herzeleid Skrevet 1. oktober 2016 #21 Del Skrevet 1. oktober 2016 2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: JEg tror dette er langt mer kompleks enn som så. Det har nærmest blitt normen at unge sender sexbilder av segselv, det betyr ikke automatisk at noe i livet til alle disse "ikke stemmer helt" men heller at vi som samfunn må leve med at etter sosiale medias inntog er dette endel av det.. Det er nok nettopp her verdiene og normene spriker. Noen mener vi skal bedømmes på andre faktorer enn hva vi har mellom bena, og hva vi er villige til å vise. Andre er uenige. Når tilstrekkelig mange er villige til å bli bedømt i henhold til en gitt standard så stiller det fort de andre i et dårlig lys, særlig om "de andre" betaler for å få seg sel stilt i et dårlig lyst. Kort fortalt, så tror jeg ikke menne generelrt kan kompensere for hva kvinner velger å gjøre mot seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest made4u Skrevet 1. oktober 2016 #22 Del Skrevet 1. oktober 2016 Det nærmer seg toppen av naivitet, å sende nakenbilder til vilt fremmede på nettet og etterpå være overasket over at bildene kan spres ukontrollert. Er det mulig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 1. oktober 2016 #23 Del Skrevet 1. oktober 2016 Nå er det nå heldigvis slikt at; Alt av bildemateriel som tilhører deg har DU copyright på, det vil si; Bilder og videoer som du sender til noen andre, så har ikke DE lov til å sende eller bruke videre uten at du sagt ja. Klart.. Det er dumt og teit å ta bilde, eller la seg bli filmet under akten, men uten at du har gitt samtykke, så kan ikke det bildet, eller filen bli sendt videre Uheldigvis er det ikke alle som forstår dette....... Og dermed bryter norsk lov. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 1. oktober 2016 #24 Del Skrevet 1. oktober 2016 Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. Nori, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #25 Del Skrevet 1. oktober 2016 Jeg ble først lettere provosert og oppgitt, og så leste jeg kommentarfeltet, der han har lagt ut sin versjon, og så døde jeg av latter. Man må ikke scrolle langt ned, brukernavnet er Anders (BB?). Anonymkode: 92191...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QuestionEverything Skrevet 1. oktober 2016 #26 Del Skrevet 1. oktober 2016 7 timer siden, Louise95 skrev: Bruker snapchat. Da skal bildet forsvinne etter maks ti sekunder og alle har rett til å vise frem kroppen sin til den personen de ønsker uten at det er noe galt i det ☺️ Når man regner med at bildet blir borte etter maks ti sekunder så vil man ikke at det skal bli offentliggjort og når man ikke får noen varsel om at bildet er screenshotet så er det jo umulig å vite at man ikke skal sende flere til personen som kanskje gir komplimenter og får deg til å stole på de ved å sende bilder først, som han gjør. Ettersom det er så lett å lagre bilder på snapchat uten programmets tillatelse så må man faktisk regne med at det man sender blir lagret, spesielt om det er noe slikt som nakenbilder. Idioti å anta noe annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 1. oktober 2016 #27 Del Skrevet 1. oktober 2016 Min første tanke da jeg leste det var "han der er sikkert på kvinneguiden". Det tror jeg jeg kan ha rett i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 1. oktober 2016 #28 Del Skrevet 1. oktober 2016 Tråden er ryddet for personangrep. Nori, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri84 Skrevet 1. oktober 2016 #29 Del Skrevet 1. oktober 2016 16 minutter siden, QuestionEverything skrev: Ettersom det er så lett å lagre bilder på snapchat uten programmets tillatelse så må man faktisk regne med at det man sender blir lagret, spesielt om det er noe slikt som nakenbilder. Idioti å anta noe annet. Helt ærlig, så må jeg innrømme (jepp er ganske uteknisk av meg), at jeg ikke var klar over at man kunne lagre bilder fra snap, uten at man får varsel om det til ganske nylig 🙈 Ikke at jeg har sendt nakenbilder eller slikt til noen andre enn min eks (som jeg var sammen med i mange år, og håper jeg fortsatt kan stole på). Men jeg synes det er et tegn på hvor kynisk verden er blitt, at man ikke skal være fri til å gjøre hva man ønsker (for de som skulle ønske å gjøre det), fordi man bør gå utifra at personen på andre enden er en kynisk løgner som bare er ute etter å utnytte andre menneskers tro på andre... Må innrømme at jeg synes det er trist... Om det er smart å sende lettkledde bilder/nakenbilder av seg selv til personer man nettopp har kommet i kontakt med, det er en annen sak. Men det var ikke det som var spørsmålet her, saken her var nemlig om hvorvidt det "Anders" gjør er akseptabelt... Anonymous på sin side er sikkert ikke akkurat happy med at denne kvalmende personen har valgt deres maske som bekledning... Han står jo ikke akkurat for deres sak, og hvorfor media syntes det var en ok idé at han skulle gå med denne er for meg en gåte (Han var vel ikke medlem engang)... Men det var en digresjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 1. oktober 2016 #30 Del Skrevet 1. oktober 2016 Tråden er ryddet for svar til slettet innhold. Nori, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hapi Skrevet 1. oktober 2016 #31 Del Skrevet 1. oktober 2016 10 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: JEg tror dette er langt mer kompleks enn som så. Det har nærmest blitt normen at unge sender sexbilder av segselv, det betyr ikke automatisk at noe i livet til alle disse "ikke stemmer helt" men heller at vi som samfunn må leve med at etter sosiale medias inntog er dette endel av det.. Ja det er noe her jeg ikke skjønner, det er sikkert, så det må være det at jeg er så gammel at jeg ikke er en del av denne kulturen. Jeg hadde ALDRI sendt nakenbilder til noen jeg ikke hadde møtt engang, faktisk vil jeg ikke ta slike bilder med mobilen i det hele tatt fordi jeg tenker at jeg selv kan komme til å sende de feil! Jeg har badet på nudiststrand, sittet nakenmodell, jeg går naken rundt i hagen om sommeren, og har lite problemer med å vise frem kroppen min til selv vilt fremmede, men jeg legger ikke nakenbilder av meg selv på et så upålitelig medium som mobiltelefonen! Jeg vil si at det å sende nakenbilder til noen man ikke har møtt er nesten som å vifte med noen tusenlapper til fremmede på gaten og så håpe på at de ikke raner deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #32 Del Skrevet 1. oktober 2016 Syns dette er interessant og bra at man får høre hvordan noen mennesker tenker. Noen ganger lar vi fordommer og stereotyper avgjøre hvordan vi ser på andre mennesker. I dette tilfelle kategoriserer Anders kvinner som noen man ikke trenger å respektere. I ekstreme tilfeller vil det gjelde alle, men det virker som om Andreas har "evnen" til å respektere kvinner som han blir kjent med og får et forhold til. Det er en vanlig kategorisk måte å tenke om andre mennesker, og man ser slik tekning ofte i befolkningen for øvrig. MEN siden normer og generelle verdier i Norge er mer tolerante, så vil mange mennesker kategoriseres med mindre konsekvenser. Dvs, folk vil fortsatt ha fordommer mot religiøse, kvinner, menn, mennesker som går i joggedress, eier campingvogn osv osv. Men der er samtidig holdninger i Norge der man ikke konfronterer pga slike forskjeller. Der er verdier om at man skal respektere andres tro og livsstil. Det gjør til at folk ikke så ofte kommer i alvorlige konflikter med mennesker som har en annen livsstil enn dem selv. Janteloven er også med på å skape et miljø der du ikke skal tro din egen levemåte er den beste og den eneste riktige Anonymkode: 53593...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 1. oktober 2016 #33 Del Skrevet 1. oktober 2016 20 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Leser du hele kommentarfeltet ser du at en person hevder seg å være "Anders" og han fremstår legtim. Han sier det kun var for å trolle NRK, sette fokus på ulikheter mellom kjønn i samfunnet og "skremme" damer litt til å tenke seg om to ganger så de ikke sender nakenbilder av segselv til fremmede. Han sier videre at han aldri har opplastet noen bilder han har fått men valgte å "play along" da NRK kom bankende på døra. http://p3.no/bilde-deleren/#comment-2924482047 Men han er ganske patetisk når han prøver å argumentere for at menn i hans alder blir diskriminert. For et ekstremt dårlig eksempel han valgte seg. Og hvis det er det beste så har han virkelig ikke mye å komme med som kan underbygge påstanden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Benja Golden Skrevet 1. oktober 2016 #34 Del Skrevet 1. oktober 2016 At ting også er urettferdig for menn er det ingen tvil om. Men dette er en helt feil måte og gå fram på. Man burde sette lys på at ikke ting er perfekt for menn heller. Og en mann burde få lov og si det uten at noen kvinner eller andre skal marginalisere det. Men dette er ikke måten og gjøre det på. Det han gjør er galskap og han burde straffes for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #35 Del Skrevet 2. oktober 2016 9 timer siden, Benja Golden skrev: At ting også er urettferdig for menn er det ingen tvil om. Men dette er en helt feil måte og gå fram på. Man burde sette lys på at ikke ting er perfekt for menn heller. Og en mann burde få lov og si det uten at noen kvinner eller andre skal marginalisere det. Men dette er ikke måten og gjøre det på. Det han gjør er galskap og han burde straffes for det. Her er jeg helt enig med deg. Selvsagt har feminisme gått på bekostning av menn og det er bare tull at vi ikke prater om det. For min del gikk det meg opp en god del lys i gode samtaler med oppgående og fornuftige menn og jeg har lært meg å se feminisme i et nytt og bredere bilde. Men dette oppnås ikke med hevn, vold eller trakassering - det blir bare kvinner enda mer "trigget" av, derav svarene i denne tråden (aka "jeg har rett til å sende nakenbilder av meg selv"). Kvinne, 30. Anonymkode: be4ab...a2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothminister Skrevet 3. oktober 2016 #36 Del Skrevet 3. oktober 2016 Mulig det er på tide at naive jentunger lærer seg og ikke sende nakenbilder til sin sussebass som de stoler blindt på. Sender man bilder, så må man tåle konsekvensene, uten og sutre. Alle vet at risikoen er stor for at slike bilder kan misbrukes. Vi har alle et ansvar over egne handlinger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 3. oktober 2016 #37 Del Skrevet 3. oktober 2016 52 minutter siden, Gothminister skrev: Mulig det er på tide at naive jentunger lærer seg og ikke sende nakenbilder til sin sussebass som de stoler blindt på. Sender man bilder, så må man tåle konsekvensene, uten og sutre. Alle vet at risikoen er stor for at slike bilder kan misbrukes. Vi har alle et ansvar over egne handlinger. Jentene har all grunn til å sutre, det er tross alt temmelig drittsekk gjort å legge de ut på nettet på denne måten, men jeg er enig i at det er utrolig naivt å sende rundt seg med nakenbilder, særlig til folk du akkurat har matchet med på tinder. Det er generelt et problem at mange virker å forvente at alt skal gå dem vell og at de skal slippe å måtte ta vare på seg selv eller ta ansvar for egne handlinger. Når vi ser stadige ramaskrik over at det finnes slemme mennesker på internettet, og at man utsetter seg for risiko ved å selv sette seg i en sårbar situasjon, mener jeg vi i alt for stor grad har inntatt en hjelpeløs posisjon der "Noen-André" må beskytte oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothminister Skrevet 3. oktober 2016 #38 Del Skrevet 3. oktober 2016 1 time siden, herzeleid skrev: Jentene har all grunn til å sutre, det er tross alt temmelig drittsekk gjort å legge de ut på nettet på denne måten, men jeg er enig i at det er utrolig naivt å sende rundt seg med nakenbilder, særlig til folk du akkurat har matchet med på tinder. Det er generelt et problem at mange virker å forvente at alt skal gå dem vell og at de skal slippe å måtte ta vare på seg selv eller ta ansvar for egne handlinger. Når vi ser stadige ramaskrik over at det finnes slemme mennesker på internettet, og at man utsetter seg for risiko ved å selv sette seg i en sårbar situasjon, mener jeg vi i alt for stor grad har inntatt en hjelpeløs posisjon der "Noen-André" må beskytte oss. Man har forstått lite om man sutrer over noe man selv har skyld i og som man vet kan skje. Dette har allerede blitt diskutert og advart i mot i noen år nå. Så alle burde være helt klar over at man ikke skal sende nakenbilder, eller andre bilder om man er redd at uvedkommende skal kunne se dem. Så i 2016, etter så mange advarsler, så mener jeg det er jentene selv som har skyld i at slike bilder spres. Eneste jeg kan se, er at disse jentene som sender slikt, er stokk dumme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 3. oktober 2016 #39 Del Skrevet 3. oktober 2016 Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner ninuska_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Louise95 Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter #40 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) På 3. oktober 2016 den 17.31, Gothminister skrev: Man har forstått lite om man sutrer over noe man selv har skyld i og som man vet kan skje. Dette har allerede blitt diskutert og advart i mot i noen år nå. Så alle burde være helt klar over at man ikke skal sende nakenbilder, eller andre bilder om man er redd at uvedkommende skal kunne se dem. Så i 2016, etter så mange advarsler, så mener jeg det er jentene selv som har skyld i at slike bilder spres. Eneste jeg kan se, er at disse jentene som sender slikt, er stokk dumme. Dette blir som å si at du selv er skyld i om du går naken i garderoben/dusjen på skole/svømmehall at noen kan ta bilder av deg og spre de. At man selv har satt seg i en situasjon hvor man vet at de man ser rundt seg kan se deg naken og at alle de menneskene kanske har multighet til å lagre bilder av seg på tlf sin og spre de. Å sende et bilde av seg selv gir ikke andre rett til å sende bildene videre selvom man har "satt seg i situasjonen" eller er "skyld i det selv" for det er man ikke. Det er ikke greit å spre nakenbilder av andre uansett om man har fått tilsendt de eller om de er blitt tatt på soverommet/garderoben/fest eller hvor enn man ender opp naken og andre kan ta bilder av en. Dummeste jeg har hørt at jentene er skyld i at bildene blir spredt, DET ER JO IKKE DE SOM SPRER DE! 😂 Herregud. Både jenter og gutter må lære seg at et bilde av noen naken som ikke er av en selv har man ingen rett til å spre uansett om man har fått det sendt fra personen. Endret 5. oktober 2016 av Louise95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå