Muscae Skrevet 1. oktober 2016 #1 Skrevet 1. oktober 2016 Jeg har lyst å se en skikkelig god magisk film eller serie. Gjerne flere også. Jeg liker det meste fra voksen magi som Game of Thrones, Lord of the Rings, The Hobbit osv, til mer tenåringsgreier som Harry Potter og barnefilmer som The Legend of Narnia, Charlie and the Chocolate Factory, Rise of the Guardians og omtrent alt som finnes av julemagi, fantastiske vesener og fantasiverdener. Jeg liker også nyinnspillinger av de gamle eventyrene, med en tvist, feks Maleficent. Det kan være voksent og seriøst, eller det kan være veldig barnslig - helst en god blanding, men jeg liker ikke alle de tenåringseriene med vampyrer og diverse der hovedplottet er hvem som blir kjæreste med hvem, samme hva historien egentlig skal handle om. Er det noen som kan anbefale meg en film eller serie? Det kan også være en bok/bokserie, men da er det en fordel om den finnes på lydbok (engelsk). 2
wintergirl Skrevet 1. oktober 2016 #2 Skrevet 1. oktober 2016 Du sier du hat sett de fleste, men prøver meg på en fordet, One magic christmas? Mener det er det den heter.
Brimi Skrevet 1. oktober 2016 #3 Skrevet 1. oktober 2016 The Magicians er bra Har flere også, men husker ikke akkurat nå. Skal sjekke Netflix når jeg kommer hjem. Jeg også liker det samme!
Gjest HappyWaffle Skrevet 1. oktober 2016 #4 Skrevet 1. oktober 2016 oh slenger meg på denne elsker filmer som narnia, harry potter osv så hadde vært fint å få film/serie tips
Lill3My Skrevet 1. oktober 2016 #5 Skrevet 1. oktober 2016 "Kyle XY" er en sci-fi/fantasy/drama-serie. I utgangspunktet er nok målgruppa tenåringer, men jeg så denne som godt voksen (25-isj) og koste meg med serien. Den er på ingen måte revolusjonerende god, men likevel fenget den meg! Den passer iallfall inn i mye av det du nevner her. Ellers har du jo Orphan Black, i-Zombie, Being Human, Heros, Humans, som alle er litt i samme gata. De fleste av disse finner du på Netflix.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #6 Skrevet 1. oktober 2016 5 minutter siden, Lill3My skrev: "Kyle XY" er en sci-fi/fantasy/drama-serie. I utgangspunktet er nok målgruppa tenåringer, men jeg så denne som godt voksen (25-isj) og koste meg med serien. Den er på ingen måte revolusjonerende god, men likevel fenget den meg! Den passer iallfall inn i mye av det du nevner her. Ellers har du jo Orphan Black, i-Zombie, Being Human, Heros, Humans, som alle er litt i samme gata. De fleste av disse finner du på Netflix. Kyle XY, sluttet de ikke å produsere flere sesonger sånn midt i serien? Har ikke sett den selv, men jeg mener min svoger sa det. Kan ha blandet med en annen. Anonymkode: d022b...cb8
Muscae Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2016 (endret) 9 timer siden, wintergirl skrev: Du sier du hat sett de fleste, men prøver meg på en fordet, One magic christmas? Mener det er det den heter. Tusen takk! Den er notert og skal sees når det nærmer seg jul. Jeg har nok ikke sett de fleste, og uansett så er jo julefilmer noe man kan se gang på gang uten at det mister magien. Polarekspressen er en film jeg ser hver jul. 9 timer siden, Brimi skrev: The Magicians er bra Har flere også, men husker ikke akkurat nå. Skal sjekke Netflix når jeg kommer hjem. Jeg også liker det samme! Prøvde meg på The Magicians tidligere, og så vel en fem-seks episoder før jeg gav opp. Konseptet er bra, bøkene er sikkert gode, men serien ble for rotete, med for mange element i et for grunt univers etter min smak. Der var også litt for mye tenåringsdramatendenser til at jeg klarte å bli revet med. 9 timer siden, Lill3My skrev: "Kyle XY" er en sci-fi/fantasy/drama-serie. I utgangspunktet er nok målgruppa tenåringer, men jeg så denne som godt voksen (25-isj) og koste meg med serien. Den er på ingen måte revolusjonerende god, men likevel fenget den meg! Den passer iallfall inn i mye av det du nevner her. Ellers har du jo Orphan Black, i-Zombie, Being Human, Heros, Humans, som alle er litt i samme gata. De fleste av disse finner du på Netflix. Kyle XY så jeg for noen år siden, og likte den godt. Men som anonymbruker under sier så ble den kansellert med en cliffhanger uten noen videre forklaring. Sånne serier burde bannlyses fra alle streamingtjenester spør du meg! Orphan Black, Heros og Humans er interessante konsept, som jeg antakeligvis kommer til å sjekke ut på et tidspunkt, men jeg mistenker at her er det mellommenneskelige relasjoner (romanser) som er fokus, fremfor magi, mysterier og å forenes i kampen mot onde makter. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kyle XY, sluttet de ikke å produsere flere sesonger sånn midt i serien? Har ikke sett den selv, men jeg mener min svoger sa det. Kan ha blandet med en annen. Anonymkode: d022b...cb8 Stemmer det. Endret 1. oktober 2016 av Muscae
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #8 Skrevet 1. oktober 2016 Det var da voldsomt med dobbelpostinger (mangfoldige dobbelpostninger), og håper ikke at det samme skjer her Jeg følger med på denne tråden! Har du sett Doctor Who? Ikke akkurat ren magi, men serien er utrolig bra! Anonymkode: b27bd...3e1 1
Muscae Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2016 (endret) Fjernet innlegg som var sitert under brukernavn i stedet for anonym grunnet feil i forumet. Daenerys, adm. Har ikke sett den enda, og har ikke satt meg så veldig inn i det, men er det ikke sånn at der er en original serie, og en serie som er en slags nyinnspilling eller fortsettelse på den gamle historien? Hvordan anbefaler du å se den, først de gamle episodene, eller kan en begynne rett på de nye? 5 timer siden, Fireball skrev: Tenkte "Oi, nesten 40 innlegg; her er det sikkert mye forslag til magiske serier og filmer", også er det omtrent bare en bruker med en haug med dobbeltpostinger Edit: Dobbelpost med meg og! Du fikk i det minste kun to. Jeg kan jo faktisk komme med en film jeg gleder meg veldig til å se: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children. Den tror jeg er bra! Går vel på kino nå, men jeg foretrekker å se film hjemme hos meg selv, så jeg må vel vente et par måneder. Kanskje de satser på å få den ut på bluray før jul? Endret 1. oktober 2016 av Muscae 1
Brimi Skrevet 1. oktober 2016 #10 Skrevet 1. oktober 2016 1 time siden, Muscae skrev: Du har rekorden hittil: 12 dobbelpostinger! Har ikke sett den enda, og har ikke satt meg så veldig inn i det, men er det ikke sånn at der er en original serie, og en serie som er en slags nyinnspilling eller fortsettelse på den gamle historien? Hvordan anbefaler du å se den, først de gamle episodene, eller kan en begynne rett på de nye? Jo, det er en ny og en gammel. Jeg begynte ihvertfall å se på den nye uten å se på den gamle og det gikk fint for min del Synd du ikke likte The Magicians. Jeg synes den er bra, men jeg liker tenåringsdrama
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #11 Skrevet 1. oktober 2016 Har du prøvd the Shannara chronicles? Har ikke sett ferdig hele, men så langt syns jeg det er bra! Anonymkode: 69e71...46e 1
Muscae Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter #12 Skrevet 1. oktober 2016 54 minutter siden, Brimi skrev: Jo, det er en ny og en gammel. Jeg begynte ihvertfall å se på den nye uten å se på den gamle og det gikk fint for min del Synd du ikke likte The Magicians. Jeg synes den er bra, men jeg liker tenåringsdrama Kanskje hadde jeg likt den bedre om jeg så den en annen gang. Jeg er i litt ulikt humør for hva jeg vil se, og av og til er det ok med litt tenåringsdrama, mens andre ganger orker jeg ikke det. 1
Muscae Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter #13 Skrevet 1. oktober 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd the Shannara chronicles? Har ikke sett ferdig hele, men så langt syns jeg det er bra! Anonymkode: 69e71...46e Den så jeg i sommer, tror jeg. Jeg så den da den kom. Likte den ganske godt, der var et par sympatiske rollefigurer, som jeg har lyst å følge med videre.
Gjest Catalina Culès Skrevet 1. oktober 2016 #14 Skrevet 1. oktober 2016 Pans labyrint Pans labyrint er et spansk-mexikansk fantasy-drama skrevet og regissert av den meksikanske filmskaperen Guillermo del Toro.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #16 Skrevet 1. oktober 2016 5 timer siden, Muscae skrev: Har ikke sett den enda, og har ikke satt meg så veldig inn i det, men er det ikke sånn at der er en original serie, og en serie som er en slags nyinnspilling eller fortsettelse på den gamle historien? Hvordan anbefaler du å se den, først de gamle episodene, eller kan en begynne rett på de nye? Du fikk i det minste kun to. Jeg kan jo faktisk komme med en film jeg gleder meg veldig til å se: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children. Den tror jeg er bra! Går vel på kino nå, men jeg foretrekker å se film hjemme hos meg selv, så jeg må vel vente et par måneder. Kanskje de satser på å få den ut på bluray før jul? Tror det er lurest å begynne med den nyere versjonen. Jeg anbefaler virkelig å se den altså Den filmen har jeg også lyst å se! På kino da, ikke hjemme Anonymkode: b27bd...3e1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #17 Skrevet 1. oktober 2016 7 timer siden, Muscae skrev: Fjernet innlegg som var sitert under brukernavn i stedet for anonym grunnet feil i forumet. Daenerys, adm. Har ikke sett den enda, og har ikke satt meg så veldig inn i det, men er det ikke sånn at der er en original serie, og en serie som er en slags nyinnspilling eller fortsettelse på den gamle historien? Hvordan anbefaler du å se den, først de gamle episodene, eller kan en begynne rett på de nye? Jeg skulle også til å foreslå Doctor Who, den får meg virkelig til å drømme meg bort og bli helt revet med. Den nye serien er en direkte fortsettelse av den gamle, men den er laget sånn at man ikke må ha sett den gamle serien før man starter på den. Jeg hadde heller ikke sett den gamle serien, men det er ikke noe problem, man henger fint med likevel. Anonymkode: 96d87...eb8
Auri Skrevet 3. oktober 2016 #18 Skrevet 3. oktober 2016 Slenger meg også på å anbefale Doctor Who, jeg har ikke sett noe av det gamle, men har sett det nye opptil flere ganger. Dessverre så er det ikke alle de nyeste sesongene som ligger på Netflix >.< Der begynner det med sesong 5 eller noe, så du må finne andre steder å se det Ellers så vil jeg anbefale deg å se American Gods når den kommer neste år! Åååh det blir så bra det.
Gjest Hapi Skrevet 3. oktober 2016 #19 Skrevet 3. oktober 2016 (endret) Kvitebjørn Kong Valemon (TV-film med Maria Bonnevie, vet ikke om den er å få tak i) Brødrene Løvehjerte og alle andre filmer basert på bøker av Astrid Lindgren Den Uendelige Historien basert på boka av samme navn av Michael Ende Spirited Away, tegnefilm Willow med Val Kilmer The Dark Crystal Safety Not Guarranteed Endret 3. oktober 2016 av Hapi
Gjest gjest- silje Skrevet 3. oktober 2016 #20 Skrevet 3. oktober 2016 (endret) City of ember, kanskje ikke så magisk, men ganske spesiell og koselig. Underworld filmene, kanskje litt for mørk og romantisk for din smak? Coraline The lovely bones Practical magic Trollmannens læregutt Jeg venter også på Miss Peregrine's Home for Peculiar Children 😁 Den MÅ bare bli bra!! Endret 3. oktober 2016 av gjest- silje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå