Gå til innhold

Herregud hva blir det neste..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men er du sikker på at en meitemark ikke føler smerte, ubehag eller stress?

- Kanskje, men det gir jeg faktisk blaffen i. Jeg skal bruke den til å fange ørret med uansett, sier Farstad.

My man as! :ler: Fantastisk bra svar. Uansett hva en ny dyrevernslov evnt. sier vil jeg nok behandle plagsomme insekter på samme måte som jeg gjør nå. Og når det gjelder meitemark gir jeg igrunn blaffen jeg også! ;)

Skrevet

Jeg lærer barna mine at de skal være snille mot alt fra meitemark til elefanter. Men skal de på fisketur, blir jeg ikke hysterisk om de agner med meitemark (bare jeg slipper å gjøre det...).

Jeg synes noen ganger vi bruker ressurser noe merkelig. Da er jeg faktisk veldig mye mer opptatt av oppdrett og slakting av dyr. Kan man ikke heller kvalitetssikre dette i større grad?

Skrevet

Jeg tviler egentlig ikke på at meitemarken opplever det som svært ubehagelig å bli tredd på kroken. Den vrir seg jo som bare det... MEN det får #¤%& meg være grenser for hvor langt vi skal bevege oss i retning av å verne og beskytte alt mellom himmel og jord.

Jeg blir faktisk en smule bekymret med tanke på at det finnes mennesker som bruker mye tid på å bekymre seg over fluer/ederkoppers/meitemarkers etc. ve og vel så lenge verden er full av mennesker som virkelig trenger hjelp.

Skrevet

Jeg lurer på

.

.

.

Hvor går egentlig grensene, det kan jo være vanskleig å trekke en grense her. Hvor stort/ite kan et dyr være for at det skal være akseptabelt å knuse det...?

En midd i senga?

En mus?

En huggorm?

En frosk?

En hveps?

.

.

.

.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så dere "gir blaffen" i om dyr kan føle smerte, og gidder derfor ikke diskutere hvorvidt de bør slippe å bli pint av mennesker? Slående argumenter, må jeg si...

Skrevet
Så dere "gir blaffen" i om dyr kan føle smerte, og gidder derfor ikke diskutere hvorvidt de bør slippe å bli pint av mennesker? Slående argumenter, må jeg si...

hehe, jeg gir blaffen i hva andre måtte mene! Jeg gidder ikke bry meg om hvert eneste lite kryp her i verden.. Blir jo veldig flott å bo på jorda om man ikke får lov til å squashe insekter engang pga enkeltes naivitet som skal ta vare på alt som kan ha liv! Om en meitemark har følelser aner jeg ikke. Om en flue har følelser aner jeg heller ikke. Bryr jeg meg? nei. Meitemark er godt agn og fluer er plagsomme.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vel ikke det som er poenget, å skulle verne alt liv. Poenget er heller at man ikke skal la andre skapninger lide unødig. Dvs humane avlivningsmetoder etc. Om du slår ei flue i hjel kjapt med en fluesmekker, eller om du river av den ben etter ben slik jeg vet enkelte gjør, utgjør en ganske stor forskjell for min del, især om fluen kan føle smerte.

Skrevet
Hysteri har vel aldri vært sunt.

for en meitemark kan det være det.. ;)

Skrevet

for en meitemark kan det være det.. ;)

Hjelper vel svært lite om den blir hysterisk..

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg synes man skal skåne dyr best mulig, og ja, ikke tre levende meitemarker på kroken, de vil sikkert føle enorm smerte pga. av det. :evil:

man skal ha respekt for ALT liv her på jorden, og vi mennesker er blitt såpass smarte at vi ikke trenger å la dyr lide, for at vi skal overleve!

Skrevet
jeg synes man skal skåne dyr best mulig, og ja, ikke tre levende meitemarker på kroken, de vil sikkert føle enorm smerte pga. av det. :evil:

man skal ha respekt for ALT liv her på jorden, og vi mennesker er blitt såpass smarte at vi ikke trenger å la dyr lide, for at vi skal overleve!

Jess, jeg skal huske å kakke meitemarken i hodet før jeg trer den på kroken neste gang.

Og jeg synes det hadde vært kos om dyr også tenkte slik.. Tenk hvor flott det hadde blitt å leve her da? Mennesker og dyr, hånd i labb.... *sukke* :wink:

(Ja det var et ironisk innlegg)

Selvsagt mener jeg at dyr bør behandles med respekt, men det som går i kategorien insekter ser jeg faktisk ikke på som dyr. Hund, katt, gnagere, pattedyr generelt, fugler og fisk.. Enig. Insekter, ikke enig. Og vi er på toppen av næringskjeden ganske enkelt fordi vi har utviklet oss såpass at vi klarer å utnytte andre naturressurser (f.eks meitemarken) for å f.eks fange fisk. Men jeg skjønner at det enkelte som vil at menneskets utvikling skal heller gå tilbake til da vi levde i 100% harmoni med naturen (apestadiet).

Skrevet

Jeg ser for meg at dyrevernsaktivistene står med gledestårer i øyene og skåler for seier den dagen første normann blir dømt for drap på edderkopp.

Lurer på hva det neste blir. Siden druer også er en form for liv. Kanskje de også kan føle smerte. Så må vi værne dem fra å bli tråkket ihjel av vinelskende franskmenn :hoho:

Hvorfor må folk gå til det ekstreme i sin beskyttelse av alt!

Likte humoren til en amerikansk standup komiker:

"Each time I see a lady in a fur coat I think, oh no! There goes another 13 trees in protest banners again. :ler:

Skrevet
Likte humoren til en amerikansk standup komiker:

"Each time I see a lady in a fur coat I think, oh no! There goes another 13 trees in protest banners again.

:hoho::hoho:

Noen tar "Save the world" litt for bokstavelig kanskje? ;)

Gjest Ninakanin
Skrevet
[ Men jeg skjønner at det enkelte som vil at menneskets utvikling skal heller gå tilbake til da vi levde i 100% harmoni med naturen (apestadiet).

Det som er så kuult at til og med på apestadiet så drepte vi andre dyr for kjøttet deres! Aper som lever nå dreper andre aper for å spise kjøtt. Men vi mennesker skal ikke kunne drepe meitemark? Bullsh...

Skrevet

Det som er så kuult at til og med på apestadiet så drepte vi andre dyr for kjøttet deres! Aper som lever nå dreper andre aper for å spise kjøtt. Men vi mennesker skal ikke kunne drepe meitemark? Bullsh...

Men som aper hadde vi lov til det! for da var vi ikke sååå overlegne alt annet! Eneste var at mennesket ikke fantes da, så det var igrunn ikke såååå stor utfordring i nærigskjeden.. :wink: Men hvorfor tenke på sånt når man må ut og redde meitemarker, fluer og all verdens pelsdyr og hval?

Gjest Ninakanin
Skrevet

Ja det er litt morsomt det der. Bare fordi vi har utviklet en avansert hjerne, så skal vi slutte å bruke den.

Skal en løve slutte å bruke de SINNSYKE tennene sine fordi kombinasjon tenner og styrke er urettferdig i forhold til de andre dyrene på savannen, som ikke er utstyrt med de samme tingene?

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg synes forslaget var bra.

Vi vet ikke om mark, insekter oa. føler smerte, men jeg er temmelig sikker på at de gjør det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi vet heller ikke om planter føler smerte, kanskje vi bør slutte å plukke blomster og hogge ned trær? :roll:

Det er jo en mulighet for at også planter reagerer med en eller annen form for smerte. De er jo levende, hvorfor ikke? Men det blir vanskelig å spørre dem. :ler:

Hva tenker vegetarianere om dette, mon tro? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...