Gå til innhold

Hvordan inntrykk får dere av mennesker basert på klesstilen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå er jeg interessert i å høre. 

Fikk nemlig nettopp høre i helgen at flere på skolen min hadde inntrykk av at jeg var "fattig" og lite samfunnsorientert når det gjaldt "mote", fordi jeg kun gikk i tights og lange t-skjorter? 😂 Altså? Jeg sitter på skolen i over 9 timer, selvfølgelig vil jeg ha på meg noe som er lett å bevege seg i enn noe stramt og ukomfortabelt? 

Men jaja, hva syns dere?

Anonymkode: e35c6...745

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg innrømmer at jeg lett kan dømme mennesker utfra hvordan de går kledd (desverre). Men det er da flere alternativer enn å gå kledd i t-skjorte og tights, eller trangt og ukomfortabelt! Jeg går alltid komfortabelt kledd, går da gjerne i kjole eller skjørt. Pent og utrolig behagelig! Gikk mye med det på studiet :) Ville aldri beveget meg utenfor hjemmet i tights. 

Anonymkode: d4664...d54

• Liker 9
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg innrømmer at jeg lett kan dømme mennesker utfra hvordan de går kledd (desverre). Men det er da flere alternativer enn å gå kledd i t-skjorte og tights, eller trangt og ukomfortabelt! Jeg går alltid komfortabelt kledd, går da gjerne i kjole eller skjørt. Pent og utrolig behagelig! Gikk mye med det på studiet :) Ville aldri beveget meg utenfor hjemmet i tights. 

Åh, hvorfor det? 😐 Hva er galt med tights?

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, hvorfor det? 😐 Hva er galt med tights?

Tja. Min mening er at tights er et koseplagg som man går med hjemme. Ser jo at det er en del som går med det på skole/jobb, så du er ikke alene! Men jeg ville som sagt ikke gjort det, da jeg liker å se mer velstelt ut. Jeg syns det ser litt slaskete ut, men mye avhenger av hvilken overdel man bruker til tightsen! :) Lang t-skjorte til tights høres ærlig talt ikke bra ut, så forstår på en måte tilbakemeldingene du har fått. Hva med å f.eks kjøpe noen fine tunikaer du kan bruke til tights? Siden du er opptatt av av det skal være komfortabel :)Det er hakket bedre iallefall! Men altså, du må gå kledd slik du vil, og ikke bry deg om hva folk evt mener. Hvis du liker den klesstilen :)

• Liker 8
Skrevet

Tights og lang t-skjorte hører hjemme på hytta og knapt nok der. Skjønner tilbakemeldingene du får dessverre.

• Liker 4
Gjest LykkeligPer
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Min mening er at tights er et koseplagg som man går med hjemme. Ser jo at det er en del som går med det på skole/jobb, så du er ikke alene! Men jeg ville som sagt ikke gjort det, da jeg liker å se mer velstelt ut. Jeg syns det ser litt slaskete ut, men mye avhenger av hvilken overdel man bruker til tightsen! :) Lang t-skjorte til tights høres ærlig talt ikke bra ut, så forstår på en måte tilbakemeldingene du har fått. Hva med å f.eks kjøpe noen fine tunikaer du kan bruke til tights? Siden du er opptatt av av det skal være komfortabel :)Det er hakket bedre iallefall! Men altså, du må gå kledd slik du vil, og ikke bry deg om hva folk evt mener. Hvis du liker den klesstilen :)

Liker tankegangen din og er helt enig med deg. Sannheten er at jeg er utrolig lat og bor også veldig langt unna skolen min, så må opp allerede 2-2,5 timer før skolen starter. (Reisen tar litt over en time), så jeg fikser meg i all hastverk og da er det enkle som regel det beste. 

Videre har jeg også lagt på meg 14 kilo, så alle mine klær i størrelse S og XS har blitt for små. Nå hat jeg ikke så god råd til å kjøpe inn en helt ny garderobe, og trening har jeg begynt med nå. Men hva kan jeg bruke i mellom tiden? (Jeansene er også blitt for små og det er umulig å kneppe de igjen...)

Grunnen til at jeg bruker store tskjorter er fordi det dekker en del av hoftene pluss magen, som jeg er utrolig flau iver for tiden

Gjest LykkeligPer
Skrevet

Hva syns dere om jenter som krøller håret, bruket vipper og kommer i hæler på skolen? Eller jenter som kommer i kort crop topp, stor utringning og liten miniskjørt? 

Gjest skjære
Skrevet

Tenker egentlig ikke så mye på hva folk har på seg, med mindre de går med noe som er uvanlig eller skiller seg ut. Jeg ser mer på ansiktet, det forteller meg mer enn klærne gjør. Selv når man ser på en person fra avstand, så kan man få et inntrykk av hvordan den er basert på ansikt og kroppspråk.

Gjest LykkeligPer
Skrevet

Pleier dere å velge ut klærne for skolen kvelden før? 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Bryr meg ikke om hva slags klær folk går med.

Gjest Sylphrena
Skrevet

Bryr meg ikke noe særlig om hva andre går med :) Men om en person hadde gått med en genser med noe trykk som "Hitler hadde rett" hadde jeg nok tenkt det sier noe om personen :P 

Skrevet

Klær trenger ikke si noe om personlighet, men veldig ofte er det en god indikator på hva slags menneske det er snakk om. Men noe jeg har funnet som kanskje sier like mye om personen er skoene. 

• Liker 3
Skrevet

På jobb bør antrekket være rent, pent og helt. Skolen er jobben min så lenge jeg er student. MEN! På eksamen har jeg på favorittjoggebuksa, og kun da :P

Gjest LykkeligPer
Skrevet

Jeg tenker det er viktigere å ta seg ut og se bra ut på jobb, da du skal omgås nye kunder/klienter/kollegaer etc, delta i møter osv enn det er på skolen. Sensor sitter liksom ikke på timen og setter karakter på deg, basert på klesstilen din

Skrevet

Hva hadde folk tenkt om en kort, tynn hettegenser, skjørt, sånn lue som henger litt (husker ikke hva slike luer kalles) og skatesko?

Skrevet
2 timer siden, LykkeligPer skrev:

Jeg tenker det er viktigere å ta seg ut og se bra ut på jobb, da du skal omgås nye kunder/klienter/kollegaer etc, delta i møter osv enn det er på skolen. Sensor sitter liksom ikke på timen og setter karakter på deg, basert på klesstilen din

Nei, men en fremtidig sjef, kollega eller samarbeidspartner kan sitte i samme rom som deg allerede på studiene. Og derfor er det greit å ha gjort et godt inntrykk allerede da.  

Skrevet

Folk som kler seg "spesielt"=ønske om oppmerksomhet,vil føle seg unike,tror selv de "går mot strømmen",prøver å være rebeller.

Folk som kler seg trendy (fjellreven, acne,MK etc)= lite selvstendige, ønsker å passe inn,lette å lede,slaver av sosial status.

Også har du alle de imellom da.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror man gjør det mer eller mindre ubevisst. Eller: klær kan gjøre at man blir lagt merke til. Men man kan også ta feil av et førsteinntrykk. Selv om man kler seg moteriktig og med dyre merkeklær, kan man likevel være totalt idiot. Man kan også ha en jobb der det stilles strenge krav til hvordan man kler seg, men det betyr ikke at man ville gått kledd i disse klærne utenom jobb. Så er det dem som kler seg med piercing eller tattoveringer, eller for å ta et grundigere eksempel: typisk metal, punk, goth, osv. Noen mener dette ikke ser ut. Men årsakene til at folk kler seg slik kan også variere. Noen, er jeg overbevist om, gjør det fordi det er 'kult', gjerne i tenåringsfasen, og fordi man vil tiltrekke seg oppmerksomhet. Men så er det dem som faktisk tilhører et miljø og gjerne kler seg deretter. Selv ville jeg aldri gått for en ekte tattovering, fordi det er ikke min stil, og fordi jeg vil ikke sitte igjen gammel og grå med masse tegninger på kroppen. Selv om jeg har litt sansen for Kat von D(LA ink). Men trenger heller ikke rådyre klær, når jeg heller ikke er i en jobb som forventer det. Alt i alt er det hele inntrykket personen gir som etter min mening betyr mest. Førsteinntrykket er hvel egentlig bare hva man legger merke til på overflaten? 

Gjest lizard queen
Skrevet

Jeg tenker fint lite, helt ærlig.. Ser greia med jobb og slikt, men utenom det, hvis folk lager seg en negativ mening om meg fordi jeg tidvis går med tights, så tenker jeg at det er good riddance :P 

Gjest Nanne70
Skrevet
18 timer siden, LykkeligPer skrev:

Liker tankegangen din og er helt enig med deg. Sannheten er at jeg er utrolig lat og bor også veldig langt unna skolen min, så må opp allerede 2-2,5 timer før skolen starter. (Reisen tar litt over en time), så jeg fikser meg i all hastverk og da er det enkle som regel det beste. 

Videre har jeg også lagt på meg 14 kilo, så alle mine klær i størrelse S og XS har blitt for små. Nå hat jeg ikke så god råd til å kjøpe inn en helt ny garderobe, og trening har jeg begynt med nå. Men hva kan jeg bruke i mellom tiden? (Jeansene er også blitt for små og det er umulig å kneppe de igjen...)

Grunnen til at jeg bruker store tskjorter er fordi det dekker en del av hoftene pluss magen, som jeg er utrolig flau iver for tiden

Bytt ut t-skjortene med tunikaer (som det foreslås over her) eller lange bluser eller lange jerseytopper (à la denne,), kombiner med en lang eller maxi cardigan og evt et kult skjerf, og så ser du straks mer velkledd ut, uten å må forsake komforten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...