Gå til innhold

Hva syns dere om pappas reaksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle hjelpe med å klippe gressetidag, pappa gikk ut litt før meg for å starte opp. Når jeg gikk ut til han tok jeg han forsiktig på ryggen for å få han til å gi meg gressklipperen, da skvatt han så mye fordi han ikke hørte at jeg kom så han løftet knyttneven og demonstrerte at han holdt på å slå meg fordi han ble sint på meg som gjorde han så redd. I mens han forklarte hvor redd han ble, samt stygge ord, demonstrerte han at han ville sparke meg ved å sparke ut i luften.

Skal nevnes at han aldri har vært voldelig mot meg.

Jeg begynte å gråte fordi syns det var så dårlig gjort. Når jeg var ferdig kom pappa bort til meg å beklager seg og forklarte at det var fordi han ble redd og reagerte med sinne pga frykten han fikk. Jeg er veldig tilgivende og snill til vanlig, men da var jeg fortsatt så såret at jeg sa: Om jeg skulle reagert så kraftig når du er direkte slem mot meg som nå, skulle du faktisk fått grisebank!

Selvsagt mente ikke jeg det heller, men jeg sa det jeg sa for at pappa skulle få en sammenligning på at det ikke er riktig å reagere sånn. Likevel sitter jeg med dårlig sanvittighet for jeg er redd pappa tror jeg mente han fortjente bank, for det var ikke det jeg sa. Vurderer å forklare han hva jeg mente, men samtidig syns jeg ikke han fortjener det når han tillot seg selv å oppføre seg sånn mot meg.

... Takk for råd:)

Anonymkode: 258b6...c7e

Videoannonse
Annonse
Gjest WeirdAlien
Skrevet (endret)

Kan jeg spørre hvor gammel du er?

Dette høres ut som dere begge har reagert uheldig og ikke mente å såre hverandre i det hele tatt. Likevel synes jeg det er en veldig merkelig reaksjon når man skvetter av noe, og skjønner godt hvorfor du ble såret da han reagerte så kraftig når du bare tok ham på ryggen. 

Folk vil vel kanskje si at du burde tenkt over hvordan du gjorde det, og at du "burde gått foran ham og vinke istedenfor", men det er jo egentlig helt tilfeldig at du der og da valgte å bare gå bort og prikke ham på ryggen for å få oppmerksomheten hans.

Disse følelsene går mest sannsynligvis over etterhvert, du kan jo prøve å forklare deg, men det virker som dere begge er i et litt "rart" modus nå. Du har ikke akkurat gjort noe galt, for å si det sånn. Jeg hadde blitt ganske overrasket hvis faren min hadde demonstrert at han skulle slå og sparke meg for at jeg fikk ham til å skvette? Det er ikke greit.

Endret av WeirdAlien
Skrevet

Du krusemaksimerer overreaksjonen hans

Anonymkode: f0376...a8a

Skrevet

Får din overreagerte på situasjonen, og det samme gjorde du. Jeg tror det er best å bare legge den død. Hvis får din reagerte på det siste du sa, så er han nok moden nok til å komme til deg å stille spørsmål. 

Tenker jeg da :)

Skrevet

Menn har en tendens til å reagere med sinne i forskjellig grad når de skvetter. Dette ligger i instinktene deres fra de en gang var jegere og måtte passe seg for andre farer. Han reagerte som en mann, men selv om han følte sinne var det feil å vise aggresjonen sin til deg på den måten. Tviler på at han gjorde dette med vilje, så han føler seg nok litt dum på grunn av det. 

Skrevet (endret)

Gå og gi faren din en klem, av og til må en bare gi folk litt "slak" selv om de gjør en feil, ikke er det nødvendig å fordele skyld  bestandig heller, Så er det bare en ting jeg vil nevne, når folk jobber med farlige maskiner som jo gressklipperen er, så er det greit å prøve få øyekontakt eller snakke når en vil ha kontakt

Endret av Apis
  • Liker 1
Skrevet

Når man blir veldig skremt er det vanlig å reagere med sinne eller gråt, det er bare kroppen som reagerer som den skal. Ja, han overreagerte men det var jo fordi han ble redd. Har du aldri blitt skikkelig redd selv? Jeg truet broren min med grisebank en gang han skremte meg(var et uhell):P Sånn i ettertid tuller vi med det.

Faren din bad jo uansett om unnskyldning. Men samtidig er det selvsagt greit at du også får en reaksjon på å se såpass voldsomt sinne, det er jo også helt normalt. Jeg tror nok dere begge skjønner at den andre ikke egentlig mente det dere sa, men det kan være greit å si det høyt også:)

Anonymkode: ad692...7cf

Skrevet

Jeg synes dere begge over reagerte her. Men du mer enn faren din. Han skvatt nok skikkelig og ble veldig redd og reagerte der og da.
Du gikk jo rundt og var fornærmet lenge, selv når han ba om unnskyldning.
Hadde faren din være av det voldelige slaget eller tidligere hadde gjort noe som skremte deg, kunne jeg ha forstått det, men dette er blåst veldig opp, synes jeg,

Anonymkode: 8305c...453

Skrevet

Jeg synes reaksjonen er ganske drøy. Det unnskyldes liksom med at han ble skremt, han er tross alt en voksen og han henvendte seg på det viset til TS som jeg igjen tolket at er et barn/ungdom noe jeg mener er oralt uakseptabelt. Jeg synes han burde klare å styre seg og heller si fra at tilnærmelsesmåten til TS ikke var bra istedet for å reagere som en villmann. Hadde han vært på jobb og det var en kollega så hadde han mest sannsynlig grunnet respekt ovenfor kollega og jobben reagert veldig anderledes og mer modent. For meg vitner reaksjonen om at far ikke har en særlig respektfull måte å opptre fremfor og ikke minst mot sitt barn. 

Ser for meg gamlingen stå der med gressklipperen og hytte med neven og sparke i lufta.. Det er også et nokså pinlig syn i mine øyer.. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle hjelpe med å klippe gressetidag, pappa gikk ut litt før meg for å starte opp. Når jeg gikk ut til han tok jeg han forsiktig på ryggen for å få han til å gi meg gressklipperen, da skvatt han så mye fordi han ikke hørte at jeg kom så han løftet knyttneven og demonstrerte at han holdt på å slå meg fordi han ble sint på meg som gjorde han så redd. I mens han forklarte hvor redd han ble, samt stygge ord, demonstrerte han at han ville sparke meg ved å sparke ut i luften.

Psykopat?

Skrevet
3 minutter siden, jabx skrev:

Psykopat?

:blink:

Anonymkode: 9c1ac...67b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...