AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #1 Del Skrevet 2. oktober 2016 Leser i annenhver kommentar. At jeg er sikker på at h*n har den sykdommen. Eller det personlighetstrekket. Blir helt sjokka over hvordan dagens mennesker er mot ukjente. Det er ukjente som skriver slike kommentarer om andre . Synes dere det er ok? Anonymkode: 64162...63c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #2 Del Skrevet 2. oktober 2016 Jeg tror at ikke alle legger like mye tyngde på diagnoser som andre. Om jeg skulle sagt "kanskje han har adhd", så betyr ikke det at jeg er skråsikker på at han har adhd, at han burde sendes sporenstraks til lege og at man burde fyre seg skikkelig opp. Da ville det heller være ment som en mulighet. Jeg tror også at i noen tilfeller er det heller ment som forklaring på adferd man ikke forstår, heller enn å dømme personen. At man tenker over at det er en mulighet for at det er noe mer enn trass inne i bildet for eks. TS-ene kjenner jo personen de snakker om best, så når alt kommer til alt må de selv vurdere om personen bare er trassig eller om det ligger noe mer bak. I noen tilfeller har kanskje personen en diagnose og TS fikk en aha opplevelse, i andre tilfeller innser TS at personen bare er vanskelig. Jeg syns ikke diagnosene trenger være noe problem, for man trenger ikke lage en stor sak av det. Som sagt, man kan heller se på det som en mulighet av flere. Det er ikke nødvendigvis ment negativt eller slemt Anonymkode: f0a19...e38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CKT Skrevet 2. oktober 2016 #3 Del Skrevet 2. oktober 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at ikke alle legger like mye tyngde på diagnoser som andre. Om jeg skulle sagt "kanskje han har adhd", så betyr ikke det at jeg er skråsikker på at han har adhd, at han burde sendes sporenstraks til lege og at man burde fyre seg skikkelig opp. Da ville det heller være ment som en mulighet. Jeg tror også at i noen tilfeller er det heller ment som forklaring på adferd man ikke forstår, heller enn å dømme personen. At man tenker over at det er en mulighet for at det er noe mer enn trass inne i bildet for eks. TS-ene kjenner jo personen de snakker om best, så når alt kommer til alt må de selv vurdere om personen bare er trassig eller om det ligger noe mer bak. I noen tilfeller har kanskje personen en diagnose og TS fikk en aha opplevelse, i andre tilfeller innser TS at personen bare er vanskelig. Jeg syns ikke diagnosene trenger være noe problem, for man trenger ikke lage en stor sak av det. Som sagt, man kan heller se på det som en mulighet av flere. Det er ikke nødvendigvis ment negativt eller slemt Anonymkode: f0a19...e38 Det er jo helsepersonell sin jobb og sette en diagnose. Ikke de som kommenterer. Blir skremt hvordan mange bare sier slikt i kommentarer. Forstår man ikke at det et mer ødeleggende, en at det hjelper? Jeg sier bestandig at det har jeg ikke kompetanse til å vurdere. Endret 2. oktober 2016 av CKT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #4 Del Skrevet 2. oktober 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leser i annenhver kommentar. At jeg er sikker på at h*n har den sykdommen. Eller det personlighetstrekket. Blir helt sjokka over hvordan dagens mennesker er mot ukjente. Det er ukjente som skriver slike kommentarer om andre . Synes dere det er ok? Anonymkode: 64162...63c Farlig fenomen. Anonymkode: 64162...63c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #5 Del Skrevet 2. oktober 2016 Det er voldsomt mange som tror folk er psykopater, narsisister og har alvorlige personlighetsforstyrrelser hvertfal. Anonymkode: 7e2c0...8fb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #6 Del Skrevet 2. oktober 2016 1 minutt siden, CKT skrev: Det er jo helsepersonell sin jobb og sette en diagnose. Ikke de som kommenterer. Blir skremt hvordan mange bare sier slikt i kommentarer. Forstår man ikke Trenger det et mer ødeleggende, en at det hjelper? Jeg sier bestandig at det har jeg ikke kompetanse til å vurdere. Ødelegger hvordan? Det er jo denne krisemaksimering som ødelegger. Om noen på KG spør meg om min gærne nabo har ADHD, så løper jeg ikke bort til han og krever at han må utredes. Da leser jeg at noen på KG foreslår at min nabo har ADHD, tenker at det er feil og går videre med livet mitt Anonymkode: f0a19...e38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CKT Skrevet 2. oktober 2016 #7 Del Skrevet 2. