Gjest Sobril Skrevet 30. september 2016 #1 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Har kjøpt en original tekstiltapet fra 70-tallet. Vanligvis, når jeg tapetsere hjørner, så kutter jeg av slik at ca 2 cm går over på neste vegg - og så tapetsere jeg en ny lengde helt inn fra neste hjørne og over disse 2 centimeterne (hvis det var forståelig?) Tekstiltapeten er imidlertid veldig tykk, og jeg klarer ikke å se for meg at jeg kan gjøre det på samme måte. Tror nemlig ikke at "lag-på-lag" med denne vil sitte. Noen som har erfaring eller kunnskap om hvordan jeg bør gjøre det? Endret 30. september 2016 av Sobril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 30. september 2016 #2 Del Skrevet 30. september 2016 Jeg bare husker da pappa la tapet hjemme, så måtte han bare måle til å legge kantene helt inntil hverandre. Akkurat i de skjøtene brukte han litt tid, men det ble veldig pent resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #3 Del Skrevet 1. oktober 2016 Da jeg nylig var med på å tapetsere et rom tapetserte vi rundt hjørnene. Vi startet tapetseringen en halv bredde fra et hjørne og tapetserte langs veggen. Når vi kom til et hjørne smurte vi lim på begge sider av hjørnet. Så startet vi med å legge tapetet inntil det vi alt hadde hengt opp, Så fikk vi det til å ligge fint på den veggen. Deretter brukte vi et redskap til å legge tapeten helt inn til hjørnet før vi la tapeten på den andre veggen. Jeg vet ikke hvordan det er å bruke tekstiltapet, men dette er ihvertfall slik vi gjorde med papirtapet. Tapeten hadde mønster, så jeg er veldig glad for at vi fikk det til å gå sammenhengende rundt rommet på den måten. Anonymkode: d7071...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linituss Skrevet 1. oktober 2016 #4 Del Skrevet 1. oktober 2016 Gjør som du gjør med vanlig tapet, etter at du har lagt neste lengde bruker du en skarp kniv med barberblad og en stållinjal og skjærer gjennom begge tapetlengdene mens limet fortsatt er vått. Da får du fjernet overlappet og strimlene som blir til overs på undersiden og det blir en rett overgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 1. oktober 2016 #5 Del Skrevet 1. oktober 2016 Det jeg er redd for uten overlapp i hjørnene er at tapeten etter hvert får strekkmerker. Derfor pleier jeg å overlappe nettopp i hjørnene. Vanskelig dog med denne tykke tapeten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linituss Skrevet 1. oktober 2016 #6 Del Skrevet 1. oktober 2016 Derfor bør du grunne veggene med bunnfargen til tapeten for å gjøre det så lite synlig som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå