Gjest Cement Skrevet 3. oktober 2016 #21 Del Skrevet 3. oktober 2016 Du sier noe @Francis Det er klart det er lett for bloggere å lyve på seg hets og mobbing som aldri har funnet sted her inne, fordi store mengder saklige innlegg ryddes med noen ryddemeldinger som er helt hinsides realitetene. Noen brukere har sagt fra mange ganger at ryddemeldinger som konkluderer med hets og diskusjon om barn, når det rent faktisk ikke har vært noen av delene, må bort. Ikke bare for brukernes del, men også for bloggerne og barna deres sin del. Jeg vet ikke om KG har evnet å finne på noe mer presist den senere tid, men mye skade er jo skjedd allerede. Dette er en avsporing fra hovedinnlegget, men som en forlengelse av temaet mobbing er det relevant. Mye mer kunne vært sagt, men å nevne moderering er jo heller ikke lov her inne, derfor ser jeg ikke bort fra at dette innlegget rapporteres og ryddes bort. Jeg håper at moderator klarer å se på at det står her, fordi det er viktig at "folk" forstår at ryddemeldinger her inne kan tolkes på ulike vis, og ikke minst på helt feil måte. Jeg synes heller ikke dette er et mobbeforum. Når jeg skriver om faren for skravleforum i innlegget mitt ovenfor, sikter jeg til helt andre ting, blant annet at innlegg med substans blir mer og mer sjelden. Skulle en annen kommersiell aktør ønske å starte et debattforum á la KG, burde aktøren gi forumet et nøytralt navn og dessuten la folk diskutere bloggere og kjendiser som en del av samfunnet, og ikke som forsvarsløse kvinner i en beskyttet sfære. Jeg tror de fleste bloggere tåler å bli behandlet som det de er, nemlig profesjonelle forretningskvinner med agenter, strategier og avtaler om hva bloggen skal inneholde. Dette er jo som enkelte har skjønt, ikke dumme jenter som kosemoseimpulsivt pludrer i vei akkurat som det helt tilfeldigvis passer dem den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. oktober 2016 #22 Del Skrevet 3. oktober 2016 👏🏻 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 3. oktober 2016 #23 Del Skrevet 3. oktober 2016 Jeg har fulgt med på Rampelys en stund nå, og fått med meg denne kritikken bloggerne har til kg. Jeg syns kanskje ikke det er så mye hets og mobbing her inne, det blir uansett rapportert og fjernet. Men jeg tenker mengden og den konstanse trykket her inne kan føles tungt, at de føler mange leter etter å finne feil, kun for å kritisere. Mange på rampelyset har vært her daglig over år, for å kritisere alt fra store ting til små ting, det er det som skremmer meg mest og kanskje også disse utsatte bloggerne. Om de føler noen er etter dem, de her inne som leser bloggen med lupe, som alltid har noe negativt å si, kanskje de føler dette som mobbing/hets? Mobbing/hets er vanskelig å vurdere, vi har alle forskjellig grenser og formening om hva som er hva av kritik/hets, hvordan man leser et innlegg og hvilke briller man har på :o) Mye av kritikken er fortjent, men en del er faktisk flispikkeri, virker som om bloggere skal tas for den minste ting. Men alt i alt, bloggere må tåle særiøs kritikk, så Rampelyset har en viktig funksjon. Kanskje bloggere skulle tatt til seg det som ble skrevet her inne, tatt noen hint, bruke kg til et nyttig verktøy for bloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 3. oktober 2016 #24 Del Skrevet 3. oktober 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Kragebein, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg