Gå til innhold

Persona

Tigi

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne høre erfaringer fra dere som har brukt/bruker Persona (monitor og tester).

http://www.persona.info/no

Jeg har kikker på overstående sider, og har dermed fått med meg de tekniske detaljene, men jeg vil gjerne høre personlige erfaringer også.

Hvor anbefaler dere å kjøpe fra? (denne siden eller utenlandske?) Hvor lang tid tar det før den kommer?

Jeg har nettopp sluttet med hormon prevensjon, og er klar over at jeg må vente et par sykluser før jeg kan ta denne i bruk. Men siden jeg har gått på p-piller i 5 år vet jeg jo ikke hvordan mine sykluser blir, kanskje jeg ikke kan bruke den overhodet pga for lange sykluser (over 35 dg)? Jeg har lyst til å bestille den slik at jeg har den klart til Dag 1 i 3. syklus ( jeg et nå et par dager ut i 1.syklus etter prevensjonslutt ). Eller anbefaler dere å vente enda lengre for å stablisere syklusene?

Planen er å bruke dette i første omgang som prevensjon, og til å bli kjent med syklusene mine, og deretter (til våren) bruke den til å lage baby. Det er overhode ikke noe krise for oss om jeg blir gravid før vi hadde tenkt, så det at den er bare 94% sikker gjør ingenting.

Takker for innspill og erfaringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StoreSky
Jeg har en sønn på 4 år  :ler:

AHA! Det var det jeg visste!! De andre bertene her inne sier det er såååå sikkert... *lar-meg-ikke-lure* :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne høre erfaringer fra dere som har brukt/bruker Persona (monitor og tester).  

http://www.persona.info/no  

Jeg har kikker på overstående sider, og har dermed fått med meg de tekniske detaljene, men jeg vil gjerne høre personlige erfaringer også.  

Hvor anbefaler dere å kjøpe fra? (denne siden eller utenlandske?) Hvor lang tid tar det før den kommer?  

Jeg har nettopp sluttet med hormon prevensjon, og er klar over at jeg må vente et par sykluser før jeg kan ta denne i bruk. Men siden jeg har gått på p-piller i 5 år vet jeg jo ikke hvordan mine sykluser blir, kanskje jeg ikke kan bruke den overhodet pga for lange sykluser (over 35 dg)? Jeg har lyst til å bestille den slik at jeg har den klart til Dag 1 i 3. syklus ( jeg et nå et par dager ut i 1.syklus etter prevensjonslutt ). Eller anbefaler dere å vente enda lengre for å stablisere syklusene?

Planen er å bruke dette i første omgang som prevensjon, og til å bli kjent med syklusene mine, og deretter (til våren) bruke den til å lage baby. Det er overhode ikke noe krise for oss om jeg blir gravid før vi hadde tenkt, så det at den er bare 94% sikker gjør ingenting.

Takker for innspill og erfaringer

Jeg kikket på det, for jeg leste om det på en engelsk side, men jeg syns det var veldig dyrt for disse "tissepinnene" Derfor fikk jeg intrykk av at de er mest beregnet på å finne eggløsning for de som planlegger barn. Og så fikk jeg høre om PFC av ei veninne, så jeg kjøpte meg en Pearly. Greit at den koster litt, men det er bare et engangsbeløp, og så har jeg prevanjon for resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bestilte persona fra Unipath i Sverige, det tok vel noen uker før den kom, så det er nok greit å regne ca en mnd. Jeg synes den var veldig grei å bruke,en fordel og bli kjent med syklusene. Kan virkelig anbefale den. Husk at den bruker noen sykluser på å bli kjent med deg, så de første syklusene vil ha flere røde dager. Men dette er noe du kommer fort inni. Som det ble sagt, den er fin både til prevensjon og til å finne ut når du har eggløsning.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...