Gå til innhold

ADD medisin uten for mange bivirkninger, noen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke medisiner og vil helst ikke ta det pga. bivirkninger, ønsker å være meg selv, men få mer kontroll over tanker, mer kontroll over sinnet og mer konsentrajson.

Noen som har erfaring med ulike preparater og kan fortelle om sin erfaring med dem..???

Har prøvd Concerta med uheldige bivirkninger.

Anonymkode: a69d2...bb1

Gjest 89-modell
Skrevet (endret)

Omega 3??

Endret av 89-modell
Skrevet

Efalex omega 3 fra helsekosten!!! Men du må ta de i noen uker før virkningen kommer.

Anonymkode: 27b94...268

Skrevet

Ritalin kapsler. 

Anonymkode: 798df...146

Skrevet

Har egentlig best erfaring med Concerta, men har også erfaring med at det har stor betydning hvor lenge man går på medisinen. Merker stor forskjell det første året jeg brukte concerta, og nå 3 år etterpå.

Skrevet

Uansett så er det individuelt, hva som funker for meg trenger jo ikke funke for deg. Men det er nå opplevelsen jeg har hatt. Ritalin blir for mye opp og nedturer for meg. Jeg har nedtur på concerta og men det begrenser seg ihvertfall til en gang om dagen. Annet enn det så tror jeg det er vanskelig å finne en som er helt perfekt. Det vil alltid være en bakside her eller der, man må bare finne ut hvilken bakside man gidder å holde ut med =p

Gjest Bruker115236
Skrevet

Streng lavkarbo-kosthold uten laktose har vist seg å ha god effekt på add/adhd. Du burde lese litt om det :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Omega3 og lavkarbokosthold er i beste fall placeboeffekt. Det er også forskning som tilsier at lavkarbokosthold er helseskadelig for hjertet.

Jeg har brukt Ritalin i 5 år og selv om man har noen bivirkninger i starten, så går disse over etter noen uker. Det at man "mister seg selv" er ofte på grunn av for høy dose eller en bivirkning i starten av behandlingen. Ritalin fungerer for omtrent 70% av de som har diagnosen ADHD/ADD, og er således en bra plass å begynne. Merk at du bør bruke medisinen fast i noen måneder før du finner ut om den faktisk hjelper, da det tar tid for kroppen å bli vant med medisinen. De prominente forskerne på området anbefaler alltid medisinsk behandling, fordi de vet at det er en forutsetning for at annen behandling (som atferdsterapi og lignende) skal fungere.

Selv ville jeg aldri anbefalt noe annet enn medisiner til behandling av ADHD/ADD, da den biologiske årsaken (signalforstyrrelser i hjernen) ikke kan "fikses" med kosthold eller alternative medikamenter og kosttilskudd. Grunnen til at disse har rapportert effekt, er 1) placeboeffekt og 2) et bedre kosthold, og økt fokus på godt kosthold vil få alle til å føle seg bedre og at symptomene har mindre effekt på en selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...