Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:grine: Jeg har ikke fått julestemning ennå! Til meg å være er det VELDIG sent. Er oppvokst i et skikkelig julehus, med hjemmelagede pepperkakehus og greier. OK, jeg er kanskje barnslig men dette er store greier for meg!!

Dette er første gangen jeg ikke har vært hjemme i Norge før jul og det er rart.. (Selv om jeg skal hjem til jul) For det første er det ikke snø, og det kommer det ikke til å bli heller. (I så fall blir det unntakstilstand). Det er egentlig ganske varmt. Jeg har ikke sett snurten av snø siden nyttår i år.

Folka her er ikke så ivrige på jul heller. Her er det nemlig påska som er tingen! Raringer..

De få juledekorasjonene de har er sånne skikkelige shiny amerikansk-jul inspirerte greier. Og den nye skumle Cola reklamen med disse alvene som ser genmodifiserte ut. Pluss at Habitat og M&S har gått helt amok i vulgaritet og jule-bling.

Jeg må dessuten reise til IKEA (de er jo overalt), 1 time en vei, for å kjøpe disse uggne E-stoff-kontaminerte etterligningene av noen pepperkaker dersom jeg skal få litt smak av jul. :evil:

Så en liten bønn fra en ganske fersk KG-medlem i utlendighet: Send me some Christmas Spirit! Vær så snille! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bake ordentlige pepperkaker selv? Få noen til å sende deggløgg og kjøp deg en julecd :)

Skrevet

Jippi!! Julehus! :hoppe:

Er redd det ble litt sånn glorete (som jeg sa jeg ikke likte), men det blinker så fint!

Tusen tusen takk.

Kan prøve å bake pepperkaker og annet digg, må bare prøve å ikke få kakkerlakker i dem. Har heldigvis bare sett et par... Men protein er vel i tiden det nå? :ler:

Skrevet

Det var jo bra at huset falt i smak :-)

Jeg kan jo gi deg et lite tips ang pepperkaker;

Lag store hjerter, skjær ut hjerte inni hjerte

og legg bringebærdrops inni der du har skjært hull. Når det er i stekeovnen smelter bringebærdropsen.

Jeg så dette hos en nabo i fjor jul, og hun hadde hengt dem opp i kjøkkenvinduet. Det var kjempe lekkert :Nikke:

Skrevet
Jippi!! Julehus!  :hoppe:  

Er redd det ble litt sånn glorete (som jeg sa jeg ikke likte), men det blinker så fint!

Tusen tusen takk.  

Kan prøve å bake pepperkaker og annet digg, må bare prøve å ikke få kakkerlakker i dem. Har heldigvis bare sett et par... Men protein er vel i tiden det nå?  :ler:

Kakkerlakker? :o Hvor er du egentlig? Ble skikkelig nysgjerrig jeg nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...