Gjest lali Skrevet 2. oktober 2016 #1 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg har en nabo som har ei tibbe som står ute i band ganske ofte. Nå begynner det å bli kaldere i luften, så jeg lurer på hva som er ca minstetemperatur for at hunden kan stå ute? Jeg er god venn med naboen, og når jeg har nevnt at det kaaanskje er litt kaldt noen dager så har han bare svart med "neeeida, dette må hun vel tåle". Jeg er litt usikker, for det er vel ikke en typisk utehund? Jeg har null peiling selv...
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #2 Skrevet 2. oktober 2016 Tibber er vel opprinnelig tibetanske? Dvs at de tåler nok en del kulde. Det er kanskje ikke så lurt å la den stå ute i timer i -20, men sånn høstvær er ikke noe problem. Anonymkode: 5bae5...9d8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #3 Skrevet 2. oktober 2016 Tibber er vel opprinnelig tibetanske? Dvs at de tåler nok en del kulde. Det er kanskje ikke så lurt å la den stå ute i timer i -20, men sånn høstvær er ikke noe problem. Anonymkode: 5bae5...9d8
Gjest skjære Skrevet 2. oktober 2016 #4 Skrevet 2. oktober 2016 Tibber er vel opprinnelig tibetanske? Dvs at de tåler nok en del kulde. Det er kanskje ikke så lurt å la den stå ute i timer i -20, men sånn høstvær er ikke noe problem.
Gjest skjære Skrevet 2. oktober 2016 #5 Skrevet 2. oktober 2016 Tibber er vel opprinnelig tibetanske? Dvs at de tåler nok en del kulde. Det er kanskje ikke så lurt å la den stå ute i timer i -20, men sånn høstvær er ikke noe problem.
Mearrasámi Skrevet 2. oktober 2016 #6 Skrevet 2. oktober 2016 Har naboen din hundehus? Om hunden har et isolert hundehus som den kan trekke seg inn i, er det ikke noe problem å ha de ute når det er kaldt. Heller at de kan være fritt ute i hagen enn inne i et bur mens eieren er på jobb.
Gjest lali Skrevet 3. oktober 2016 #7 Skrevet 3. oktober 2016 På 02.10.2016 den 22.55, Mearrasámi skrev: Har naboen din hundehus? Om hunden har et isolert hundehus som den kan trekke seg inn i, er det ikke noe problem å ha de ute når det er kaldt. Heller at de kan være fritt ute i hagen enn inne i et bur mens eieren er på jobb. Nei, den står utenfor ytterdøren. De har tak over en liten platting der, og der står en hundeseng. Hun har langline på, så hun har et stort område å gå på.
Sirah Skrevet 3. oktober 2016 #8 Skrevet 3. oktober 2016 Så lenge hunden har litt pels så klarer den helt fint å stå ute nå. Jeg vet ikke hvor du bor i landet, men jeg gikk rundt i t-shorte tidligere i dag.
Gjest lali Skrevet 4. oktober 2016 #9 Skrevet 4. oktober 2016 11 timer siden, Sirah skrev: Så lenge hunden har litt pels så klarer den helt fint å stå ute nå. Jeg vet ikke hvor du bor i landet, men jeg gikk rundt i t-shorte tidligere i dag. Bor i Møre og Romsdal! Ja, jeg har gått ute i t-skjorte selv Tenker mer på når det lir mot vinter og det blir minusgrader.
Sirah Skrevet 4. oktober 2016 #10 Skrevet 4. oktober 2016 Akkurat nå, lali skrev: Bor i Møre og Romsdal! Ja, jeg har gått ute i t-skjorte selv Tenker mer på når det lir mot vinter og det blir minusgrader. Man klager ikke på en sånn høst altså :D Hvor lenge de kan stå ute er veldig individuelt fra hund til hund. Den ene hunden min fryser nå, men den må kunne sies å være ekstremt pysete Den andre trives best ute omtrent året rundt og fryser ikke før gradestokken kryper ned mot -20. Men det er klart, å stå stille i bånd er jo værre enn om den hadde hatt mulighet til å bevege seg for å holde varmen. Følg litt med på det og om eieren holder en tydelig kald hund ute så tar du en telefon til mattilsynet. Flott at du bryr deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå