AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #1 Skrevet 1. oktober 2016 Jenta mi på 4 år hadde besøk av en venninne. Når hun ble hentet ble jenta mi veldig tullet. Skulle bæres og hoppes med osv. Søkte all oppmerksomhet. Da de gikk snakket både venninnen og moren med henne. Jenta mi nektet å svare fordi hun holdt på med iPaden. Tok fra henne dennne å prøvde å svare litt for henne. Hun klikket. Skulle ha iPaden. Sa den får du ikke om du ikke svarer. Eksplosjon. Jeg sa om hun ikke roet seg måtte hun legge seg. 5 minutter med hyl Ka jeg henne. Forklarte hvorfor. Lukket døra og sitter jeg uten for med dårlig samvittighet. Men jeg synes jjje denne oppførsel var særlig bra kunne jeg gjort noe annerledes ? Vondt i kroppen av dårlig samvittighet. Anonymkode: b6aa2...6c8
TinaChristina Skrevet 1. oktober 2016 #2 Skrevet 1. oktober 2016 Du gjorde det riktige. Men la nå for all del ikke barna deres måtte ha en iPad eller telefon for å underholdes. Det er DET de blir krakilsk av. Slik var min datter en periode hun fikk bruke nettbrettet. Sluttet med å gi henne sånne ting i en laaang periode. Det ble en helt annen unge
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #3 Skrevet 1. oktober 2016 29 minutter siden, CaramelDevil skrev: Du gjorde det riktige. Men la nå for all del ikke barna deres måtte ha en iPad eller telefon for å underholdes. Det er DET de blir krakilsk av. Slik var min datter en periode hun fikk bruke nettbrettet. Sluttet med å gi henne sånne ting i en laaang periode. Det ble en helt annen unge Takk for svar. Hun bruker ikke iPad så ofte. Men kanskje jeg skal snakke med henne i morgen at straffen får være jeg tar vekk iPad for en periode? eller skal vi være ferdig med episoden i kveld? Anonymkode: b6aa2...6c8
Gjest Magnifiq Skrevet 1. oktober 2016 #4 Skrevet 1. oktober 2016 Å legge barn som straff syns jeg ikke er greit. Sånn ellers så er det selvsagt greit å ta fra iPad om de ikke svarer på tiltale.
Veslefrikk Skrevet 1. oktober 2016 #5 Skrevet 1. oktober 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jenta mi på 4 år hadde besøk av en venninne. Når hun ble hentet ble jenta mi veldig tullet. Skulle bæres og hoppes med osv. Søkte all oppmerksomhet. Da de gikk snakket både venninnen og moren med henne. Jenta mi nektet å svare fordi hun holdt på med iPaden. Tok fra henne dennne å prøvde å svare litt for henne. Hun klikket. Skulle ha iPaden. Sa den får du ikke om du ikke svarer. Eksplosjon. Jeg sa om hun ikke roet seg måtte hun legge seg. 5 minutter med hyl Ka jeg henne. Forklarte hvorfor. Lukket døra og sitter jeg uten for med dårlig samvittighet. Men jeg synes jjje denne oppførsel var særlig bra kunne jeg gjort noe annerledes ? Vondt i kroppen av dårlig samvittighet. Anonymkode: b6aa2...6c8 Jeg syns helt klart at oppførselen skal få en form for konsekvens, men jeg er veldig skeptisk til å bruke senga og legging som straff. Å legge seg skal være en hyggelig avslutning på dagen og ikke en straff. Antagelig var hun frustrert fordi venninnen skulle hjem og klarte ikke helt å takle den følelsen. 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #6 Skrevet 1. oktober 2016 1 minutt siden, Veslefrikk skrev: Jeg syns helt klart at oppførselen skal få en form for konsekvens, men jeg er veldig skeptisk til å bruke senga og legging som straff. Å legge seg skal være en hyggelig avslutning på dagen og ikke en straff. Antagelig var hun frustrert fordi venninnen skulle hjem og klarte ikke helt å takle den følelsen. Hun fikk flere muligheter til å svare, å roe seg ned. har aldri måttet "straffe" henne før, så jeg var/er veldig usikker Anonymkode: b6aa2...6c8
Veslefrikk Skrevet 1. oktober 2016 #7 Skrevet 1. oktober 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun fikk flere muligheter til å svare, å roe seg ned. har aldri måttet "straffe" henne før, så jeg var/er veldig usikker Anonymkode: b6aa2...6c8 Forstår at det er en vanskelig situasjon, men prøv å finn andre alternativer enn senga. Hvis senga blir brukt som straff så kan du plutselig få store problemer med den ordinære leggingen. Senga skal være en trygg og god plass. 2
TinaChristina Skrevet 1. oktober 2016 #8 Skrevet 1. oktober 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Hun bruker ikke iPad så ofte. Men kanskje jeg skal snakke med henne i morgen at straffen får være jeg tar vekk iPad for en periode? eller skal vi være ferdig med episoden i kveld? Anonymkode: b6aa2...6c8 Jeg ville ikke snakket noe mer om denne saken. Men heller bare nekte henne å bruke iPaden en stund. Hun vil fort glemme den etter min erfaring😊
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #9 Skrevet 1. oktober 2016 3 minutter siden, CaramelDevil skrev: Jeg ville ikke snakket noe mer om denne saken. Men heller bare nekte henne å bruke iPaden en stund. Hun vil fort glemme den etter min erfaring😊 Takk for svar da legger vi den vekk og er ferdig med situasjonen. Anonymkode: b6aa2...6c8 2
Miss-T Skrevet 1. oktober 2016 #10 Skrevet 1. oktober 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Hun bruker ikke iPad så ofte. Men kanskje jeg skal snakke med henne i morgen at straffen får være jeg tar vekk iPad for en periode? eller skal vi være ferdig med episoden i kveld? Anonymkode: b6aa2...6c8 Straffe henne fordi hun ikke svarte med en gang? Dummeste jeg har hørt! Mange blir vanskelig å få kontakt med når di holder på med Ipad og mobil. Både barn og voksne. Det er ikke sikkert hun hørte at noen snakket til henne. Be henne om unnskyldning for at du overeagerte og ikke snakk mer om det etterpå. Endret 1. oktober 2016 av Miss-T
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #11 Skrevet 1. oktober 2016 25 minutter siden, Miss-T skrev: Straffe henne fordi hun ikke svarte med en gang? Dummeste jeg har hørt! Mange blir vanskelig å få kontakt med når di holder på med Ipad og mobil. Både barn og voksne. Det er ikke sikkert hun hørte at noen snakket til henne. Be henne om unnskyldning for at du overeagerte og ikke snakk mer om det etterpå. Tror ikke du har lest riktig. Hun ble spurt om flere ting. Både av moren og venninnen. I starten svarte jeg for henne. Dette pågikk 10-15 minutter. Tok fra henne iPad å hun eksploderte. Har aldri opplevd det tidligere. Har heller aldri straffet henne eller mått snakke hardt til henne. Men jeg synes det var ufint både ovenfor venninnen, moren og meg. Anonymkode: b6aa2...6c8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #13 Skrevet 1. oktober 2016 1 time siden, Miss-T skrev: Straffe henne fordi hun ikke svarte med en gang? Dummeste jeg har hørt! Mange blir vanskelig å få kontakt med når di holder på med Ipad og mobil. Både barn og voksne. Det er ikke sikkert hun hørte at noen snakket til henne. Be henne om unnskyldning for at du overeagerte og ikke snakk mer om det etterpå. Jeg synest nesten voksne også burde bli straffet når de er så langt inn i ipad verden at de stenger ut alle andre. Det er en uting! Anonymkode: be4eb...0a0 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #14 Skrevet 1. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synest nesten voksne også burde bli straffet når de er så langt inn i ipad verden at de stenger ut alle andre. Det er en uting! Anonymkode: be4eb...0a0 Ja...fordi dette hadde alt med denne saken å gjøre. Synes foreldrene burde tenke lenge før de begynne å la barna bruke ipad/teknisk saker. Alt for mange barn sitter nå som zombier og har NULL peiling på livet. I tillegg blir det utrolig sint hvis du tar den bort. Anonymkode: bac86...4ea
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #15 Skrevet 1. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja...fordi dette hadde alt med denne saken å gjøre. Synes foreldrene burde tenke lenge før de begynne å la barna bruke ipad/teknisk saker. Alt for mange barn sitter nå som zombier og har NULL peiling på livet. I tillegg blir det utrolig sint hvis du tar den bort. Anonymkode: bac86...4ea Hadde du lest det jeg siterte seg du at det hadde med det og gjøre.. men ja, det har gått for langt når både barn og voksne blir zombier på ipad. Anonymkode: be4eb...0a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå