Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble gravid på første forsøk for 10-11 uker siden,  endte i SA uke 5-6. Forrige helg fikk jeg tre positive graviditetstester (to billigstrimler og en digital), og i natt begynte det å blø igjen. Andre graviditet på rad som ender i SA.. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, føler meg bare så tom og knust. Men kanskje det finnes flere som har opplevd dette, som likevel har en solskinnshistorie å komme med til slutt? 

Anonymkode: d8d81...a92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre er det prøvrør en ble du gravid på vannlig måte ?hade sa selv får par månder siden i uke 5 det er så vondt å trist blir helt tom som du skriver føler med deg klem 

Skrevet

Ble gravid på vanlig måte, og er sjeleglad for det! Har et barn fra før, så vet at jeg kan bære frem et, men sårt at vi skulle miste to ganger på rad nå likevel.. Takk for svar <3

-ts

Skrevet

Ja skjønner det ❤varme tanker te deg håpe det går bra med deg 

Skrevet (endret)

Hei. Jeg skjønner hvordan du har det, og hvor tom man føler seg etter en SA. Jeg har dessverre ingen solskinnshistorie å komme med, da jeg har opplevd 3 MA/SA på rad. Men jeg har virkelig troen på at det skal gå bra til slutt ❤️ Og hvis det hjelper, så ble denne tomheten mer og mer borte i løpet av ukene etter aborten...

Endret av lillemy100
Skrevet
44 minutter siden, thwrbra85 skrev:

Ja skjønner det ❤varme tanker te deg

Tusen takk ❤️ Joda det går bra. Vet det er sånn som skjer, og at det sikkert er en grunn for det. Må vel egentlig være glad det skjedde nå og ikke sener tross alt.

-Ts

Skrevet
43 minutter siden, lillemy100 skrev:

Hei. Jeg skjønner hvordan du har det, og hvor tom man føler seg etter en SA. Jeg har dessverre ingen solskinnshistorie å komme med, da jeg har opplevd 3 MA/SA på rad. Men jeg har virkelig troen på at det skal gå bra til slutt ❤️ Og hvis det hjelper, så ble denne tomheten mer og mer borte i løpet av ukene etter aborten...

Uff! Det kan ikke være noe gøy for deg heller❤️ Beundringsverdig at du holder motet oppe, jeg skal lære av deg og tenke at det kommer til å gå!☺️ Masse lykke til til deg!❤️

Skrevet

Hvis jeg var deg, ville jeg ventet en menstruasjon før jeg prøvde igjen. For noen sier at å vente er bare tull, men jeg hadde en for et år siden, og var usikker på om jeg skulen starte prøvingen med en gang, men gynekologen sa at hun ville anbefale å vente en måned eller to, da slimhinnene i livmoren trenger litt tid på å bygge seg opp igjen og at det er større sjangre for en ny SA hvis man blir gaavid rett etterpå.

Og når jeg hadde min første mens etterpå, så så jeg hvorfor. Den var kraftig og vond, men mange klumper. Og jeg var på ultralyd for å sjekke at alt var ute.. 

Jeg vet at mange gynekologer sier forskjellig, men når jeg så det fysisk etter min (altså hvordan mensen var) så tror jeg ikke det var de optimale forhold for et barn å vokse i..

Anonymkode: 78263...f28

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg var deg, ville jeg ventet en menstruasjon før jeg prøvde igjen. For noen sier at å vente er bare tull, men jeg hadde en for et år siden, og var usikker på om jeg skulen starte prøvingen med en gang, men gynekologen sa at hun ville anbefale å vente en måned eller to, da slimhinnene i livmoren trenger litt tid på å bygge seg opp igjen og at det er større sjangre for en ny SA hvis man blir gaavid rett etterpå.

Og når jeg hadde min første mens etterpå, så så jeg hvorfor. Den var kraftig og vond, men mange klumper. Og jeg var på ultralyd for å sjekke at alt var ute.. 

Jeg vet at mange gynekologer sier forskjellig, men når jeg så det fysisk etter min (altså hvordan mensen var) så tror jeg ikke det var de optimale forhold for et barn å vokse i..

Anonymkode: 78263...f28

Takk for at du delte din erfaring! Hvor lang tid fra første mens etter SA tok det før spiren satt hos deg? Høres i grunn logisk ut å hoppe over en periode for at kroppen skal hente seg inn, men jeg tenker også at 5 uker på vei er så lite, at graviditeten fort kunne gått uvisst forbi om jeg ikke prøvde, og testet tidlig (9dpo første pos test..). Jeg var på ul privat etter den første SA'en, der han så at alt var ute. Har det noe å si, eller kan det være at han ikke så alt? 

-Ts

Skrevet (endret)

(Skrev et langt svar her, men det forsvant visst:icon_frown:)

Føler med med deg, sa er traurige greier..

Har ei solskinnshistorie da: har selv hatt 5 sa, men den 6. gangen gikk det utrolig nok bra, og har en frisk gutt på 3 mnd:)

Har hørt at for de aller fleste med gjentatte sa/ma vil det gå bra til slutt hvis man fortsetter å prøve. Det er dessverre veeeldig vanlig, vanligere enn man tror, men kanskje ikke så vanlig å prate om. Har selv vært åpen om mine sa den siste tiden (mens det pågikk var det for sårt), og det viser seg at det er mange i omg.kretsen som har hatt minst en sa (mamma, to tanter, flere venninner). I tillegg har både beyonce, ane dahl torp, dronning sonja m.fl. vært åpne om at de har opplevd spontanabort(er).

Min (superflinke) gynekolog sa det ikke er noe poeng å vente med prøving etter sa, og at dersom man blir gravid har kroppen hatt eggløsning og er da per definisjon klar for å bli gravid.

Endret av N85
Feil autokorrekt
Skrevet
1 time siden, N85 skrev:

(Skrev et langt svar her, men det forsvant visst:icon_frown:)

Føler med med deg, sa er traurige greier..

Har ei solskinnshistorie da: har selv hatt 5 sa, men den 6. gangen gikk det utrolig nok bra, og har en frisk gutt på 3 mnd:)

Har hørt at for de aller fleste med gjentatte sa/ma vil det gå bra til slutt hvis man fortsetter å prøve. Det er dessverre veeeldig vanlig, vanligere enn man tror, men kanskje ikke så vanlig å prate om. Har selv vært åpen om mine sa den siste tiden (mens det pågikk var det for sårt), og det viser seg at det er mange i omg.kretsen som har hatt minst en sa (mamma, to tanter, flere venninner). I tillegg har både beyonce, ane dahl torp, dronning sonja m.fl. vært åpne om at de har opplevd spontanabort(er).

Min (superflinke) gynekolog sa det ikke er noe poeng å vente med prøving etter sa, og at dersom man blir gravid har kroppen hatt eggløsning og er da per definisjon klar for å bli gravid.

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare! Hjelper veldig å høre at det er ganske vanlig, og at det mest sannsynlig vil gå bra til slutt :) Veldig sant at det ikke snakkes så mye om, så godt å høre om noen! Gratulerer med den lille prinsen <3

-Ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...