Gå til innhold

Hva er den beste og verste julekvelden din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen julehøytider, og da spesielt selve julekvelden, som skiller seg ut fra alle de andre? Både på godt og vondt.

Anonymkode: bca05...5c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe skikkelig ille. Andre kommer sikkert til å fortelle om verre opplevelser,men for meg var det når jeg skulle feire med samboeren min sin familie. Vi har veldig ulik måte å feire jul på. Han har null tradisjoner og de er litt sånn at jul bare er ork og kjipt så det ble ikke så veldig bra julefeiring.

Det var jo koselig å reise bort dit på julaften,men jeg savnet virkelig min egen familie og våre tradisjoner. Ble en veldig dempet julefeiring og jeg synes det var kjipt at de var så negative. Jeg elsker jo jul og vil ha skikkelig julefeiring. Prøvde å gjøre noe for meg og samboeren min,men han er lite interessert. Ble sittende alene og se på juleprogram mens han spilte playstation. Litt kjipt må jeg innrømme.

Den beste må ha vært året etter. Da hadde jeg ikke sett familien min på lenge,og alle var glade for å se meg og fikk litt den der følelsen jeg hadde da jeg var barn. Det å gjøre de tradisjonene jeg var vant til,huset var pyntet og alle er like glad i jul som meg var så koselig. Vet jo at det ikke kommer til å vare evig,men så lenge vi ikke har barn så kommer jeg til å feire mest med min famile.

Anonymkode: 0e34d...715

• Liker 9
Skrevet

Beste: være med familien, se askepott, spise god middag, ha det koselig sammen

Verste: Når pappa drikker og mamma og pappa begynner å krangle

Anonymkode: abc29...840

Skrevet

Å rangere forskjellige julehøytider opp mot hverandre blir feil, men å sitte alene er det kjipeste - gjorde det bl.a. i fjor da familien bor i vest og jeg jobbet natt til julaften her i øst. Hadde da bare fri 1 og 2 juledag, så droppet å reise hele den lange veien bare for to dager, kunne jo risikere å stå værfast på gal side av fjellet også da og ikke komme meg på jobb igjen når jeg skulle. Var dog avslappende å behagelig å være alene, ingen stress...

Skrevet

Verste var definitivt det året hesten min ble akutt syk og måtte avlives på julaften. Ble mye grining den dagen... 

• Liker 7
Skrevet

Verste var etter dødsfall i familien. Jeg ville ikke feire,vi hadde ikke pyntet eller noe. Jeg lå og sov til ca 17-18 før jeg tvang meg opp og vi spiste litt mat og åpnet gaver. Gikk og la meg igjen kl 22.

Nyttårsaften samme året var same thing. La meg 22 og opp langt på dag den 01.01

• Liker 1
Skrevet

Verste er definitivt året jeg skulle feire med min mor, onkel, min storebror og min mors kjæreste. Min mors kjæreste klikket bananas allerede til frokost fordi kaffen var for svak, onkel prøvde å roe ned og fikk seg en dask fra min mors kjæreste. Det endte med roping, skriking og slag, og dette fortsatte utover formiddagen. Det var konstant krangling. Før middagen en gang var ferdig var broren min så lei at han kledde på seg og gikk til hybelen en times gåtur unna. Onkelen orket ikke se på at søstra ble slått og truet, så jeg kjørte onkelen min til et av hans barn så han kunne feire jul der. Jeg dro til pappa, som jo selvsagt ikke hadde stelt i stand noe da han egentlig skulle bort på julefeiring, men som ble avlyst grunnet plutselig dødsfall hos de som arrangerte... Den julen var helt katastrofe. Min far var/er alkoholiker og drakk til han sovnet(han blir i det minste ikke voldelig).

Påfølgende år var kanskje det beste. Jeg nektet å komme hjem. I stedet reiste jeg til London i førjulstiden, og feiret jul på hybelen. Jeg lagde til skikkelig julefrokost med hjemmelagde rundstykker med godt pålegg, lagde ribbe for første gang med riskrem til dessert(tok 3 dager med riskrem før jeg fant mandelen og kunne spise marsipangrisen:P), jeg hadde filmer, spill og serier, pyntet meg i kjole og hadde på levende lys og musikk. Gikk tur på ski og dro på julebesøk hos en bekjent. Det var faktisk helt fantastisk. Men jeg trives greit i eget selskap da, det hjalp jo sikkert en del.

Anonymkode: e5f56...9ac

• Liker 24
Gjest Catalina Culès
Skrevet

De verste: Når min far var full og høy på piller.

De beste:  Når jeg endelig slapp å feire jul med han.

Skrevet

Den verste; da jeg feiret med eksen, hans far og stemor.
Jeg hadde jo lyst, men da selve dagen var der så ble det bare helt feil.
Var litt ekstra kjipt p.g.a. jeg måtte avlive katten min rett over nyttår,
så julen ble litt preget av det siden han var syk..

Den beste; julene jeg feiret enten hos i mormor eller bestemor sitt hjem da jeg var yngre.
Noe helst spesielt med besteforeldre-jul :hjerte:

Skrevet

Den verste var første året jeg feiret borte med samboer. De gjorde sitt beste for at jeg skulle trives, men det ble rart uansett. Var i tillegg sliten på grunn av jobb. Kvelden var altså langt fra ille, men skiller seg likevel ut.

En som skiller seg ut i god forstand var et av de siste årene bestemoren min var i live. Hun bodde i nabohuset, men orket ikke å sitte og spise julemiddag med oss. Så jeg tok med meg maten min inn til henne, så satt hun i stolen sin og jeg på puffen hennes og spiste, vi snakket en del sammen, før jeg fulgte henne inn til gaveåpningen. Jeg vokste omtrent opp hos bestemoren min og når jeg savner henne, er dette en fin ting å se tilbake på.

• Liker 13
Skrevet
18 minutter siden, MeredithG skrev:

Den verste var første året jeg feiret borte med samboer. De gjorde sitt beste for at jeg skulle trives, men det ble rart uansett. Var i tillegg sliten på grunn av jobb. Kvelden var altså langt fra ille, men skiller seg likevel ut.

En som skiller seg ut i god forstand var et av de siste årene bestemoren min var i live. Hun bodde i nabohuset, men orket ikke å sitte og spise julemiddag med oss. Så jeg tok med meg maten min inn til henne, så satt hun i stolen sin og jeg på puffen hennes og spiste, vi snakket en del sammen, før jeg fulgte henne inn til gaveåpningen. Jeg vokste omtrent opp hos bestemoren min og når jeg savner henne, er dette en fin ting å se tilbake på.

Rørende :hjerte:

• Liker 4
Skrevet

Beste julekvelden min var den jeg fikk bruke kjole første gang

Verst var første julekveld etter at far min døde.

• Liker 1
Skrevet
På 2.10.2016 den 3.20, AnonymBruker skrev:

Beste: være med familien, se askepott, spise god middag, ha det koselig sammen

Verste: Når pappa drikker og mamma og pappa begynner å krangle

Anonymkode: abc29...840

:hug:

Skrevet

Har ikke noen spesielle "den beste", men det må vel ha vært da jeg var barn og vi feiret sammen med min bestemor som bodde i samme hus som oss - dog i egen leilighet. En annen svært bra jul var en jeg feiret sammen med eksen. 

Den absolutt verste var julen da faren min døde. Dvs. han døde rett før jul så på julaftens morgen kom et  bud med tingene hans på døra - klær og klokke og den slags som han hadde hatt med seg og på seg da han ble innlagt på sykehuset. Formiddagen gikk med til begravelsesplanlegging.Han skulle begraves i romjula så det var litt å ta tak i. Om kvelden kikket min mor og jeg oppgitt på hverandre: "Julemiddag? No way, ikke i år nei." Det ble Fjordland skinkestek den julaftenen, og jeg kan vel trygt si at vi var lite entusiastiske ved gaveåpningen. Pakker hadde jo blitt innkjøpt før han døde så vi måtte nesten åpne dem. 

• Liker 6
Skrevet

Beste ikke på sykehus. Verste på sykehus

Skrevet

De beste julaftene jeg har hatt var de hvor vi dro til Hawaii og Dubai. 

Skrevet

Den verste julen var vel første jul etter at Pappa døde. 

Tror ikke jeg har noen som skiller seg ut som den beste julen, de aller aller fleste julene har vært kjempefine. :hjerte:

Skrevet

Verste: Jeg var 16 år gammel, hadde diaré og måtte sitte og holde meg mens vi åpnet gavene - Jepp, jeg dreit meg ut.

Beste: Julen jeg fant ut at jeg var gravid :) 

• Liker 1
Skrevet

Verste jul var faktisk ifjor. Vi var bortreist til familien min og bodde på hotel. Sønnen og mannen min fikk spy-/omgangssyke natta til julaften, jeg omtrent rømte med minsten og vi bodde hos min søster (de har gjesterom, så i utgangspunkt kunne vi alle bo der, men spesielt min mann syns det er slitsomt å sitte oppå hverandre i en hel uke, derfor hotel). Reiste med både mat og gaver til hotellet, men de 2 var helt utslitte og kunne ikke brydd seg mindre om at det var julaften.

Beste jul var da jeg var barn og endelig fikk egen sykkel.

Anonymkode: 8259e...23e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...