Gå til innhold

Deler der utgiftene til førerkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ikke bor sammen og har en snart 18-åring i hus - deler dere på utgiftene til førerkortet, betaler ungdommen selv eller er det "den med daglig omsorg" som dekker det?

X'n har ingen interesse av å spleise og betaler heller ikke bidrag. Hadde ungdommen mottatt bidrag, kunne noe av bidraget vært brukt til førerkortet. Tips, anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo opp til hver enkelt forelder!

Selv kommer jeg til å sponse deler avlappen, men hva barnefar gjør, kan jeg ikke bestemme! ;)

• Liker 1
Skrevet

Her betalte begge ungene førerkortet selv. De hadde sommerjobber og sparte siden de var 16.

Anonymkode: 48a63...f48

• Liker 1
Skrevet

Kun pappa betaler for mitt, i hvert fall. 

Skrevet
27 minutter siden, Sørensen skrev:

Dere som ikke bor sammen og har en snart 18-åring i hus - deler dere på utgiftene til førerkortet, betaler ungdommen selv eller er det "den med daglig omsorg" som dekker det?

X'n har ingen interesse av å spleise og betaler heller ikke bidrag. Hadde ungdommen mottatt bidrag, kunne noe av bidraget vært brukt til førerkortet. Tips, anyone?

Ungdommene har måtte betale for det selv. Vil de ha noe så har de gått av å måtte jobbe litt for det, spare og se at det gir resultater. 

Anonymkode: f8bfe...354

Skrevet
47 minutter siden, Sørensen skrev:

De jeg kjenner til har 50/50 delt bosted (delt omsorg). De bor like ved hverandre og fungerer som en familie som ikke bor under samme tak (men er ikke kjærester). Da gir det seg vel selv at de betaler helt naturlig 50/50 hver. 

Anonymkode: cea24...94b

Skrevet

Jeg betaler alt om han ikke begynner å snuse/røyke.

Anonymkode: ccca9...751

Skrevet

Det er individuelt.

Det er ingen selvfølge at hverken en, eller begge, av foreldrene skal betale.

Min eks har aldri følt noe som helst forsørgeransvar. Jeg har likevel hjulpet til litt.

Skrevet

Vi delte utgiftene i tre: mor, far og barn betalte en del  hver.

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar! Ser at det ikke en bestemt løsning på dette. Jeg er helt enig i at ungdommen skal bidra selv og kommer til å legge mer vekt på det:) Kan nok ikke forvente at x'n vil bidra, dessverre, så da får jeg og ungdommen stå på for å  få det til. Om enn det tar litt lenger tid å få lappen:laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...