Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest, bøker
Skrevet

Hei

Jeg lurer på om noen her har tips til hvor man kan få kjøpt billige bøker på nett?

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg kjøper mest bøker hos www.amazon.co.uk

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk skal du ha, kanskje bøker på engelsk kan bestilles derfra. Noen nettsteder med norske bøker også?

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har bestilt bøker hos www.norli.no, og www.bokkilden.no

Om de er billige, vet jeg ikke helt. Men de har hatt det jeg har vært ute etter. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hehe, nei det er de jeg også har vært innom. Og de er ikke spesielt billige. Men takk skal du ha! :)

Skrevet

Det er også flere bøker som er tilgjengelige å lese rett fra nett. Feks George Orwells 1984.

Skrevet

Bøker har fastpris i Norge, så norske bøker har samme pris over alt.

Bøkene får en pris fra forlaget som gjelder det året de blir gitt ut + neste kalenderår, ingen har da lov å selge dem billigere med unntak av bokklubbene som får selge med en viss prosent rabatt til medlemmer, men de har til gjengjeld ganske stor porto så det går som regel opp i opp.

Jeg bestiller mine bøker fra www.mao.no

Gjest Anonymous
Skrevet

Haugen bokhandel er billigst og best på internett handel i Norge.

Skrevet

Jeg har bestilt noen bøker fra Haugen bokhandel og de er gode på pris. Noen ganger kjører de supertilbud og noen ganger sender de t.o.m. ut bøker gratis. Det vil si kun èn bok pr bruker men med litt kreativitet så er det ikke så veldig vanskelig. Har bl.a. fått "Den lille prinsen" og en Engelsk-Norsk, Norsk-Engelsk ordliste derfra.

Har nettopp kjøpt Brødrene Grimms vakreste eventyr fra Haugen og den var kjempefin men mange fine illustrasjoner i farger :) (høres nesten ut som at jeg jobber der men det gjør jeg ikkke).

Skrevet

Jeg har bodd i Volda i to år, så jeg kjenner Haugen godt. Det er en av de beste bokhandlene jeg vet om. I Volda hadde vi også Gnist, men Haugen var billigere en de også. De er veldig behjelpelige og kan skaffe alt.

Skrevet

Synes norli.no har absolutt best utvalg. Også har de prisgaranti :)

Skrevet

Har akkurat fått vinterkatalogen fra Haugen Bok! Mye fint og billig, spesielt på større verk.

Har også lyst på brødrene Grimm-eventyrene og så vil jeg ha Verdenshistorie-boken! :P

Og forresten så er det Mao og ikke Haugen Bok som har gratis bok første gang du bestiller. Ellers er jo bokklubbene er sikker slager for å få billige bøker, da tenker jeg på innmeldingspakken.

Gjest Ciara- ikke innlogget
Skrevet

Susanne: Det at Norli har prisgaranti er bare noe sprøyt de har kommet opp med. Som nevnt tidligere her, er det fastpris på norske bøker, så det er jo riktig at Norli har like lav pris på de norske bøkene som andre.... men det er ikke billigere. Når det gjelder engelske bøker, kan man i mange tilfeller finne dem billigere andre steder.

... jobber i bokhandel selv, så dette vet jeg ;)

Skrevet
Susanne: Det at Norli har prisgaranti er bare noe sprøyt de har kommet opp med. Som nevnt tidligere her, er det fastpris på norske bøker, så det er jo riktig at Norli har like lav pris på de norske bøkene som andre.... men det er ikke billigere. Når det gjelder engelske bøker, kan man i mange tilfeller finne dem billigere andre steder.

Jeg har ved flere anledninger fått tilbake mellomlegget ved kjøp av bøker på Norli, så en viss sannhetsgehalt har nok denne garantien :-) (Forøvrig, prisgaranti er at de betaler mellomlegget hvis du finner samme boken billigere et annet sted)

Skrevet

Har enda til gode å se engelske bøker billigere enn på Norli. Lonely Planet f.eks. selges mye billigere enn alle andre steder.

Og ang fastpris: ja, det er fastpris på alle norske bøker det året boken blir gitt ut og neste kalenderår. Etter dette er det jo fritt.

Og ja, jeg jobber på Norli :wink:

Gjest Ciara - ikke innlogget
Skrevet

Hehe! :) Det ble diskusjon her, gitt! :wink:

Bare for å presisere det jeg sa: Jeg sier ikke at Norli generelt er dyrere, - og Norli er jo også billigere på noen varer - jeg mener bare at det SOM OFTEST ikke utgjør noen forskjell.

Det er ikke så ofte at bokprisen settes ned etter de to årene selv om det er helt uproblematisk... så stort sett mener jeg at det som oftest kommer ut på ett hvor man kjøper norske bøker (her ser jeg bort fra salg - det lønner seg jo selvfølgelig å følge med hvor det er salg - og Norli har da ikke flere salg i løpet av året enn de fleste andre?). Selv om dere på Norli skal ha for at dere satser på skolebøker - så skolebøker som er eldre enn to år gamle er nok billigst hos dere.

Selv har jeg kommet over engelske bøker som selges billigere i bokhandelen der jeg jobber, enn hos Norli. Det kan jo selvfølgelig hende at jeg har kommet over alle unntakene da.

Uansett er jo det viktigste at kundene får bøkene de vil ha til en pris de kan leve med... :)

Skrevet

Bare for å presisere det jeg sa: Jeg sier ikke at Norli generelt er dyrere, - og Norli er jo også billigere på noen varer - jeg mener bare at det SOM OFTEST ikke utgjør noen forskjell.

Det er ikke så ofte at bokprisen settes ned etter de to årene selv om det er helt uproblematisk... så stort sett mener jeg at det som oftest kommer ut på ett hvor man kjøper norske bøker (her ser jeg bort fra salg - det lønner seg jo selvfølgelig å følge med hvor det er salg - og Norli har da ikke flere salg i løpet av året enn de fleste andre?). Selv om dere på Norli skal ha for at dere satser på skolebøker - så skolebøker som er eldre enn to år gamle er nok billigst hos dere.

Selv har jeg kommet over engelske bøker som selges billigere i bokhandelen der jeg jobber, enn hos Norli. Det kan jo selvfølgelig hende at jeg har kommet over alle unntakene da.

Uansett er jo det viktigste at kundene får bøkene de vil ha til en pris de kan leve med... :)

Skrevet

Skrevet

Sånn, der fikk jeg til gjengjeld forklart meg tre ganger :oops:

Skrevet
Hehe! :) Bare for å presisere det jeg sa: Jeg sier ikke at Norli generelt er dyrere, - og Norli er jo også billigere på noen varer - jeg mener bare at det SOM OFTEST ikke utgjør noen forskjell.

Og det er jeg selvfølgelig helt enig i :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...