Gå til innhold

Langt nede under mensen

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har nen få dager ( 2- 4), som regel rett før og i begynnelsen av mensen hvor jeg er skikkelig langt nede.

For å være ærlig: Jeg føler meg helt sprø og lider mentalt. Jeg har småangst, er skikkelig asosial, gråter og har sterke depressive symptomer. Får ikke sove. Jeg føler virkelig ikke at jeg har noe å være her for, og jeg opplever at livet mitt er totalt tomt og mislykket.

Det som holder meg opp er at jeg vet at dette er forbigående. Et par dager til så har jeg energi og jeg har livslyst!

Mensen-depresjonen varierer litt med hensyn til hvordan jeg har det, men det tapper meg veldig. Og hvorfor skal jeg være så langt nede hver måned.

Jeg trener, spiser sunt, bruker kosttilskudd og har tidligere gått til akupunktør.

Jeg lurer på om jeg skal be legen om noen piller som kan virke akkurat de få dagene.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å så deilig å vite at vi er flere...

Blir omtrent psykotisk jeg. Ingen elsker meg, ingen mening i å leve lenger. Virkelig kravle rundt på bunnen.

Prøvde Femal en stund, fås på helsekosten. Syntes det virket bra.

Nå har jeg fått barn og hormongreia har endret seg litt, jeg har det ikke fullt så ille som før, dvs jeg blir ikke HELT suicidal lenger. Men det er beintøffe dager å komme seg igjennom, og hjernen, tankene går i helt andre retninger. Det er nesten litt schizofrent, som om meg med PMS og meg uten PMS er to ulike personer.

Pyton!

Som sagt hjalp Femal meg en stund. Har også hørt at kapsel med kjempenattlys-olje skal virke veldig bra! Hvis ikke helse kosten hjelper deg, prøv å gå til en homeopat.

Gjest Anonymous
Skrevet

uff ja, det er fler av oss! Jeg bruker nattlysolje (quarma, heter merket jeg bruker, men det fins flere), jeg syns det hjelper litt (og litt er jo bedre enn ingenting..). Ellers vet jeg ikke mine (dine) arme råd, akupunktur har jo dokumentert god effekt på serotonin-nivå m.m. og kan hjelpe mye, men det er sikkert også noe personavhengig (på meg er det som å skru på en bryter, kan være helt i oppløsning når jeg legger meg på benken, og føle meg fin når jeg går derfra. Men det er jo som sagt veldig individuelt, og du sier jo selv at du har prøvd.)

Fins jo mange typer "terapier" man kan prøve, homeopati + +, men noen mirakelkur har jeg ikke (da hadde jeg ikke hatt samme problem selv).

Lykke til.

Skrevet

Jeg synes du skal gå til legen og fortelle om symptomene du har, jeg har lest at damer kan få anti depressiva i alvorlige tilfeller av PMS og lignende. Man tar tablettene i en uke eller to før ventet menstruasjon.

Lider selv av PMS som har blitt mye bedre etter at jeg begynte å bruke Femal, men har aldri vært i nærheten av å ha slike symptomer. Stakkars deg! :trøste:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.. har det akkurat som dere..

Jeg gikk til legen . kunne får antidepresiv, men begynte å trene samme dag.

Helt j.... å komme igang.Men det hjelper helt utrolig.

Ett eller annet som skjer.

Prøv.. :-)

Klem til dere.

Vet hvordan det er ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...