Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om at folk som er på besøk har føtter eller ben i sofaen? Her tenker jeg ikke på nær familie og venner, men heller mer på folk som kanskje er på besøk hos deg for første gang, hvor man ikke kjenner hverandre så godt. Jeg er glad for at folk føler seg komfortabel på besøk hos meg, men jeg må likevel innrømme at jeg ikke blir særlig begeistret når jeg ser folk dra føttene opp under seg i sofaen min - særlig dersom de ikke har på seg sokker. Er jeg fisefin?

Anonymkode: 2e41f...63b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg er sært å reagere på. Hadde ikke tenkt over det en gang. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hadde ikke tenkt noe over det.

Skrevet

Jeg reagerer ikke noe på dette, men det er kanskje fordi jeg selv gjør det over alt. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg greier kun sitte "vanlig" i en sofa i svært korte perioder om gangen før ryggen tar livet av meg, så om jeg ikke kan dra opp under meg beina, sitte i skredderstilling osv måtte besøke blitt meget kort.

• Liker 13
Skrevet

Med mindre de har svært skittne sokker/føtter så bryr jeg meg ikke. Men da tenker jeg at det er innafor å tilby fotbad og rene sokker, rett og slett fordi det umulig kan være noe behagelig for gjesten, ikke så mye for at jeg er redd for sofan. 

Anonymkode: 3cc55...496

• Liker 1
Gjest Baremenneske
Skrevet

Hadde ikke reagert  eller tenkt så mye over det.

Skrevet

Kan ikke si det gjør meg noe om de har lyst til å ha bena i sofaen, men jeg tenker jo en liten tanke om at det er dårlige manerer (kun fordi jeg selv har lært at slikt gjør man ikke før verten eventuelt har sagt at det er greit). Å dra bena opp i sofaen uten sokker på er derimot direkte ekkelt, og bør virkelig avklares på forhånd.

• Liker 5
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre de har svært skittne sokker/føtter så bryr jeg meg ikke. Men da tenker jeg at det er innafor å tilby fotbad og rene sokker, rett og slett fordi det umulig kan være noe behagelig for gjesten, ikke så mye for at jeg er redd for sofan. 

Jeg er ikke så redd for sofaen, men jeg synes det er ekkelt med føtter sofaen, særlig når de borres inn mellom puter. :ph34r:

Anonymkode: 2e41f...63b

• Liker 2
Gjest The damned
Skrevet

Nei,kan ikke si at jeg bryr meg. Vil jo at gjester skal føle seg komfortable hos meg,og hvis vi skal sitte i sofaen for å se film eller prate så må jo gjesten få lov til å sitte hvordan de vil.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenk å være flue på veggen når du tilbyr dine gjester fotbad og rene sokker, og forklarer dem hvorfor... Herlig!:-D

• Liker 18
Skrevet

Ville ikke gjort det hos andre, men kan ikke si at jeg reagerer i ene eller andre retningen når det skjer her hjemme

Skrevet
5 minutter siden, Mousj skrev:

Tenk å være flue på veggen når du tilbyr dine gjester fotbad og rene sokker, og forklarer dem hvorfor... Herlig!:-D

:laugh: det hadde vært artig! 

• Liker 3
Skrevet

Dere som har svart, får vel heller ikke spader om besøkende går barføtt inne hos dere? Det er hinsides frekkhet for mange. Jeg vil heller at folk kan gå barføtt på gulvet enn å ha nakne føtter oppi møbler, i hvert fall.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er en uting å ha beina i sofaen/stolen. Jeg er oppdratt med at når man er borte hos andre har man beina på gulvet og sitter ordentlig. Liker ikke spesielt godt når folk kommer på besøk til meg og vi ser en film f.eks også har de beina på bordet! :ohmy:

• Liker 2
Skrevet

Er tåfisangst en diagnose?

Anonymkode: fe71b...5af

• Liker 11
Skrevet

Liker ikke at folk har beina på bordet hos meg dersom de er gjester. Men i sofaen ser jeg ingen problemer med.

• Liker 1
Skrevet

Eg gjer det sjølv, alltid heime, av og til på besøk. Dersom verten gjer det, må  det vere ok!

• Liker 4
Skrevet

Føtter på bordet synes jeg ikke noe om. Føtter i sofaen bryr jeg meg ikke med.

Anonymkode: 4efeb...ada

• Liker 6
Skrevet

Hjemme hos meg kan folk gå barbeint og ha beina i sofaen så mye de vil. Jeg bruker feks ikke sokker fra våren til høsten, unntatt på jobb.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...