AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #1 Skrevet 2. oktober 2016 Vet ikke helt hva jeg bør gjøre. Flyttet til en by hvor jeg fikk en god jobb jeg trives i. Men jeg flyttet pga han jeg var sammen da. Nå har vi slått opp. Jeg har bodd der i ett år, og tenker å fullføre årsvikariatet mitt ut dette året også. Men så kjenner jeg at jeg ikke orker å bli der mer! Jeg kjenner ingen, og hjembyen er fem timer unna med tog! Jeg vil flytte hjem. Men er så fryktelig redd for det ang jobb. Tenk om jeg ikke får noe? Og må gå på nav? Hva tenker arbeidsgivere når noen velger å flytte hjem igjen etter å ha hatt en god og relevant jobb? Noen som har tatt et sånt valg noen gang? Det høres kanskje ikke så ille ut, men jeg orker ikke bli. Og jeg føler at jeg må reise fra en trygg jobb (90% sikker på at jeg blir tilbudt fast stilling snart) til noe som er usikkert... Anonymkode: 381cd...c4e
ajarRun Skrevet 2. oktober 2016 #2 Skrevet 2. oktober 2016 De tenker vel at du er impulsiv, og uten evne til å planlegge. Hvorfor ikke begynne å søke jobber med en gang?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #3 Skrevet 2. oktober 2016 Søk jobber i hjembyen du. De fleste arbeidsgivere har full forståelse for at folk "vender hjem " 😊 Anonymkode: 64124...33f 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #4 Skrevet 2. oktober 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt hva jeg bør gjøre. Flyttet til en by hvor jeg fikk en god jobb jeg trives i. Men jeg flyttet pga han jeg var sammen da. Nå har vi slått opp. Jeg har bodd der i ett år, og tenker å fullføre årsvikariatet mitt ut dette året også. Men så kjenner jeg at jeg ikke orker å bli der mer! Jeg kjenner ingen, og hjembyen er fem timer unna med tog! Jeg vil flytte hjem. Men er så fryktelig redd for det ang jobb. Tenk om jeg ikke får noe? Og må gå på nav? Hva tenker arbeidsgivere når noen velger å flytte hjem igjen etter å ha hatt en god og relevant jobb? Noen som har tatt et sånt valg noen gang? Det høres kanskje ikke så ille ut, men jeg orker ikke bli. Og jeg føler at jeg må reise fra en trygg jobb (90% sikker på at jeg blir tilbudt fast stilling snart) til noe som er usikkert... Anonymkode: 381cd...c4e Da opplyser du til en eventuell ny arbeidsgiver at du lengter hjem til venner og familie. Alle evner å forstå dette. Er du åpen og ærlig så vil en ny arbeidsgiver og se at du ikke vil slutte i jobben på ditt hjemsted fordi du da er hjemme. Bruk ting du nå tenker negativt om, til noe positivt. Får du ikke jobb innen for ditt yrke, så søker du andre jobber for å vise at du er feksibel mens du søker på jobber du har utdannelse til. Da viser du nye arbeidgivere at du er løsningsorientert, fleksibel og står i jobb fremfor å gå på Nav. Igjen, tenk positivt, og finn løsninger. Anonymkode: 2741b...a0b 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #5 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg skal starte å søke jobber med en gang i februar, når de fleste stillingene blir lagt ut. Jobber i skolen, så jeg følger skoleåret. Jeg tenker bare at, tenk om jeg ikke får jobb i hjemtraktene? Skal jo søke i nabobyene og. Og jeg kommer jo mest sannsynlig til å få tilbud om videre jobb der jeg bor nå. Så da blir jo valget å bli og jobbe men mistrives, eller å flytte og være arbeidsledig. Regner jo med at jeg får NOE, men så er det den der tenk om da... TS Anonymkode: 381cd...c4e
Gjest antbug Skrevet 2. oktober 2016 #6 Skrevet 2. oktober 2016 Folk bytter jobber hele tiden og du har jo dessuten en svært forståelig grunn til å gjøre det. Jeg ville sagt som det var til en mulig ny arbeidsgiver og kan ikke tenke meg at de skulle ha problemer med det. Søk, søk og søk enda mer, så har du kanskje ting nesten på stell før du flytter hjem. Blanke ark og familie og venner rundt deg, det blir et mye bedre liv enn det høres ut som du har nå. Krysser fingrene for at det ordner seg snart!
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #7 Skrevet 2. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal starte å søke jobber med en gang i februar, når de fleste stillingene blir lagt ut. Jobber i skolen, så jeg følger skoleåret. Jeg tenker bare at, tenk om jeg ikke får jobb i hjemtraktene? Skal jo søke i nabobyene og. Og jeg kommer jo mest sannsynlig til å få tilbud om videre jobb der jeg bor nå. Så da blir jo valget å bli og jobbe men mistrives, eller å flytte og være arbeidsledig. Regner jo med at jeg får NOE, men så er det den der tenk om da... TS Anonymkode: 381cd...c4e Ting løser seg. Tenk konstruktivt og se mulighetene istedet for umulighetene. Får du jobb i hjembyen din - alle problemer blir borte. Får du jobb i en av nabobyene - du har kommet mye nærmere hjembyen din. Alt blir lettere og avstandene er kortere. Knskje det er mulig å bo i hjembyen og jobbe i nabobyen? Får du ikke jobb i hjembyen eller en av nabobyene, men derimot i den byen du nå bor - ok, planene om å flytte hjem utsettes en liten stund (ett år ad gangen), men du har jobb og bygger kompetanse mens du venter på at det skal lyses ut jobb i hjembyen eller nabobyene. Omkommer du dersom du må jobbe ett år til i den byen du nå befinner deg? Tvilsomt. Klarer man å holde motet oppe mens man venter? Ja, det må man jo bare, - for alternativet er å legge seg ned for å dø - og det gavner deg absolutt ikke. Anonymkode: 002e5...845
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #8 Skrevet 6. oktober 2016 Det er ikke noe problem å bytte jobb, men du bør finne ny jobb før du sier opp den du har nå. Anonymkode: aba21...12c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå