AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #1 Del Skrevet 1. oktober 2016 For en tid tilbake var jeg i et veldig vanskelig miljø, der jeg ble mobbet og forsøkt utestengt og utfryst. En del av menneskene i dette miljøet baksnakket meg mye, men ikke alle. Noen var tilstede men sa ikke så mye, og ble mer som stille betraktere. I det siste har en av de som var stille tatt kontakt med meg og det virker som om vedkommende ønsker å ha meg som venn. Dette har jeg opplevd som veldig posititvt, som en slags bekreftelse på at jeg kanskje ikke var så dum likevel. Samtidig har det vært vanskelig å tilbringe tid med denne personen fordi jeg hele tiden blir påmint vanskelige ting med fortiden. Ikke fordi vedkommende snakker så mye om det, men fordi det å være med denne personen tar meg tilbake i tid og får meg til å stille spørsmål til hvorfor ting var som det var. Vedkommende har også svart på spørsmål (i fylla) som jeg syntes var veldig ubehagelig å høre. Jeg har jo lyst til å være venn med denne personen, men har ikke lyst til å bli påmint det vanskelige. Er det best å la være å ha kontakt med vedkommende, eller kan jeg gjøre noe for å unngå det vanskelige? Noen som har erfaringer, tips eller råd? Anonymkode: 2ddd9...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #2 Del Skrevet 1. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: For en tid tilbake var jeg i et veldig vanskelig miljø, der jeg ble mobbet og forsøkt utestengt og utfryst. En del av menneskene i dette miljøet baksnakket meg mye, men ikke alle. Noen var tilstede men sa ikke så mye, og ble mer som stille betraktere. I det siste har en av de som var stille tatt kontakt med meg og det virker som om vedkommende ønsker å ha meg som venn. Dette har jeg opplevd som veldig posititvt, som en slags bekreftelse på at jeg kanskje ikke var så dum likevel. Samtidig har det vært vanskelig å tilbringe tid med denne personen fordi jeg hele tiden blir påmint vanskelige ting med fortiden. Ikke fordi vedkommende snakker så mye om det, men fordi det å være med denne personen tar meg tilbake i tid og får meg til å stille spørsmål til hvorfor ting var som det var. Vedkommende har også svart på spørsmål (i fylla) som jeg syntes var veldig ubehagelig å høre. Jeg har jo lyst til å være venn med denne personen, men har ikke lyst til å bli påmint det vanskelige. Er det best å la være å ha kontakt med vedkommende, eller kan jeg gjøre noe for å unngå det vanskelige? Noen som har erfaringer, tips eller råd? Anonymkode: 2ddd9...477 Det er jo påfallende at det bare kommer i fylla. Kanskje det er personen selv som har det vanskelig og ønsker å få snakket om det? Du sier selv at du også har det vanskelig, de blir som to råtne trestammer som skal støtte hverandre. Det fungerer sjeldent. Anonymkode: 28a11...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #3 Del Skrevet 1. oktober 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo påfallende at det bare kommer i fylla. Kanskje det er personen selv som har det vanskelig og ønsker å få snakket om det? Du sier selv at du også har det vanskelig, de blir som to råtne trestammer som skal støtte hverandre. Det fungerer sjeldent. Anonymkode: 28a11...53c Nei, det er ikke sånn... Denne personen hadde det ikke vondt i dette miljøet, det er jeg som får vonde minner vekket opp av å være med vedkommende. Anonymkode: 2ddd9...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tankefugl Skrevet 1. oktober 2016 #4 Del Skrevet 1. oktober 2016 Etterhvert, med tiden, så vil du bygge nye minner med denne personen. Spørsmålet blir da om denne personen er verd det? Hvis ja, så bygger du ny erfaring, hvis ikke, så går du videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #5 Del Skrevet 2. oktober 2016 Jeg har opplevd mobbing/baksnakking/utfrysing, hvor en kjerne var aktiv og resten av gruppen var stille deltagere. Det var ikke meg personlig de var ute etter, de trengte bare "noen" å mobbe. Jeg var stille og forsiktig og derfor det enkleste offeret, hadde ikke jeg vært der hadde de tatt noen andre. Jeg har vært veldig konsekvent på å ikke ha kontakt med noen fra den tiden. Det er helt greit for meg at jeg har den fortiden jeg har, men da er da og nå er nå. Jeg har funnet fred med det som skjedde for lenge siden og tenker skjeldent på det. Men jeg har overhodet ikke noe ønske om å ha noe med noen av dem å gjøre. For det første ønsker jeg ikke å ha noe vennskap med bakteppet stille betrakter/mobbeoffer. For det andre er jeg faktisk usikker på om jeg hadde klart å ha et vennskap med noen som enten var for feig eller likegyldig (jeg vet ikke hva som er værst) til å være en taus deltager i mobbing, baksnakking og utfrysing. Jeg har løst det ved å ha et veldig klart skille på "den jeg var da" og "den jeg er nå". Anonymkode: 6edcb...f58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #6 Del Skrevet 2. oktober 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd mobbing/baksnakking/utfrysing, hvor en kjerne var aktiv og resten av gruppen var stille deltagere. Det var ikke meg personlig de var ute etter, de trengte bare "noen" å mobbe. Jeg var stille og forsiktig og derfor det enkleste offeret, hadde ikke jeg vært der hadde de tatt noen andre. Jeg har vært veldig konsekvent på å ikke ha kontakt med noen fra den tiden. Det er helt greit for meg at jeg har den fortiden jeg har, men da er da og nå er nå. Jeg har funnet fred med det som skjedde for lenge siden og tenker skjeldent på det. Men jeg har overhodet ikke noe ønske om å ha noe med noen av dem å gjøre. For det første ønsker jeg ikke å ha noe vennskap med bakteppet stille betrakter/mobbeoffer. For det andre er jeg faktisk usikker på om jeg hadde klart å ha et vennskap med noen som enten var for feig eller likegyldig (jeg vet ikke hva som er værst) til å være en taus deltager i mobbing, baksnakking og utfrysing. Jeg har løst det ved å ha et veldig klart skille på "den jeg var da" og "den jeg er nå". Anonymkode: 6edcb...f58 Synes den løsningen du har kommet frem til høres veldig fornuftig ut. Jeg har en tendens til å se meg bakover og prøve å finne svar, skulle ønske jeg kunne kutte helt av og glemme. Men det har jo vært med på å gjøre meg til den jeg er i dag. Til det jeg har uthevet så er jeg egentlig veldig enig i det, men så er det forskjell på de tause deltakerne og de tause betrakterne da. Vedkommende jeg snakket om i HI har ikke deltatt i mobbingen så vidt jeg vet, men jeg tror heller ikke at h*n har sagt ifra til de andre om det de drev på med. Og det er jo egentlig et ganske grunnleggende svik, sånn hvis den personen ønsker å være venn med meg i dag. Anonymkode: 2ddd9...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå