Morea Skrevet 19. november 2004 #1 Skrevet 19. november 2004 Jeg har ikke fått julestemning ennå! Til meg å være er det VELDIG sent. Er oppvokst i et skikkelig julehus, med hjemmelagede pepperkakehus og greier. OK, jeg er kanskje barnslig men dette er store greier for meg!! Dette er første gangen jeg ikke har vært hjemme i Norge før jul og det er rart.. (Selv om jeg skal hjem til jul) For det første er det ikke snø, og det kommer det ikke til å bli heller. (I så fall blir det unntakstilstand). Det er egentlig ganske varmt. Jeg har ikke sett snurten av snø siden nyttår i år. Folka her er ikke så ivrige på jul heller. Her er det nemlig påska som er tingen! Raringer.. De få juledekorasjonene de har er sånne skikkelige shiny amerikansk-jul inspirerte greier. Og den nye skumle Cola reklamen med disse alvene som ser genmodifiserte ut. Pluss at Habitat og M&S har gått helt amok i vulgaritet og jule-bling. Jeg må dessuten reise til IKEA (de er jo overalt), 1 time en vei, for å kjøpe disse uggne E-stoff-kontaminerte etterligningene av noen pepperkaker dersom jeg skal få litt smak av jul. :evil: Så en liten bønn fra en ganske fersk KG-medlem i utlendighet: Send me some Christmas Spirit! Vær så snille!
Arwen Skrevet 19. november 2004 #2 Skrevet 19. november 2004 Kan du ikke bake ordentlige pepperkaker selv? Få noen til å sende deggløgg og kjøp deg en julecd
Gjest uri Skrevet 19. november 2004 #3 Skrevet 19. november 2004 Jeg kom i skikkelig julestemning da jeg pyntet dette huset jeg! Kanskje du og gjør det http://www.sol.no/barn_og_ung/java/julehus...us/julehus.html
Morea Skrevet 19. november 2004 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2004 Jippi!! Julehus! Er redd det ble litt sånn glorete (som jeg sa jeg ikke likte), men det blinker så fint! Tusen tusen takk. Kan prøve å bake pepperkaker og annet digg, må bare prøve å ikke få kakkerlakker i dem. Har heldigvis bare sett et par... Men protein er vel i tiden det nå?
Gjest uri Skrevet 19. november 2004 #5 Skrevet 19. november 2004 Det var jo bra at huset falt i smak :-) Jeg kan jo gi deg et lite tips ang pepperkaker; Lag store hjerter, skjær ut hjerte inni hjerte og legg bringebærdrops inni der du har skjært hull. Når det er i stekeovnen smelter bringebærdropsen. Jeg så dette hos en nabo i fjor jul, og hun hadde hengt dem opp i kjøkkenvinduet. Det var kjempe lekkert
Arwen Skrevet 19. november 2004 #6 Skrevet 19. november 2004 Jippi!! Julehus! Er redd det ble litt sånn glorete (som jeg sa jeg ikke likte), men det blinker så fint! Tusen tusen takk. Kan prøve å bake pepperkaker og annet digg, må bare prøve å ikke få kakkerlakker i dem. Har heldigvis bare sett et par... Men protein er vel i tiden det nå? Kakkerlakker? :o Hvor er du egentlig? Ble skikkelig nysgjerrig jeg nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå