PhilosopherSe7en Skrevet 2. oktober 2016 #1 Skrevet 2. oktober 2016 Kom over reklame for "magisk kake" som jeg tenker å prøve meg på for å få laget noe raskt og enkelt til dessert i dag, men kunne tenkt meg å hatt denne som en sjokoladekake istedet. Noen som har erfaring med det, og hvor mye kakao en bør ha i og hvor mye mindre mel en bør ta i? https://coop.no/extra/videoer/magisk-kake-med-3-lag-i-1-rore/
Ella1 Skrevet 2. oktober 2016 #2 Skrevet 2. oktober 2016 Denne har jeg også hatt planer om å lage lenge. Jeg ville bare hatt i kakao til røren ser passe mørk ut, tror ikke det skal vøre nødvendig å kutte noe særlig på melet. Evt. lage den uten kakao første gangen for å se hvordan konsistens røren egentlig skal ha. Denne oppskriften er det jeg kommer til å bruke; http://www.godt.no/#!/artikkel/23799830/Den+magiske+kaken+som+lager+seg+selv&xtor=CS1-2-23799830[Den+magiske+kaken+som+lager+seg+selv]
schmii Skrevet 2. oktober 2016 #3 Skrevet 2. oktober 2016 Ifølge denne oppskriften, skal det være 40g kakaopulver og 70g Mel Mengden andre ingredienser er like i begge oppskriftene.
PhilosopherSe7en Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2016 Ja det kan stemme, da det er 110 g hvetemel i de andre oppskriftene som ikke inneholder kakao. Får kaste meg rundt å teste
PhilosopherSe7en Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2016 Ble ikke så magisk denne kaken likevel. Ikke kutte ned på mel om en skal ha kakaopulver i, da blir det ekstrem suppe. I tillegg så lakk bakeformen siden røren var så tynn. Var sikker på at jeg hadde tatt den kakeformen som var 100% tett, men den gang ei. Så en del lakk ut og ned på platen under. Magisk rot kan det vel kalles etter første forsøk.
Rumle Skrevet 2. oktober 2016 #6 Skrevet 2. oktober 2016 (endret) Kanskje du bare kunne smeltet sjokolade og tatt i i tillegg? Jeg pleier å gjøre det når jeg lager muffins (bare sånn ferdig toro-mix altså), og det funker i alle fall ganske bra Pleier ofte å ta litt ekstra smeltet smør oppi også. Endret 2. oktober 2016 av Rumle 1
penny_ Skrevet 2. oktober 2016 #7 Skrevet 2. oktober 2016 4 minutter siden, Rumle skrev: Kanskje du bare kunne smeltet sjokolade og tatt i i tillegg? Jeg pleier å gjøre det når jeg lager muffins (bare sånn ferdig toro-mix altså), og det funker i alle fall ganske bra Pleier ofte å ta litt ekstra smeltet smør oppi også. Det er noe spesielt med disse magiske kakene, skjønner du. Man må følge oppskriften til punkt og prikke.
Rumle Skrevet 2. oktober 2016 #8 Skrevet 2. oktober 2016 Akkurat nå, penny_ skrev: Det er noe spesielt med disse magiske kakene, skjønner du. Man må følge oppskriften til punkt og prikke. Aha - ja da skal jeg ikke uttale meg
PhilosopherSe7en Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter #9 Skrevet 2. oktober 2016 Ja jeg laget like greit en ny en siden det ble så mye tull med den første. Valgte fortsatt å ta kakaopulver i. Jeg lager ikke denne kaken igjen, ihvertfall ikke med kakaopulver i. Den var rett og slett ikke noe god. Prøver meg nok på en vanilje utgave også en dag, men er den like kjip så er jeg ferdig med denne kaken.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #10 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg testet kakeformen min med vann i og mener virkelig at det ikke lakk ut noe, men likevel sprang denne kaken vilt lekk over hele kjøkkenet og i komfyren min er det mulig.. kanskje det er det som er magisk Anonymkode: 5b160...a6e 1
PhilosopherSe7en Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter #11 Skrevet 8. oktober 2016 Ja det blir ett magisk griseri av hele opplegget. Ikke smakte den godt i det hele tatt heller, så denne kaken blir aldri laget eller smakt igjen. Takker meg lykkelig for at jeg har prolyse ovn så jeg fikk både ovn og stekebrett ren igjen
Fredsmegleren Skrevet 8. oktober 2016 #12 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg har laget den i lys utgave med sitron i, det ble veldig godt Tok ikke spesielt lang tid å lage selve røra, men når den er ferdigstekt skal den helst stå minst 4 timer i kjøleskapet for å få riktig konsistens. Første gang jeg laget kaken ble den ganske flat, mens andre gang ble den veldig fluffy så resultatet kan variere litt.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #13 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg helte den over i en hel kakeform etter å ha sarvet ned halve kjøkkenet og den ble god (brukte oppskriften i linken) men den så jo ikke så fin ut da siden det var en form det er meningen man skal snu kaken opp ned fra så måtte lirke den ut.. smakte som en slags vaniljepudding. Hvis det eksisterer en SÅ tett springform så kunne den sikkert blitt bra Anonymkode: 5b160...a6e
Gjest Ajax Skrevet 8. oktober 2016 #14 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg forventet noe helt annet da jeg leste MAGISK kake 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå