Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2004 #1 Skrevet 19. november 2004 http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article304927.ece :o
Gjest lilletroll Skrevet 19. november 2004 #2 Skrevet 19. november 2004 Jeg greier ikke å forstå hvordan noen kan bli så desperat...og det skal jeg kanskje være glad for....hun hadde det nok ikke lett hverken da eller nå denne unge moren....livet hennes er jo ødelagt uansett....men det blir for enkelt å si at det hadde blitt bedre for henne å beholde barnet samme hvilke problemer hun strevde med i den forbindelse.....så da er jeg tilbake der jeg startet...jeg greier ikke å sette meg inn i det å bli så desperat at en tar livet at et lite uskyldig barn.
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2004 #3 Skrevet 19. november 2004 Jeg greier ikke å forstå hvordan noen kan bli så desperat...og det skal jeg kanskje være glad for....hun hadde det nok ikke lett hverken da eller nå denne unge moren....livet hennes er jo ødelagt uansett....men det blir for enkelt å si at det hadde blitt bedre for henne å beholde barnet samme hvilke problemer hun strevde med i den forbindelse.....så da er jeg tilbake der jeg startet...jeg greier ikke å sette meg inn i det å bli så desperat at en tar livet at et lite uskyldig barn. du syns synd på moren, men nevner ikke barnet? En forfriskende, men hårreisende oppfatning. Kanskje saken er så enkel som at moren er en hensynsløs person uten moralske skrupler og bør fengsles i lang tid?
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2004 #4 Skrevet 19. november 2004 Hadde det vært en mann som hadde gjort det, hadde det vært furore her inne, men et utall meldinger om at man skal knuse ballene hans og henge ham her og der...
*nora* Skrevet 19. november 2004 #5 Skrevet 19. november 2004 Tror at denne moren lider av depresjon eller lignende, og trenger helt klart hjelp. Forsvarer ikke det hun har gjort og selvsagt er det synd på barnet, men håper likevel at hun får den hjelpen hun trenger. Dette er tragisk :-( .
Gjest Svanen Skrevet 19. november 2004 #6 Skrevet 19. november 2004 Slik som dette mener du? http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=104433
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2004 #7 Skrevet 19. november 2004 Moren trenger hjelp - så klart. lol. Stakkars lita
@riel Skrevet 19. november 2004 #8 Skrevet 19. november 2004 syns det er forferdelig. Men det er tydelig fødselsdepresjon, for jeg tviler på at det hadde vært vanskelig å adoptere vekk et nyfødt barn, hvis denne jenta følte hun ikke kunne beholde det. Syns fødselsdepresjon bør bli tatt mer på alvor. Jeg kommer til å kontakte en psykolog når jeg blir gravid, som følger med på meg etter fødselen. Syns dette burde vært et tilbud alle gravide kvinner burde få. Fødselsdepresjon kan ramme mange, sjelden så hardt at det få så dramatiske konsekvenser, men både mor og barn har godt av at mor er psykisk frisk. Forledres oppførsel de første ukene er faktisk kritisk for hvordan personlighet barnet vil få. Men her er et annet skremmende tilfelle som skjedde i USA for noen år tilbake http://www.click2houston.com/news/828906/detail.html
Mamma1 Skrevet 19. november 2004 #9 Skrevet 19. november 2004 Det er så mange syke mennesker der ute..Husker dere den saken om han mannen (på Møre) et sted som kjørte ned samboeren og den lille datteren i barnevogn for noen år siden (Moren døde)? Han sitter i Bergen Fengsel nå, hvor han stdig søker om retten til datteren. Han overhørte noen kmpiser i fengselet som sa at det var synd på foreldrene til dama som døde. Vet dere hva han svarte? "Hva med meg da? Jeg har mista kona mi.."
Gjest Gjesta Skrevet 20. november 2004 #10 Skrevet 20. november 2004 Hadde det vært en mann som hadde gjort det, hadde det vært furore her inne, men et utall meldinger om at man skal knuse ballene hans og henge ham her og der... Synes det blir for dumt å sammenligne. Vi kan ta den diskusjonen når menn kan føde, og lider seg gjennom fødselsdepresjoner,...
Gjest Melk Skrevet 20. november 2004 #11 Skrevet 20. november 2004 Ikke uten grunn til at det er en egen straffeparagraf for babydrap som skjer rett etter fødselen.
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2004 #12 Skrevet 21. november 2004 helt enig clea! og fødselsdepresjon kan føre til mye rart, man er jo ikke seg selv da, det har jeg erfart, som har hatt en fødselsdepresjon.. skal ikke gå inn på hvilke tanker jeg hadde da, men man er absolutt ikke psykisk frisk.... Jeg kunne aldri ha skadet barnet mitt, men de som gjør det, har det klikket HELT fullstendig for, og kommer til å lide for det resten av livet, når vedkommende blir frisk, og skjønner hva hun har gjort.. det fins ikke ord å beskrive hvor tragisk liv hun kommer til å få da....... :cry:
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #13 Skrevet 22. november 2004 Det er så mange syke mennesker der ute..Husker dere den saken om han mannen (på Møre) et sted som kjørte ned samboeren og den lille datteren i barnevogn for noen år siden (Moren døde)? Han sitter i Bergen Fengsel nå' date=' hvor han stdig søker om retten til datteren. Han overhørte noen kmpiser i fengselet som sa at det var synd på foreldrene til dama som døde. Vet dere hva han svarte? "Hva med meg da? Jeg har mista kona mi.."[/quote'] Var ikke det i Loddefjord i Bergen? Han hadde nettopp en sak i retten om han skulle få beholde forreldreretten.
Gjest Mamma1 ikke innlogget Skrevet 22. november 2004 #14 Skrevet 22. november 2004 Mente det var på Møre, men jeg husker sikkert feil.. Kanskje det var den brannen som var på møre, der en type satte fyr på huset og kona og barna døde. Men uansett, hvor syk er man i hodet når man sier sånne ting da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå