AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #1 Skrevet 1. oktober 2016 http://www.dagbladet.no/kultur/babyer-bor-sees-ikke-hores/63819731 Anonymkode: 48d22...b32 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #2 Skrevet 1. oktober 2016 Åh, denne var god. Beskriver alt jeg har følt på etter å ha vært medlem i diverse termingrupper på facebook og sånt. Anonymkode: 1856d...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #3 Skrevet 1. oktober 2016 Leste den en gang til nå og det som skrives er så sant!! Føler at alle kommende mødre nå om dagen burde lese dette. Jeg så det gang på gang i termingruppa mi på facebook. Fortvilede mødre som trodde det var noe galt med babyen deres fordi den ville ha pupp på natta(og de fikk alltid råd om å gi en flaske mme før de skulle sove, noe som stort sett ikke løser "problemet", for det er jo ikke et problem. I verste fall får du en baby som skriker av magevondt). Altså, det er slik det er. Og de fleste babyer gråter, det betyr ikke nødvendigvis at det er noe galt. Jeg ville blitt mer bekymret om babyen aldri gråt. Og jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har blitt oppfordret av masse forskjellige folk til å ta med babyen min til kiropraktor, bare fordi den oppfører seg som en baby. Jeg klarte å bare overse dette og gjorde som jeg ville, men de fortvilede mødrene på termingruppa viser jo at ikke alle klarer det. Anonymkode: 1856d...3e7 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #4 Skrevet 2. oktober 2016 Om man ikke har en snill baby og ingen av tipsene hjelper så er man visst en elendig mor ifølge min termingruppe... om ting ikke er perfekt skal man ikke bli assosiert med det hilsen mor til kolikkbarn Anonymkode: f245c...374
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #5 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg er enig i mye av det som skrives, og betegnelsene "grei" og "snill" om babyer (barn generelt) byr meg i mot. Men som mor til nå to barn med tidvise store søvnvansker, ser jeg f.eks. samtidig behovet for loggføringen Jackson snakker om. Hvis min yngste sønn legges senere enn halvannen time etter at han våknet sist, sover han så kort neste gang at han ikke kommer ned i dyp søvn -noe han trenger for både utvikling og humør. Dermed loggfører jeg søvn. I tillegg tærer det lett på en hel familie at søvn blir en mangelvare. Jeg blir nok sett på som en av de mødrene som Jackson misliker; jeg jobber intenst for å "lære" barna mine å sove. Forskjellen er vel at jeg (føler at jeg) gjør det for barnas del, og ikke for min egen del. Anonymkode: f1431...3ef
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #6 Skrevet 2. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i mye av det som skrives, og betegnelsene "grei" og "snill" om babyer (barn generelt) byr meg i mot. Men som mor til nå to barn med tidvise store søvnvansker, ser jeg f.eks. samtidig behovet for loggføringen Jackson snakker om. Hvis min yngste sønn legges senere enn halvannen time etter at han våknet sist, sover han så kort neste gang at han ikke kommer ned i dyp søvn -noe han trenger for både utvikling og humør. Dermed loggfører jeg søvn. I tillegg tærer det lett på en hel familie at søvn blir en mangelvare. Jeg blir nok sett på som en av de mødrene som Jackson misliker; jeg jobber intenst for å "lære" barna mine å sove. Forskjellen er vel at jeg (føler at jeg) gjør det for barnas del, og ikke for min egen del. Anonymkode: f1431...3ef OT: hvilken app bruker du til å logge søvn? Anonymkode: 26fa3...b7e
Finngirl Skrevet 2. oktober 2016 #7 Skrevet 2. oktober 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man ikke har en snill baby og ingen av tipsene hjelper så er man visst en elendig mor ifølge min termingruppe... om ting ikke er perfekt skal man ikke bli assosiert med det hilsen mor til kolikkbarn Anonymkode: f245c...374 Samme her. Jeg orket ikke fortsette å gå på barselgruppe fordi jeg var den eneste med kolikkbarn og ble lei av "har du prøvd..." hver eneste gang. JA. Jeg har prøvd. 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #8 Skrevet 2. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: OT: hvilken app bruker du til å logge søvn? Anonymkode: 26fa3...b7e Bruker appen Baby Tracker (til iPhone. Vet ikke om den finnes for android også). Den kan jo brukes til å logge alt mulig, men jeg bruker den primært til søvn. Anonymkode: f1431...3ef 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #9 Skrevet 2. oktober 2016 Så sant så sant. Ler av besteforeldre som alltid omtaler babyer som snille eller vanskelige. I min krets kjenner jeg meg ikke igjen i noe av det andre. Ingen som bruker apper, ingen som kommer med råd og tips, folk lytter og bekrefter. Besteforeldre derimot........ Det er egentlig mest stress med alle besteforeldre som forteller deg hvordan du skal gjøre ting fremfor å avlaste eller hjelpe til. Jeg var egentlig inneforstått med at babytid var krevende, men som usikker førstegangsmor er det en belastning med erfarne som påpeker alt hele tiden. Etter noen få måneder var jeg mye tryggere på meg selv og lo av alle idiotiske utsagn og råd. Med nestemann er jeg bedre rustet til å heve meg over idiotiske uttalelser Anonymkode: d7397...765
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå