Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest WeirdAlien
Skrevet

Shadow people, eller skyggefolk, er ofte beskrevet som menneskeformede, sorte skygger. Noe som kan minne om dette:

220px-Shadowman-3.jpg

shadows.jpg

latest?cb=20150502060710

tumblr_nln8ryNlxe1sfehofo1_500.jpg

Mange sier at de kommer under søvnparalyse, går inn i rommet og bare iakttar deg. Noen kryper opp i senga, noen går helt opp i ansiktet ditt. Under søvnparalyse er man helt ute av stand til å bevege seg, og for mange er det en veldig skremmende opplevelse. Er det noen her inne som har opplevd å se disse skyggemenneskene, enten da i drømmene sine, i søvnparalyse eller i virkeligheten når de er våkne?

Er egentlig ikke særlig interessert i å diskutere med folk som sier det bare er "tullprat" - start gjerne en egen tråd for dette. Her vil jeg snakke med de som har opplevelser eller teorier å komme med.

Videoannonse
Annonse
Gjest Benja Golden
Skrevet

Ja det er et interessant fenomen. Det er selvsagt ikke ekte men fascinerende er det

Skrevet

Ja, opplevde dette noen ganger i året for en del år siden da jeg slet mye med angst og depresjon. Søvnparalyse med typisk mørke skikkelser som skulle ta meg. Hadde også søvnparalyser uten slike hallusinasjoner/drømmer.

Gjest Uhumskheter
Skrevet (endret)

Har hatt søvnparalyser siden jeg var liten. Skjer når jeg er stresset over noe. Hallusinerer/drømmer skyggemennesker, lukter og lyder.

Endret av Uhumskheter
Skrevet
30 minutter siden, Uhumskheter skrev:

Har hatt søvnparalyser siden jeg var liten. Skjer når jeg er stresset over noe. Hallusinerer/drømmer skyggemennesker, lukter og lyder.

Er du da klar over at du har søvnparalyse, eller tror du det er virkelig? For meg ble opplevelsene mindre skremmende da jeg fant ut at dette er noe mange opplever, og at man på en måte er våken samtidig som man sover. Når jeg en sjelden gang får søvnparalyse nå, vet jeg at det er det som skjer, og klarer som regel å sovne igjen.

Skrevet

Ja jeg ser sånne folk, bare at de er ikke helt svarte sånn som det der (hender et par ganger at jeg ser de i øyekroken midt på dagen, men det er bare i et splitt sekund liksom) men de jeg ser er mennesker jeg kan se ordentlige trekk på. Alltid om natten, de kan stå og se på meg eller gå fra ene enden av rommet til den andre enden. Men jeg kan bevege meg helt fritt, er ikke paralysert av noe slag. Hva betyr det da?

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg ser disse skikkelsene når jeg sover men de er veldig virkelige, og jeg er helt paralysert.

Men heldigvis skjer det ikke ofte. 

Skrevet

Jeg har opplevd det flere ganger. I tillegg til det hender det at jeg har våknet med merker  på kroppen.

En gang var nattlampen rørt og ledningen var trekt ifra.

Sist gang våknet jeg med en runding på armen på størrelse med en 5 kroning. Det er forskjellige merker jeg får.

Søvnparalyse og bli fullstendig paralysert har jeg opplevd en sjelden gang iblant.

jeg kan høre de føle og lukte de men aldri se de. Den lyden de lager er veldig lav men jeg forstår ingenting.

Av og til kan jeg få en følelse av og bli strykt lett med en fjær.

Lukten kan minne om bensin vanskelig og forklare. Det merker du kun når de er en armlengde unna.

Det virker som det ikke ett solid vesen. Men alikevel kan ting flytte på seg.

Jeg har opplevd at noe har rørt på seg inni ett skap. Lampe har falt ned. Persienner har falt ned og utebord + mer.

Engang begynte ett bilde og vibrere rett foran meg. Med engang jeg tok i bildet stoppet det.

Det var ikke noe maskiner eller arbeid mens det skjedde.

Lyder varier veldig. Men det er en typisk poppelyd som kommer fra vegger. Det er ikke til og ta feil av.

Det høres ut en vegger skal knekke sammen. Det er typisk det første tegnet på at de er i nærheten.

Dette er noe jeg opplever minst 2 ganger i uken.

Somregel er det bare lyder. Både lyder fra vegger og spesielle lyder.

Det er aldeles ikke noe drøm. Jeg drømmer mye rart og det er noe helt annet.

Gjest Uhumskheter
Skrevet
13 timer siden, linsejesus skrev:

Er du da klar over at du har søvnparalyse, eller tror du det er virkelig? For meg ble opplevelsene mindre skremmende da jeg fant ut at dette er noe mange opplever, og at man på en måte er våken samtidig som man sover. Når jeg en sjelden gang får søvnparalyse nå, vet jeg at det er det som skjer, og klarer som regel å sovne igjen.

Ja, er klar over at jeg har søvnparalyse når det skjer. Selv om det er ekkelt så lukker jeg bare øynene og venter på at det skal gå over og så sovner jeg igjen av meg selv.

Skrevet

så en slik den første gangen jeg opplevde søvnparalyse. Visste ikke at noe slikt fantes så var en skremmende opplevelse. Sov med lyset på en stund etter det.

Jeg foretrekker å tro at det bare er fantasi, våkendrømming. Hadde aldri turd å sove igjen om det var ekte.

Anonymkode: ac1d3...cd6

• 3 uker senere...
Skrevet

da ber man til jesus så forsvinner dem :P så grey aliens i søvmn paralyse og ba til jesus da forsvant dem .. hehe :L men skal legge til et men her , er ikke super kristen , tror at budda og var her for og lære oss noe viktig , tror på karma og kansje gjenfødelse btw :P

Anonymkode: ce420...bd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...