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ødelegger hvordan? Det er jo denne krisemaksimering som ødelegger. Om noen på KG spør meg om min gærne nabo har ADHD, så løper jeg ikke bort til han og krever at han må utredes. Da leser jeg at noen på KG foreslår at min nabo har ADHD, tenker at det er feil og går videre med livet mitt Anonymkode: f0a19...e38 Har heldigvis en annen oppfatning Og den holder jeg på. Man trenger ikke og sitte på nett og spekulere i hva som feiler andre. Generelt. Er min mening om saken. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #8 Del Skrevet 2. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er voldsomt mange som tror folk er psykopater, narsisister og har alvorlige personlighetsforstyrrelser hvertfal. Anonymkode: 7e2c0...8fb Ja. Skremmende. Anonymkode: 64162...63c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #9 Del Skrevet 2. oktober 2016 3 minutter siden, CKT skrev: Har heldigvis en annen oppfatning Og den holder jeg på. Man trenger ikke og sitte på nett og spekulere i hva som feiler andre. Generelt. Er min mening om saken. 😊 Det er jo det 90% av tråder på KG handler om; spekulering. Spekulering i om liker en annen, spekulering i hvorfor mannen oppfører seg slemt, spekulering i hva politikere tenker. Greit nok om man ikke vil spekulere selv, men man kan ikke kreve at andre skal tie også. For noen er diagnoser og sykdommer en naturlig del av et større helhetsbilde, og noe man vurderer hele tiden. Jeg naturlig vurderer sykdommer i min tankeprosess, men det er veldig, veldig sjelden jeg foreslår det i tråder. Jeg tror heller de som misliker at diagnoser dukker opp som forslag er de som har mest fordommer mot dem, og derfor plager det dem så mye. Anonymkode: f0a19...e38 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CKT Skrevet 2. oktober 2016 #10 Del Skrevet 2. oktober 2016 (endret) 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det 90% av tråder på KG handler om; spekulering. Spekulering i om liker en annen, spekulering i hvorfor mannen oppfører seg slemt, spekulering i hva politikere tenker. Greit nok om man ikke vil spekulere selv, men man kan ikke kreve at andre skal tie også. For noen er diagnoser og sykdommer en naturlig del av et større helhetsbilde, og noe man vurderer hele tiden. Jeg naturlig vurderer sykdommer i min tankeprosess, men det er veldig, veldig sjelden jeg foreslår det i tråder. Jeg tror heller de som misliker at diagnoser dukker opp som forslag er de som har mest fordommer mot dem, og derfor plager det dem så mye. Anonymkode: f0a19...e38 Da skal jeg sette det på spissen. Jeg spør i en lett tone, for jeg er usikker. Har et arr. Som ikke vil gro. Jeg har fått en diagnose fra lege, vil ikke dele den på kvinneguiden. Da kommer det spekulaksjoner fra andre. Jeg hun har helt sikkert hudkreft. Eller hun har helt sikkert en smittsom hudsykdom som et eksempel osv. Ingen av disse stemmer. Og da er jeg hårsår sikkert for at jeg velger og se hvordan folk på kvinneguiden er med sin synsing? Og hvem har da fordommer? Jeg som vet, eller den som synser? Dette er et eksempel hvor galt ting kan bli. Noen tror de vet hvem det gjelder. Og begynner å snakke utenfor nett. Om at vedkommende har det og det Det snakkes om det på kvinneguiden. Og alle tar det for god fisk. Et det ok? Folk må bare snakke. Ikke bli for påståelig, som mange er. Lurer på hvor mange diagnoser jeg har fått på nett? Jaja. Typisk Norsk . Endret 2. oktober 2016 av CKT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykkelkopp Skrevet 2. oktober 2016 #11 Del Skrevet 2. oktober 2016 Ja det må ta slutt De diagnosen hypokondri 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 2. oktober 2016 #12 Del Skrevet 2. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Leser i annenhver kommentar. At jeg er sikker på at h*n har den sykdommen. Eller det personlighetstrekket. Blir helt sjokka over hvordan dagens mennesker er mot ukjente. Det er ukjente som skriver slike kommentarer om andre . Synes dere det er ok? Anonymkode: 64162...63c Nå har de et diskusjonsforum her inne som omhandler det. Dvs: folk kan ta opp generelle ting om egen helse, så det må de få lov til, men å gi diagnoser til folk? Det får vel også moderatorene bare slette. Jeg har sett lite av det. Jeg har sett at en del her inne har ment at dem har lavt stoffskifte og sånt, så de diskuterer i sin egen tråd om stoffskifteproblemer. Ellers er jeg veldig enig i standard svar hvis noen er gravide igjen, er svimle eller lignende at det er det vel ikke så lett for debattanter her inne å vite om hva som stemmer. Alle kan jo synse om hva som kan være tilfellet, men dessverre så vet nok ingen her det. Klara-klok og sånt har jo tlf.nr man kan ringe til hvis man er bekymret så da ville jeg heller kontaktet klara-klok eller lignende tjenester som kan henvise dem til riktig sted. Klara-klok kan nok gi masse veiledning når jenter har blitt gravide igjen og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 2. oktober 2016 #13 Del Skrevet 2. oktober 2016 32 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev: Nå har de et diskusjonsforum her inne som omhandler det. Dvs: folk kan ta opp generelle ting om egen helse, så det må de få lov til, men å gi diagnoser til folk? Det får vel også moderatorene bare slette. Jeg har sett lite av det. Jeg har sett at en del her inne har ment at dem har lavt stoffskifte og sånt, så de diskuterer i sin egen tråd om stoffskifteproblemer. Ellers er jeg veldig enig i standard svar hvis noen er gravide igjen, er svimle eller lignende at det er det vel ikke så lett for debattanter her inne å vite om hva som stemmer. Alle kan jo synse om hva som kan være tilfellet, men dessverre så vet nok ingen her det. Klara-klok og sånt har jo tlf.nr man kan ringe til hvis man er bekymret så da ville jeg heller kontaktet klara-klok eller lignende tjenester som kan henvise dem til riktig sted. Klara-klok kan nok gi masse veiledning når jenter har blitt gravide igjen og sånt. Synes det er greit å dele erfaringer og skrive hva en tror det kan være og be vedkommende oppsøke lege. Det jeg ikke liker er bastante diagnoser som enkelte setter her inne, uten å kjenne ts i det hele tatt. Hvis noen f eks urinerer mye og drikker mye spør hva som kan være i veiern, forteller vi vedkommende at det f eks kan være diabetes og ber h*n ta kontakt med lege. Dette synes jeg er helt innenfor. Hvis noen kommer med råd om at en skal selvmedisinere seg på f eks homeopatiske midler, uten å kontakte lege først, er dette uforsvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 2. oktober 2016 #14 Del Skrevet 2. oktober 2016 (endret) 2 minutter siden, Honey Dew skrev: Synes det er greit å dele erfaringer og skrive hva en tror det kan være og be vedkommende oppsøke lege. Det jeg ikke liker er bastante diagnoser som enkelte setter her inne, uten å kjenne ts i det hele tatt. Hvis noen f eks urinerer mye og drikker mye spør hva som kan være i veiern, forteller vi vedkommende at det f eks kan være diabetes og ber h*n ta kontakt med lege. Dette synes jeg er helt innenfor. Hvis noen kommer med råd om at en skal selvmedisinere seg på f eks homeopatiske midler, uten å kontakte lege først, er dette uforsvarlig Ja. Men hvis noen sier at de er mye slappe og kommer med alle tegnene på leukemi, så er det også forsvarlig å be dem kontakte en lege. Å være lege selv som du selv skriver om å tilby homeopatiske midler er ikke forsvarlig. Helt enig. Endret 2. oktober 2016 av fuglekvinnen__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CKT Skrevet 2. oktober 2016 #15 Del Skrevet 2. oktober 2016 1 time siden, fuglekvinnen__ skrev: Ja. Men hvis noen sier at de er mye slappe og kommer med alle tegnene på leukemi, så er det også forsvarlig å be dem kontakte en lege. Å være lege selv som du selv skriver om å tilby homeopatiske midler er ikke forsvarlig. Helt enig. De tegnene kan være noe annet. Det er mange sykdommer med like tegn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tadam Skrevet 3. oktober 2016 #16 Del Skrevet 3. oktober 2016 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er voldsomt mange som tror folk er psykopater, narsisister og har alvorlige personlighetsforstyrrelser hvertfal. Anonymkode: 7e2c0...8fb Men tror du ikke at det er ganske vanlig å være narsissist eller ha noen form for personelighetsforstyrrelse i verdenen vi lever i idag? Blandt alle former for manipulasjon igjennom media og filmer, matrieller og alt det der, konkurranseinnstinkt osv har realiteten for mange blitt ganske annerledes enn det den egentlig blir hvis man tenker litt nøyere igjennom ting. med visse ting i spotlighten har fokuset flyttet seg mer over på egne behov. Og med for mye fokus på behov som egentlig er mindre viktige for vår nature har behovene lettere for å bli sykelige og pga det fører med seg feil i personlighet. Personlighetsforstyrrelser er ikke noe som ikke kan forandres, og ved å ta en titt på alle trådene om andre mennesker som oppfører seg skadelig mot andre, (ofte voksne) mennesker som høres ut som de ikke aner hva de driver med er det ganske lett og se at personen ikke har sunne vaner i tankene Endret 3. oktober 2016 av Tadam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CKT Skrevet 3. oktober 2016 #17 Del Skrevet 3. oktober 2016 23 minutter siden, Tadam skrev: Men tror du ikke at det er ganske vanlig å være narsissist eller ha noen form for personelighetsforstyrrelse i verdenen vi lever i idag? Blandt alle former for manipulasjon igjennom media og filmer, matrieller og alt det der, konkurranseinnstinkt osv har realiteten for mange blitt ganske annerledes enn det den egentlig blir hvis man tenker litt nøyere igjennom ting. med visse ting i spotlighten har fokuset flyttet seg mer over på egne behov. Og med for mye fokus på behov som egentlig er mindre viktige for vår nature har behovene lettere for å bli sykelige og pga det fører med seg feil i personlighet. Personlighetsforstyrrelser er ikke noe som ikke kan forandres, og ved å ta en titt på alle trådene om andre mennesker som oppfører seg skadelig mot andre, (ofte voksne) mennesker som høres ut som de ikke aner hva de driver med er det ganske lett og se at personen ikke har sunne vaner i tankene Hva er feil og rett i personligheten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MajorasMaske Skrevet 3. oktober 2016 #18 Del Skrevet 3. oktober 2016 Jeg diagnostiserer aldri, jeg forteller folk bare hvilken diagnose lege/psykolog vil gi dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #19 Del Skrevet 3. oktober 2016 Det er ikke bare på KG det skjer. Det skjer utenom det digitale liv også. Min mor jobber innen helsevesenet (hun er ikke lege, men hun drømmer nok om å være det), og snakker i tide og utide om hva som er feil med andres helse + hobby-diagnotiserer andre. Det er slitsomt uansett om det skjer i virkeligheten, eller på skjermen. Anonymkode: 6a477...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CKT Skrevet 3. oktober 2016 #20 Del Skrevet 3. oktober 2016 8 timer siden, MajorasMaske skrev: Jeg diagnostiserer aldri, jeg forteller folk bare hvilken diagnose lege/psykolog vil gi dem. Er du Legen?😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå