Gå til innhold

Kreativ og fin julegaveinnpakning. Vil du gi dine tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine gaver blir så kjedelig innpakket.

Hva slags papir og bånd bruker du, og hvordan pakker du inn og evt pynter gavene?

Hjemmelagede gavelapper, lager du det? Ønsker tips også om det

Anonymkode: 531b9...afb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på YouTube, mange som har lagt ut videoer av hvordan man lager helt utrolig fantastiske gaver. Noen enkle og noe jeg tror man må være litt origami kjent for å få til, men bra inspirasjon :)

Skrevet

Det som du burde gjøre nå som det er høst er å samle inn litt kongler,eikenøtter og tynne pinner. Vask dem og tørk dem og i Desember spraylakkere du dem i feks gull,sølv eller hvitt. Bruk det som pynt på gavene. Du kan også kjøpe hele hasselnøtter og gjøre det samme. Å feste dem til pakka kan du gjøre med superlim feks.

Av innpakning synes jeg det er fint med feks notepaper eller "bokbindpapair" du vet det brune man bruker på skolebøker. Så kam du kjøpe noen fine bånd på feks garnbutikker sånne litt brede silkebånd.

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke bare å bruke noe av det du finner i butikken, da?

Finnes jo tusenvis av variasjoner.  ☺

Skrevet

Selv er jeg veldig glad i helt enkelt gråpapir! Det er veldig enkelt å pynte med fint stempel for eksempel, eller med granbar og hyssing, silkebånd/ulltråd... Du kan lage fine tegninger på papiret, av den avanserte sorten eller enkle geometriske former. Bruk av paljetter og klistremerker/glansbilder kan også gi et fint inntrykk :)

I fjord lagde jeg små grantrær i origami som jeg hengte på gavene og det var ganske populært!  Ellers så lager man enkelt små "pompoms" med restegarn, som man kan henge på gaven eller lime på med pistol-lim!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...