AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #1 Skrevet 1. oktober 2016 Jeg har sett og hørt om flere som har blitt spirituelle. Jeg har sagt selv at jeg kan være enig i at meditasjon kan fungere, men etter som tiden går så blir det jo bare mer og mer av det innen denne "sjangeren". Jeg er ikke ute etter å mobbe noen, men det starter med meditasjon (som i og for seg er bra for alle uavhengig av såkalt spiritualitet), det går videre til spøkelsesjakt (noe jeg dreiv med når jeg var liten) da folk mener at dette er et faktum den dag i dag, deretter til akupunktur (det har jeg også troen på), men så kommer det: silent treatment, trommereiser, røkelser, uforklarlige dufter - altså alt har en sprituell mening. La oss si at melken står en annen vei så er det plutselig et tegn og sånt. Da sier en person til meg om hendelsene. Hva med å holde dette litt jordnært, og hvor langt skal disse menneskene dra det? Det ene tar det andre. Merker jeg blir helt matt og satt ut, fordi at det blir brukt som en slags unnskyldning for og ikke mestre ting. Samtidig syntes jeg det blir dyttet litt inn i livet til folk, og hvis jeg skal være helt 100% jordnær (er selv ikke noe for stoff) så høres det ut for meg som om at noen er dritings, beruset på noe, eller noe annet... Grunnen til at jeg skriver det er at det er på tide å få litt bakkekontakt. De skader forhåpentligvis ingen, men det er ganske slitsomt. Alt er ikke spirituelt. For noen er det det, men for meg er det ikke det. Noen ganger bare er noe sånn og da er det sånn. Alt trengs ikke og funderes i hjel. Bare aksepter ting som de er liksom. Hvorfor må ting alltid ha en annen mening som ikke kommer i fra jorden en gang? Hvordan i det huleste skal man skjønne hva de som tror på dette mener da? Atte hæ? Noen av de jeg kjenner har vært et skikkelig dust (de har og mobber en del) og har nå ville omfavne verden og gi hele verden spirituell kjærlighet på trommereiser - jeg får det liksom ikke til å stemme at et menneske kan gå fra den ene ytterligheten til den andre. Men så klart - er det tilfellet så er jo ingenting bedre enn det. Hvor ekte er dette? Jeg har sett hva de har skrevet før og sett hva de har gjort før, og det henger ikke helt på greip for meg. Det blir vanskelig for meg å se på det som troverdig. Det høres ut som om at dem er beruset - forhåpentligvis er de ruset på livet. Anonymkode: 534aa...9c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå