Gå til innhold

Venninne som kan være så utrolig frekk! Hva feiler det slike folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som kan være utrolig frekk. Hun sier absolutt ALT hun tenker på  og det er ikke noe filter på ho. Mye av det hun sier kan såre andre. Så skryter hun av at hun ikke er redd for å si meningen sin og snakker rett fra levra. Flott du ikke er redd for å si meningen din,  men noen ganger holder man kjeft. Bare for å ta noen eksempler da.

Forrige måned ble jeg og daten min enige om at dette ikke ville funke, og vi avbrøt datingen. Da sier hun rett ut foran alle "jeg er så glad du er ferdig med han fyren for han var ganske stygg" Jeg sa da" det var slemt sagt" hun bare "jammen han var jo stygg! Jeg er bare ærlig"

Jeg hadde middagsselskap og hadde styrt med maten. Virkelig prøvd å lage god mat fra bunnen. Alle sa maten var nydelig, men hun "synes ikke dette var så godt jeg. Niesa mi på 7 klarer å lage bedre saus og koke bedre poteter enn dette" 

Har flyttet inn i ny leilighet og det første hun sier når hun kommer inn var " Hmm, for en stygg farge på veggen" veggen i gangen er mint grønn. 

Jeg hadde fått ny hårfrisyre og hun sier "den hårfrisyren var svært lite kledelig. Hva tenkte du med?""

OSV......

Hva ER greia med slike frekke mennesker? Nå har ikke gått noe med henne i det siste ukene. Bare når hun var og skulle se leiligheten. Jeg merker at jeg er drittlei frekkhetens hennes! :angry:

Anonymkode: 58aac...49b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten hun er misunnelig ellers så har hun ADHD. Eller begge deler. 

Virker ikke mye til venninne det.

• Liker 5
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Sånne mennesker holder jeg meg langt unna.

Skrevet
8 minutter siden, Freshsister skrev:

Adhd faktisk. Du havnet fort i den samme kategorien som den frekke venninna gitt. Håper du virkelig ikke får rundt å deler ut diagnoser i det virkelig liv. 

Anonymkode: fd971...36d

• Liker 19
Skrevet
25 minutter siden, Freshsister skrev:

Er de med ADHD veldig frekke? 

• Liker 5
Skrevet

Hadde en slik venninne, hun fant alltid noe å klage på, eller vred positive ting til negative. Kjærestene mine var for stygge eller for pene, jeg var for tjukk eller for tynn, jeg bråkte, jeg var for stille, jeg var ikke flink med interiør, de andre vennene mine var kjedelige og stygge/tjukke etc. etc. etc.!! Hun var aldri fornøyd, og det verste var at hun syns selv det var et positivt karaktertrekk at hun var i sine ord, "kresen".
Det hele toppet seg da vi var på vei hjem fra en weekend i London, og jeg skulle overnatte hos henne. Hun var på den tiden den eneste personen jeg kjente i Oslo-området. Da vi stod på Gatwick, fikk jeg følgende beskjed: "Kan ikke du finne deg en annen plass å sove i natt? Jeg er så trøtt, og du er så bråkete". Endte opp med at jeg ble hentet på Gardermoen av søskenbarnet mitt, som bor i Fredrikstad..! 

Etter dette begynte jeg sakte, men sikkert å fase henne ut av livet mitt. Foreldrene våre er meget nære venner, så vi havnet ofte sammen i sosiale settinger, og jeg var meget tydelig i både kroppsspråk, holdning og tale på at det hun gjorde på den flyplassen var langt fra greit. Den avgjørelsen er den beste jeg tok i forhold til dette mennesket. Det gikk opp for meg i ettertid, at jeg gruet meg til hver gang jeg skulle være sammen med henne, og jeg var begynt å la meg påvirke av alt det negative hun sa om meg.
Jeg prøvde et par ganger å snakke med henne om dette, og fortelle at måten hun snakket til og om meg og andre ikke er greit, men da fikk jeg bare vite at jeg var nærtagende.

Om du får det til/tør, så tenker jeg det kan være greit for henne at du prøver å fortelle henne ganske direkte hva uttalelsene hennes gjør med deg. Om hun ikke forsøker å forstå deg eller endre seg, så hadde jeg ikke nølt med å kutte henne ut av omgangskretsen min.

• Liker 19
Skrevet

Si fra hva du synes om henne, du er jo da bare ærlig!

• Liker 21
Skrevet

Høres ut som ei vennine jeg kvitta meg med. Starter navnet hennes på E?

Anonymkode: 01696...12f

Skrevet

Hm. Hun virker jo ikke helt god? Tror med fordel du bare kan droppe henne, sånne forandrer seg aldri.. enten tidenes mest misunnelige menneske, eller bare smått psykotisk.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor er du venninne med henne? 

Anonymkode: a20c4...00d

• Liker 4
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som ei vennine jeg kvitta meg med. Starter navnet hennes på E?

Navnet begynner på E ja. Vil ikke si navnet her, men vi bor i Oslo området. 

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som kan være utrolig frekk. Hun sier absolutt ALT hun tenker på  og det er ikke noe filter på ho. Mye av det hun sier kan såre andre. Så skryter hun av at hun ikke er redd for å si meningen sin og snakker rett fra levra. Flott du ikke er redd for å si meningen din,  men noen ganger holder man kjeft. Bare for å ta noen eksempler da.

Forrige måned ble jeg og daten min enige om at dette ikke ville funke, og vi avbrøt datingen. Da sier hun rett ut foran alle "jeg er så glad du er ferdig med han fyren for han var ganske stygg" Jeg sa da" det var slemt sagt" hun bare "jammen han var jo stygg! Jeg er bare ærlig"

Jeg hadde middagsselskap og hadde styrt med maten. Virkelig prøvd å lage god mat fra bunnen. Alle sa maten var nydelig, men hun "synes ikke dette var så godt jeg. Niesa mi på 7 klarer å lage bedre saus og koke bedre poteter enn dette" 

Har flyttet inn i ny leilighet og det første hun sier når hun kommer inn var " Hmm, for en stygg farge på veggen" veggen i gangen er mint grønn. 

Jeg hadde fått ny hårfrisyre og hun sier "den hårfrisyren var svært lite kledelig. Hva tenkte du med?""

OSV......

Hva ER greia med slike frekke mennesker? Nå har ikke gått noe med henne i det siste ukene. Bare når hun var og skulle se leiligheten. Jeg merker at jeg er drittlei frekkhetens hennes! :angry:

Sett henne på plass en gang for alle. greit at du er ærlig, men det går an å ha et filter for hva en kan si - for av og til er det høflig med en liten hvit løgn, mye bedre enn å såre!

Og kutt henne ut. 

Anonymkode: a8be5...ead

• Liker 1
Skrevet

De som sier de er ærlige og snakker fra levra er som regel bare direkte frekke og slemme.

Jeg har en ærlig vennine,på en bra måte. Jeg spør henne om ting og hun sier sin ærlige mening på en fin måte istedenfor å bare jatte med som så mange andre gjør,men hun sier ikke sin ærlige mening før jeg spør om den. Og det er ekte ærlighet.

Fas henne ut. Vær ærlig og si det er fordi hun er frekk mot alt og alle. Hun går sikkert i forsvar med "jeg er bare ærlig" da svarer du "du et ikke ærlig,du er frekk og slem".

• Liker 10
Skrevet

Er dette en av de som aldri juger,som må si ifra om hva de mener  (hvis de ikke gjør det juger de, og de sier jo alltid sanhenten(

Kutt henne ut, slike folk er slitsome. c

Anonymkode: 48e2c...600

Skrevet (endret)

Dobbelpost....

Endret av Linnpinn9
Skrevet

Er dette en av de som aldri juger,som må si ifra om hva de mener  (hvis de ikke gjør det juger de, og de sier jo alltid sanhenten(

Kutt henne ut, slike folk er slitsome. c

Anonymkode: 48e2c...600

Skrevet

Skulle nesten tro hun var misunnelig på deg. Kanskje hun egentlig synes han du datet var veldig flott og kjekk? Hun synes hårfrisyren din var veldig fin? 

Jeg hadde også en venninne som var så frekk hele tiden. Hun var direkte slem og ufyselig. Hadde alltid noe frekt og negativ å si. Det er mange som har droppet henne som venninne. Hvem gidder å ha en slik venninne da? Det var noe hun sa til meg som såret meg veldig, så jeg sendte henne på dør og hun skjønte ikke hvorfor jeg reagerte. Hun var jo bare ærlig :roll: Jeg har i flere år slitt med vekten og vært overvektig. Det er et veldig sårt tema for meg. Da jeg hadde klart å gå ned 7-8 kg, så var jeg stolt. Da sa hun "altså, du er fortsatt feit og ekkel, så skjønner ikke hvorfor du er så stolt? Gå ned 20 kg til, så kan du skryte og være stolt" 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, bopera skrev:

Hadde en slik venninne, hun fant alltid noe å klage på, eller vred positive ting til negative. 

*snipp*

Dette minner meg en del om en x-venninne jeg hadde, det ble så ille at andre jeg kjente ikke ville treffe meg om hun var med. Så jeg kom jo i en ganske kinkig situasjon siden hun ville være med overalt, hele tiden. (dette var før det egentlig gikk opp for meg hvor ille hun var). Det endte jo derfor med at jeg til stadighet løy til til henne når jeg egentlig skulle treffe øvrige venner, men som ikke ville treffe henne. Galt av meg på veldig mange måter, men jeg hadde ikke baller til å si sannheten, av mange årsaker. Det er en lettelse nå som hun omsider er ute av livet mitt, av andre årsaker riktignok.

Anonymkode: 6056b...7db

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Navnet begynner på E ja. Vil ikke si navnet her, men vi bor i Oslo området. 

Starter etternavnet på R? Hvis det gjør det snakker vi om samme person.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...