Gå til innhold

Kjøpe ny kjole...trenger tips og gode råd


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei alle medsøstre.

Saken er at jeg har tenkt å kjøpe meg en ny kjole nå. Som vi alle vet så er det julebordsesongen om ikke alt for lenge eller skal jeg si som er satt i gang.

Kan legge til at det er 10 år siden sist jeg har vært på noen julebord.Så da er det vel på tide;-)

Og da er spørsmålet hva i alle dager en skal kjøpe seg?

Jeg har valget mellom flere butikker, men jeg har tenkt å ikke bruke mer enn 3-500 kr + litt tilbehør. Har tenkt å ikke bruke all verden til penger på å kjøpe.

Hva slags kjole er det du ville du kjøpe? Tenker da på farge, med eller uten splitt, lengde på kjolen osv osv.

Og det må være noe lekkert/behaglig å ha på seg selvsagt.

Dersom noen har nettsider med eksempel å vise til så sier jeg ikke neitakk til også det.

Kort om meg selv så bruker jeg str 42.

Er en 170 lang og er blond. Jeg har litt guttaktigeformer.Og er nesten altetene når det gjelder farger. Jeg er mer av den klassisk 30åringstypen:-)

Og så er det en liten ting til jeg lurer på, men det har med strømper å gjøre. Hva slag strømper bruker du under kjolen. Valget er mellom strømpebukse, stay-ups eller til hofteholder.

Jeg blir veldig glad for alle gode råd/tips som jeg kan få:-)

Ha en fin julebordstid og ikke spis for mye for det er ikke noe hyggelig:-)

Håper på mange svar.Tipper det er sikkert flere som tenker det samme som meg:-)

Dersom jeg ser det blir flere alternativ som er på nett så kommer jeg til å lage en avstemming på dette:-) For å gjøre litt ekstra ut av det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, min konklusjon er iallfall som følger:

For 300-500 kroner får du ikke kjempegod kvalitet som holder år etter år og så videre. Derfor ville jeg satset på en søt motekjole og ikke nødvendigvis en som du tenker "Men jeg kommer sikkert ikke til å kunne bruke den så mange ganger..." Den lille sorte kan du kjøpe deg en annen gang!

Mitt forslag er derfor å kjøpe en kjole med farge! Kommer garantert til å være nok sort likevel. Har sett masse søte femtitallskjoler med sløyfe i livet, kjoler med tyllunderskjørt, lange kjoler osv... Sånne i "juksesilke", dvs polyester! Felles for alle er at de er ganske motepreget, men kjempefine!

Spesielt B-Young, Vero Moda og Voice of Europe har mye fint i den prisklassen. Og har sett en kjempesøt i limegrønt på Vivikes, de har ikke nettsider, så har ei bilde...

Prøvde å finne noen andre nettsider, men få som hadde kjolene ute! Vero Moda hadde noen få, www.veromoda.no, men husk å slå av popup-blokker!

Synes selv det er "tryggest" med strømpebukser, spesielt dersom kjolen er kort. Men hvis den er stram i livet, kan strømpebuksen synes igjennom! Strømpeholder synes jeg iallfall blir klumpete, og strømpene holder oppe likevel, er min erfaring!

Og så kjøper du deg noen billige "fjompesandaler", feks på Økonomisko eller Din Sko. Men noen lekre smykker til og en stilig veske, voilà!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...