Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stresser nok veldig med tankene på om det kan være noe galt med meg siden vi ikke blir gravide. Vet det er mange som har prøvd mye lengre enn oss, men for meg føles et halvt år fryktelig lenge. Jeg har barn fra før med en mannen mann og er nå blitt 10 år eldre. Vi har begge hatt en enkel sjekk hos privatklinikk og vi fikk beskjed om å prøve i et halvt år til før eventuelt videre utredning.

I ettertid av legetimen har jeg tenkt mye. Han spørte meg om jeg hadde hatt noen opprasjoner og det svarte jeg nei på, men jeg har hatt mini bukplastikk for 9 år siden. Jeg tenkte ikke den tanken da jeg var hos legen. Slik jeg har lest skall man ikke har problemer med å bli gravid pga en slik opprasjon. Noen som vet noe om dette?

Ellers frykter jeg at det kan være noe hormonelle problemer hos meg. Jeg leverte kun inn svarene fra en blodprøve fra legen min. Legen mente jeg ikke trengte ta prøve for å sjekke egglageret mitt. Alt såg veldig bra ut ved innvendig ultralyd og ut i frå min stabile syklus + blitt rask gravid tidligere trodde ikke han det var noe galt hos meg. Jeg klarer ikke helt slå meg til ro med dette😒 Kanskje har jeg tette eggledere eller at eggkvaliteten min er dårlig pga alderen min. (36år) Jeg har lest alt for mye og har lest at selv om man har stabil syklus og positive eggløsningtester er det ikke sikkert at kroppen får til eggløsningen.

Anonymkode: d61ab...3e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns dette høres veldig lovende ut. Stabil syklus og at der er egg er bra:) Jeg tror ikke operasjonen har noe som helst å si. Det berører ikke eggstokker eller livmor i det hele tatt. Bruker du eggløsningstester? Hva med å prøve det noen sykluser? Jeg har stor tro på at dette ordner seg på naturlig vis:) Test mannen! hvis dere ikke lykkes innen jul.

Anonymkode: 56033...d37

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns dette høres veldig lovende ut. Stabil syklus og at der er egg er bra:) Jeg tror ikke operasjonen har noe som helst å si. Det berører ikke eggstokker eller livmor i det hele tatt. Bruker du eggløsningstester? Hva med å prøve det noen sykluser? Jeg har stor tro på at dette ordner seg på naturlig vis:) Test mannen! hvis dere ikke lykkes innen jul.

Tusen takk. Hjelper å lufte tankene mine. Har ingen andre å snakke med dette om. Mannen har sjekket seg og fikk beskjed om at prøven var normal. Jeg har brukt eggløsningtester de 2 siste syklusene og har fått positiv test på dag 14/15. Jeg har hatt 29-31 dagers syklus siden jeg tok ut hormonspiral for et halvt år siden. Jeg har også en del mørkt hårvekst i ansiktet som jeg napper/vokder bort som jeg også har tenkt kan være noe galt, men hørt at det er normalt med økt hårvekst ved graviditet/alder. Jeg tenker alt for mye jeg vet😜 kanskje jeg stresser med tanken på at jeg ikke kan bli gravid og bekymringene for at jeg er for gammel. Uansett husker jeg var besatt på å gravid da jeg prøvde for 10/12 år siden også☺️

Skrevet

Når du får positive eggløsningstester så er eggløsning også i boks. Jeg tror dette vil klaffe etterhvert. Ikke tenk på alderen når du har fått bekreftet av lege at der både er egg, du har eggløsning og stabil syklus. Jeg er selv 37 og har vært gravid 2 ganger på under ett år. Og jeg har faktisk nedsatt fruktbarhet. Jeg har AMH på bare 2, så egglagrene mine raser reelt nedover. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du får positive eggløsningstester så er eggløsning også i boks. Jeg tror dette vil klaffe etterhvert. Ikke tenk på alderen når du har fått bekreftet av lege at der både er egg, du har eggløsning og stabil syklus. Jeg er selv 37 og har vært gravid 2 ganger på under ett år. Og jeg har faktisk nedsatt fruktbarhet. Jeg har AMH på bare 2, så egglagrene mine raser reelt nedover. 

Huff så trist at du har mistet 2 ganger. Hvordan tar man prøve for å finne ut AMH-verdien? Jeg tok som sagt kun innvendig ultralyd der legen telte eggposene.. Får du hjelp? Vi har heldigvis noen år igjen enda, så gir ikke opp håpet men vi har et stort ønske om 2 barn og tiden går fryktelig fort. Tusen takk for beroligende ord og for at du deler din historie.

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff så trist at du har mistet 2 ganger. Hvordan tar man prøve for å finne ut AMH-verdien? Jeg tok som sagt kun innvendig ultralyd der legen telte eggposene.. Får du hjelp? Vi har heldigvis noen år igjen enda, så gir ikke opp håpet men vi har et stort ønske om 2 barn og tiden går fryktelig fort. Tusen takk for beroligende ord og for at du deler din historie.

Innvendig ultralyd sier egentlig mer enn AMH. Når det ser bra ut der, er det helst bra. Jeg målte AMH privat og ble stresset da jeg fikk vite at den bare var 2 (3-60 er normalt). Min verdi skulle tilsi at jeg kunne ha problemer med å bli gravid. Men det var misvisende på meg siden det visste seg at jeg blir lett gravid likevel.

Jeg har begynt å gå ned på egg siden verdien er 2  og kan ha alt fra ett halvt år til flere år på meg fordi en ikke vet hvor fort AMH daler videre . Men så lenge der er egg er det håp:)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innvendig ultralyd sier egentlig mer enn AMH. Når det ser bra ut der, er det helst bra. Jeg målte AMH privat og ble stresset da jeg fikk vite at den bare var 2 (3-60 er normalt). Min verdi skulle tilsi at jeg kunne ha problemer med å bli gravid. Men det var misvisende på meg siden det visste seg at jeg blir lett gravid likevel.

Jeg har begynt å gå ned på egg siden verdien er 2  og kan ha alt fra ett halvt år til flere år på meg fordi en ikke vet hvor fort AMH daler videre . Men så lenge der er egg er det håp:)

Takk for info, men jeg trodde det var omvendt med tanke på å måle AMH verdien og ultalyd, men vet jo at det kan gå fort nedover med alderen. Håper dere lykkes snart💕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...