har en annerledes konsistens enn grøten.
Antlers Skrevet 3. oktober 2016 #15 Skrevet 3. oktober 2016 Hva med et hvitt/gjennomsiktig drops? Tåler litt mer enn en hvit jellybean. Det finnes sikkert varianter som er mindre i størrelse, men dette var det eneste jeg kom på akkurat nå:
Snurrepurre Skrevet 3. oktober 2016 #16 Skrevet 3. oktober 2016 20 minutter siden, Antlers skrev: Hva med et hvitt/gjennomsiktig drops? Tåler litt mer enn en hvit jellybean. Det finnes sikkert varianter som er mindre i størrelse, men dette var det eneste jeg kom på akkurat nå: Fytti! jeg hadde brekt meg om det hadde kommet mintsmak i riskremen! nå er jeg gravid da.. men fremdeles.. æsj!
Antlers Skrevet 3. oktober 2016 #17 Skrevet 3. oktober 2016 37 minutter siden, Snurrepurre skrev: Fytti! jeg hadde brekt meg om det hadde kommet mintsmak i riskremen! nå er jeg gravid da.. men fremdeles.. æsj! Det var bare et eksempel på hvit drops. Hvis TS sin familie har mintskrekk, kan de velge drops med søt smak. Tror dog ikke Doc-en rekker å sette så mye smak i kald riskrem om man har den oppi rett før servering - den har uansett et lag som skal suges av før man merker den sterke minten Hvis hele familien spiser forsiktig, kan det også fungere med en gjennomsiktig gelébjørn. Jeg tenkte bare det var lurt med noe som var lettere å oppdage og vanskeligere å knuse/svelge.
veraa94 Skrevet 3. oktober 2016 #18 Skrevet 3. oktober 2016 Vi har alltid brukt rosin i grøten, siden min mor er allergisk. Var sikkert 12 år før jeg ble opplyst om at "mandel i grøten" var vanlig og ikke "rosin". 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå