Gå til innhold

Katten skriker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kattungen skriker, rett og slett. han skriker når han ikke ser noen mennesker rundt seg, men med en gang jeg roper på han eller kommer bort, så blir han stille igjen. hva er grunnen til at han skriker? oppmerksomhet, rett og slett?

Får dårlig samvittighet når jeg går ut av døren om morgenen og han står og skriker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn gjør min pus også. Tror bare dem er litt bortskjemte og kjeder seg. Vil inn til mammaen sin og kose(ev. jakte på alt som rører seg i senga og grave ut litt jord fra blomsterpottene på soverommet)!

Gjest Bhsiltsk
Skrevet
Kattungen skriker, rett og slett. han skriker når han ikke ser noen mennesker rundt seg, men med en gang jeg roper på han eller kommer bort, så blir han stille igjen. hva er grunnen til at han skriker? oppmerksomhet, rett og slett?

Får dårlig samvittighet når jeg går ut av døren om morgenen og han står og skriker..

Det skjønner jeg godt.

Etter det jeg husker, er ikke grunnen oppmerksomhet, men heller at den ikke har lyst til å være alene. Kattunger roper jo slik på moren sin for å si fra at "Her er jeg, hvor er du?".

Den slutter med det etterhvert.

Leyla

Skrevet

Det kan jo hende den har vondt eller at noe er galt. Ta den til vetrinær for rutinesjekk hvis det er lenge siden sist det ble gjort.(steriliser/kastrer/øremerk også i samme slengen hvis du ikke har gjort det). Løpetid fører også med seg en del skriking. Løpetid hører ikke bare sommeren til...

Skrevet
Det kan jo hende den har vondt eller at noe er galt. Ta den til vetrinær for rutinesjekk hvis det er lenge siden sist det ble gjort.(steriliser/kastrer/øremerk også i samme slengen hvis du ikke har gjort det). Løpetid fører også med seg en del skriking.  Løpetid hører ikke bare sommeren til...

Jeg er ganske så sikker på at det ikke er noe galt med han fysisk. den er frisk og glad, hopper rundt og leker. men hvis den har lagt seg til og sove og jeg går ned en etasje, så kan jeg høre når den våkner, for da skriker den noe voldsomt, helt til den ser mennesker igjen.

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt den med til dyrlegen bare fordi den skriker når den er alene iallfall. Alle våre har gjort det når de var små, så jeg går utifra at det er rimelig normalt.

Skrevet

Det er vel normalt, men jeg får veldig dårlig samvittighet når han står og piper og skriker når jeg går noe sted. han var i naborommet for fem minutter siden, begynte å skrike. så lagde jeg noen lyder og han kom løpende til meg. tror det handler om at han er oppmerksomhetssyk og ikke vil være alene :roll:

Skrevet

Vår lille jente gjør også det.. Ikke så mye når vi går ut lenger, men når vi går på badet eller soverommet og lukker døra....

:P

Ps. Stakar lille pusen.... :wink:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Tror katter, akkurat som mennesker, av og til blir mer selskapssyke enn ellers (og noen er det jo hele tiden), og da prøver de å få kontakt.

Pusen min kan finne på å traske rundt i leiligheten og "rope" på oss hvis han ikke er helt sikker på hvor vi er begge to :ler:

Gjest Klara Mu
Skrevet

Hei - hei :roll:

Vi har en femårig innemons ( halvt perser ). Han er utrolig bortskjemt og uhyre kosete. Han er vant med å være med på lange bilturer, fly etc. etc. Han har til og med egen "seng" ved siden av vår...Rett og slett en kattevariant av et barn. Med en gang han ikke hører eller ser oss skriker han. Når vi svarer han varer det ikke lenge før han kommer for å få oppmerkosomhet eller nær kontakt. Når vi kommer fra jobb holder han på å glide av seg skinnet - for da løper han etter oss til han får den kosen han ønsker. Før vi setter nøkkelen i døra, hører vi skriking innenfra - men det vet jeg av andre ganger bare er når han vet at vi kommer.

Gjest Catwoman
Skrevet

Tror nok det er for oppmerksomhet ja, han vil ikk være alene. Noen kater knytter seg veldig til eieren sin, og vil helst være sammen med h*n hele tiden, sånn som min pus har gjort.

Når han står og hyler ekstra mye når du går ut av døra kan det være selvfølgelig ford han kke vil du skal reise, men også fordi han nettopp vil at du skal få dårlig samvittighet. Ja, jeg tror katter kan tenke sånn, de er ikke dumme.

Skrevet

Min pus gjør akkurat det samme.. mjauer hvis jeg ikke er der, og gjerne når han står rett ved siden av meg også. Med en gang min oppmerksomhet ikke er rettet ene og alene mot ham blir det klaging :wink: Tror det er ganske normalt, er sikkert ikke noe galt med katten, så lenge han ikke skriker når du er der også. Men jeg forstår den dårlige samvittigheten, jeg får også det!

Gjest Catwoman
Skrevet
(P.S: så nydelig katt du har' date= Catwoman :-))

Takk for det. :-)

Skrevet

Min lille sokoke katt er svært pratsom av seg, spesielt når jeg holder på på kjøkkenet. Da står hun på toppen av stol-ryggen og majuer konstant. Først trodde jeg det var fordi hun var sulten, men hun er ikke så interresert når hun får mat. Tror rett og slett hun bare er veldig nyskjerring, og kanskje litt irritert over at hun ikke kommer seg bort på kjøkkenbenken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...