AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #1 Skrevet 2. oktober 2016 Hei, Min beste venninne sliter med å få barn. Hun har mistet 2 ganger nå (1 spontanabort i uke 6 og en MA i uke 17). Hun tar dette veldig, veldig tungt da hun har snakket om barn siden vi var små. Hun elsker barn og det er en av hennes største drømmer å kunne stifte en familie! Hun og samboeren skal gå videre og få profesjonell hjelp nå. Hver gang vi i vennegjengen forteller om noen som er blitt gravide kan du se på hele henne at hun blir skikkelig trist. Problemet mitt er bare at jeg føler at vennskapet vårt kommer til å ryke om jeg blir gravid selv nå før henne.. Det var i grunn ikke et tema å begynne å prøve selv før hun sa de skulle prøve. Av en eller annen grunn har jeg alltid følt at jeg må gjøre det samme som henne og av en eller annen grunn klarte jeg uheldig å si "nå kan vi jo få på likt" når hun mistet siste gang. Det ble ikke veldig godt tatt i mot, for å si det sånn.. Prøvde bare å muntre opp men klarer nok ikke å sette meg helt inn i dette hun går/har gått igjennom. Så spørsmålet er, er jeg en dårlig venninne om jeg prøver selv nå og bli gravid? Anonymkode: 93a79...4f6
Siri84 Skrevet 2. oktober 2016 #2 Skrevet 2. oktober 2016 Selvfølgelig er du ikke en dårlig venninne fordi du selv ønsker deg barn! Du kan jo ikke la vær å få barn av frykt for at det skal såre venninnen din! Til dine ubetenksomme kommentar; forklar til venninnen din! Snakk med henne! Det er lov å være dårlig på å vite hva man skal si og hvordan man skal reagere! Dersom du er ærlig og har åpen kommunikasjon, kan dette føre dere nærmere hverandre, istedenfor at det skal skape avstand! Bare si til henne at du mente det som trøst, men at du ikke aner hva du skal si eller gjøre! Lykke til ☺ 4
Gjest O.G. Skrevet 2. oktober 2016 #3 Skrevet 2. oktober 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så spørsmålet er, er jeg en dårlig venninne om jeg prøver selv nå og bli gravid? Anonymkode: 93a79...4f6 Nei.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #4 Skrevet 2. oktober 2016 Veldig trist at hun sliter med å bli gravid, så det er nok et veldig ømt tema for henne når "alle andre" kan bli gravid og ikke henne. Hvis du ønsker med hele deg og ditt hjerte å få et barn, så er det jo klart at du må følge ditt ønske om å bli mor. Det er forståelig at du kanskje føler det som svik mot din beste venninne, men det er så dumt å basere sine livsvalg på at noen kan bli såret. Da mister man gjerne mye livsglede selv. Man vet ikke alltid hva man skal si i sike situasjoner, så du må rett og slett bare trå forsiktig og gjøre deg forstått og være åpen og ærlig med din venninne så vil hun nok forstå og ikke ta ting ille opp Anonymkode: cbcbb...8a1 1
Gjest kokosnøtt Skrevet 2. oktober 2016 #5 Skrevet 2. oktober 2016 Som du skriver så vil du alltid gjøre det samme som denne venninna.. Hva med å kjøre ditt eget løp uavhengig av hva venninna di velger å gjøre i livet? Utfra innlegget ditt virker det mer som du vil ha barn fordi venninnen din prøver, ikke fordi du har så innmari, sinnsykt lyst på.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #6 Skrevet 2. oktober 2016 Du kan ikke bestemme livet ut ifra andres liv. Ønsker du deg barn nå, så prøver du også. Du kan ikke la være å få barn i tilfelle venninnen din ikke får... Anonymkode: 04739...357
Biloba Skrevet 2. oktober 2016 #7 Skrevet 2. oktober 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Så spørsmålet er, er jeg en dårlig venninne om jeg prøver selv nå og bli gravid? Anonymkode: 93a79...4f6 Slik du beskriver tanker rundt prøving, ser jeg ikke så mye motivasjon for å bli mor enda. Prøvingen er et prosjekt du har lyst å starte med fordi din venninne har startet. Kommentaren din etter at hun mistet en av sine ufødte er helt hårreisende, du har ikke skjønt så mye. Å få barn er ikke en venninnegreie. Det er en dyp forpliktelse med din mann, overfor ditt fremtidige barn. 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #8 Skrevet 4. oktober 2016 Dette er grunnen til at vi ikke forteller noen at vi prøver. Hvorfor utsette seg for dette? Anonymkode: 95213...8f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå