Gå til innhold

Date som er opptatt eller jeg som må våkne opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Har vært på et par dates med en fyr som jeg synes virker skikkelig bra. Men, jeg er redd han bare holder meg varm til noen bedre kommer gående og vil ikke virke "dum". greia er at han ofte sier vi må gjøre ditt og datt og at han gleder seg til da og da, altså ting som tyder på at han vil se meg og at vi skal sees i fremtida. Han tar også ganske mye kontakt. Men jeg har nå spurt om vi skal treffes da og da to ganger og da har han ikke kunnet. Han har ikke foreslått noe annet tidspunkt. Han er sykt busy med en jobb som krever mye og siden han reiser en del på samlinger til studiet han tar ved siden av (disse samlingene er en uke i strekk i en annen by). Likevel tenker jeg han bare liker å ha meg der i tilfelle det ikke kommer noe bedre og da føler jeg meg så dum. Han foreslår aldri booty calls eller sex. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre? Blir det rart å slutte å svare eller ikke ta noe kontakt sånn helt plutselig? Føler ikke jeg kan spørre han siden vi ikke har datet mer enn to ganger, men merker jeg får litt forhåpninger av at han tar kontakt, så hvis han bare leker med meg hadde det vært det letteste å bryte kontakten. Noen smarte tips?

Anonymkode: c4b70...9ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra egen erfaring; gjør de ikke noen effort for å foreslå en annen dag å møtes på så er han egentlig ikke såååå interessert. Har også datet en fyr som hadde en veldig (veldig!) krevende jobb, men han prøvde så godt han kunne å følge opp med forslag til annen dag om han ikke kunne når jeg spurte han. Og det er ikke lett å ikke få forhåpninger når vedkommende fortsetter å ha litt kontakt med deg. Jeg vet ikke hva jeg skal gi deg som råd siden jeg generelt skyr "flaky guys", men enten vær litt mindre tilgjengelig eller drit i han (= ikke legg så mye i relasjonen med han)? Hvem vet, kanskje det å vise at du ikke behøver hans oppmerksomhet i livet ditt vil få han til å ta grep? Håper du finner ut av situasjonen og/eller at noen andre her inne har noen gode råd til deg. :) 

• Liker 5
Skrevet

He's just not that into you. Hadde han likt deg hadde han tatt kontakt og lagd tid. Det er sånn du vet at noen liker deg.

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 02/10/2016 den 20.21, PandA# skrev:

Endret av Lille bie
feil tråd
Skrevet

Over hvor lang tid har det gått da, disse datene? Om det kun har vært veldig kort tid er det kanskje verdt å gi han en sjanse til å lage en ny date. 

Har det gått over litt lenger tid tenker jeg at om han virkelig er interessert i deg så finner han tid selv om han har det veldig travelt. Og jeg hadde ikke lagt så mye i hans snakk om fremtidige gjøremål, noen er sånn at de drømmer og prater, men kun har det i munnen og ikke i handling.

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, PandA# skrev:

Fra egen erfaring; gjør de ikke noen effort for å foreslå en annen dag å møtes på så er han egentlig ikke såååå interessert. Har også datet en fyr som hadde en veldig (veldig!) krevende jobb, men han prøvde så godt han kunne å følge opp med forslag til annen dag om han ikke kunne når jeg spurte han. Og det er ikke lett å ikke få forhåpninger når vedkommende fortsetter å ha litt kontakt med deg. Jeg vet ikke hva jeg skal gi deg som råd siden jeg generelt skyr "flaky guys", men enten vær litt mindre tilgjengelig eller drit i han (= ikke legg så mye i relasjonen med han)? Hvem vet, kanskje det å vise at du ikke behøver hans oppmerksomhet i livet ditt vil få han til å ta grep? Håper du finner ut av situasjonen og/eller at noen andre her inne har noen gode råd til deg. :) 

TS her! Takk for svar.. synes det er vanskelig å glemme han når han tar kontakt. Men kan jo ikke begynne å spørre han direkte om hva han egentlig vil heller siden vi bare har hatt to dates.. Får prøve å ikke svare og tenke at han ikke er interessert? Uff, det er ikke helt bra for selvtilliten med dating alltid..

Men hvorfor gidder folk å bruke så mye tid på å snakke med andre hvis de ikke er keene og ikke er ute etter sex? Bare for å ha en i tilfelle det ikke er no bedre?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her! Takk for svar.. synes det er vanskelig å glemme han når han tar kontakt. Men kan jo ikke begynne å spørre han direkte om hva han egentlig vil heller siden vi bare har hatt to dates.. Får prøve å ikke svare og tenke at han ikke er interessert? Uff, det er ikke helt bra for selvtilliten med dating alltid..

Men hvorfor gidder folk å bruke så mye tid på å snakke med andre hvis de ikke er keene og ikke er ute etter sex? Bare for å ha en i tilfelle det ikke er no bedre?

Bare hyggelig :)  Det å glemme han og komme over han når han fortsatt tar kontakt er vanskelig. Og det å spørre han om hva han vil etter to dates vil med veldig stor sannsynlighet føre til at han gir deg et veldig vagt og bortforklarende svar for så å forsvinne. Da maler du han desverre opp i et hjørne. Nei, dating og selvtillit er ofte ikke forenlige med hverandre desverre. Prøv å distanser deg fra han om du kan. Du fortjener tross alt noen som følger opp når du spør om de vil treffes og de ikke kan på den aktuelle dagen. 

Jeg tror at en del mennesker liker det å få oppmerksomhet og bekreftelse fra en annen person og også for å eventuelt ha noen på gress i tilfellet de i fylla finner ut at en bootycall er ikke en dum ide. Eller noe i den duren. Er det ok? Nei, på ingen måte. Skjer det? Jepp! Og jeg skal love deg at veldig mange kvinner og menn har opplevd det, desverre. 

Skrevet
24 minutter siden, PandA# skrev:

Bare hyggelig :)  Det å glemme han og komme over han når han fortsatt tar kontakt er vanskelig. Og det å spørre han om hva han vil etter to dates vil med veldig stor sannsynlighet føre til at han gir deg et veldig vagt og bortforklarende svar for så å forsvinne. Da maler du han desverre opp i et hjørne. Nei, dating og selvtillit er ofte ikke forenlige med hverandre desverre. Prøv å distanser deg fra han om du kan. Du fortjener tross alt noen som følger opp når du spør om de vil treffes og de ikke kan på den aktuelle dagen. 

Jeg tror at en del mennesker liker det å få oppmerksomhet og bekreftelse fra en annen person og også for å eventuelt ha noen på gress i tilfellet de i fylla finner ut at en bootycall er ikke en dum ide. Eller noe i den duren. Er det ok? Nei, på ingen måte. Skjer det? Jepp! Og jeg skal love deg at veldig mange kvinner og menn har opplevd det, desverre. 

Takk for så fine svar. :) 

Jeg er helt enig med deg og tror mange liker oppmerksomheten, en ting er sikkert, og det er at han ikke gidder å sette av tid til meg. Prøver å være som normalt mot han, så dør det nok ut snart.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...